Pörssisähköilijät voi tänään saunoa koko päivän ja pestä vuoden pyykit ja paistaa pullaa tauotta
Kommentit (11)
Siirto maksaa joka tapauksessa. En koe että olisi mitään järkeä käyttää enemmän kuin tarvitsee. Ajoittaa voi toki jos on jotain tekemässä.
Tekevät siis kaikkensa, ettei tarvitsisi mennä töihin...
Lokkeja ovat
Vierailija kirjoitti:
Siirto ei. Vaan minullepa ei sauna maksa mitään. Lämpee puilla. Pyykin pesu muutenkaan ole kallista ja sähkön käyttö. Onhan minulla 8 sentin sopimus. Pystyin lämmittämään jopa keskitalvella.
Käytkö kantamalla varastamassa puut vai miten ne on ilmaisia?
Vierailija kirjoitti:
Siirto ei. Vaan minullepa ei sauna maksa mitään. Lämpee puilla. Pyykin pesu muutenkaan ole kallista ja sähkön käyttö. Onhan minulla 8 sentin sopimus. Pystyin lämmittämään jopa keskitalvella.
8 sentin sopimus on melkein tuplahinta pörssosähköön verrattuna vuodessa.
Toki ymmärrän, että tuossa maksetaan myös varmuuden tunteesta.
Eipä näin pörssisähköläisenä ole tarvinnut tuijottaa sähkön hintoja. Sen verran noita halpoja päiviä ja tunteja riittää vuodessa. Viime vuonna käyttämäni sähkön hinnaksi jäi keskimäärin 5,5c/kWh, vaikka en katsonut sähkön hintaa edes viikoittain.
Ei ole saunaa, en leivo ja pyykkejäkin on vaan yksi koneellinen pestävänä. Bataattiranet teen kuitenkin uunissa tänään kun sähkö halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ota omasta metsästä ja jätä laskematta työlleen hintaa. Itsellä olisi sama mahdollisuus mutta menen silti ostopuilla. Nuorena joutui olemaan metsätöissä sen verran, että se 100+ euroa kuutiolta koivuhaloista on pieni hinta verrattuna, että lähtisin metsään rankasavottaan.
Mulla huimat 7,6 snt/kWh tämän vuoden keskihinta. Paljonkos sulla ollut kiinteä, laske myös kuukauden perusmaksut mukaan. Mulla tuo summa laskettu kulutus/maksetuilla laskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ota omasta metsästä ja jätä laskematta työlleen hintaa. Itsellä olisi sama mahdollisuus mutta menen silti ostopuilla. Nuorena joutui olemaan metsätöissä sen verran, että se 100+ euroa kuutiolta koivuhaloista on pieni hinta verrattuna, että lähtisin metsään rankasavottaan.
Kirves paukkaa puuta haukkaa pokasaha soi...
Omasta metsästä itsekkin teen, mutta en kyllä ilmaiseksi saa.
Ajatella. Mä pesen pyykit ja paistan pullat kun haluan.
Sauna on harmi kyllä vain taloyhtiön yhteinen niin sen käytöstä en voi yksin päättää mutta saunomaankin pääsen 3 krt/vko niin ei voi valittaa.