Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on saanut lomaa, tilaa, aikaa.. ei silti oma-aloitteisesti keskustele mistä on luvannut, ja menee ihan ahdistuspalloksi jos sanon

Vierailija
21.04.2024 |

Ei halua erota, ei silti pysty kertomaan mitä haluaisi tehdä ensi viikolla saati kuukauden tai elämän mittakaavassa. Oon pyytänyt että itse kertoisi mitä haluaa ja on aina ihan että kyllä kyllä ja todellakin nyt hänen pitää miettiä. Päivät viikot kuukaudet kuluu mutta hän pystyy ehdottamaan että mennäänkö museoon ja ravintolaan. Kiva ilta ja kivaa on, mutta siinä se. Ei mitään. 

Jos pitäisi ostaa auto, pyykinpesukone tai mitään muuta, niin menee ihan simpukaksi. Kaikki päätökset, investoinnit ja sitoutuminen ihan mahdottomia.

Jos otan esiin niin on ihan järkyttynyt ja masentunut itsekin kyvyttömyydestään. Mikään ei silti muutu. Minä olen sitä mieltä että pitäisi muuttua ja hän on sitä mieltä. Mitään ei tapahdu? 

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta ihmisestä? Oma selkärankareaktio on ravistaa tälläinen hereille, mutta hänen kohdallaan asia menee VIELÄ vaikeammaksi. Ollaan niin supussa ja hiljaa että hyvä kun ei käännytä nurinperin. Luikitaan varjoissa maakuoppaan jos mainitseekin että mites se ja se. Vuoden kun annat tilaa ihmisen itse tarttua asiaan kuten on luvannut, niin mitään ei tapahdu.

Mitä ihmettä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen.

Vierailija
2/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin toinen nainen

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuskin näkee teillä yhteistä tulevaisuutta.

Voisiko olla, että hän on sössinyt raha-asiansa jotenkin ja nyt odottaa, että pääsee veloistaan tms? Se voisi selittää, ettei halua ostaa mitään tai tehdä reissuja jne. Rahat loppu mutta ei pysty sanomaan sitä sinulle.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ikävä, että miehen mielenterveys on nyt huonossa jamassa mutta miehen on myös ymmärrettävä, että sinä et voi loputtomiin jatkaa tuollaisessa parisuhteessa. Miehen on haettava ammattiapua ja sen aloittamisen jälkeen on alettava näkymään muutoksia myös arjessa (tietysti järkevän ja realistisen ajan jälkeen siitä kun terapia on alkanut) tai sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pelastaa itsesi ja oma mielenterveytesi tuolta suhteelta.

Vierailija
5/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitoutunut sinuun. Odottaa että unelmien nainen saapuisi ja pelastaisi hänet tuosta vankilasta jossa omasta mielestään on sinun kanssasi. Itsellään  ei ole munaa irroittautua.

Vierailija
6/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Hän tuskin näkee teillä yhteistä tulevaisuutta.

Voisiko olla, että hän on sössinyt raha-asiansa jotenkin ja nyt odottaa, että pääsee veloistaan tms? Se voisi selittää, ettei halua ostaa mitään tai tehdä reissuja jne. Rahat loppu mutta ei pysty sanomaan sitä sinulle.

Ei, meillä on ihan yhteisestä kiinnostuksesta taloudenpitoon näkyvyys toistemme rahoihin. Ollaan hyvätuloisia ja asunnon ja mökin lainoja lyhennellään jatkuvasti ekstraa kun muualle ei kulu.

Ei hän varmaan näekään mutta olen kysynyt että onko näin ja erotaanko ja vastaus on aina ei

Vierailija
7/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi miehen pitäisi pystyä sanomaan mitä haluaa tehdä ensi viikolla, tai kuukauden päästä? Saati koko elämän aikana? En mäkään pysty. Olen siis nainen ja ahdistuisin kyllä jos mies tivaisi minulta jatkuvasti tuollaista ja olisi vielä jokin aikataulu missä ajassa nuo pitää pystyä ilmoittamaan.

Mikä ongelma noissa ostoksissa on? Jos pitää ostaa auto tai pyykkikone, niin onko niin ettei mies tiedä minkälaisen haluaa vai onko ongelma jotenkin rahasta riippuvainen? 

Vierailija
8/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa tehdä suunnitelmia ja ajattelet, että hän oppii tällaisen taidon, jos pakotat?

Vierailija
9/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ikävä, että miehen mielenterveys on nyt huonossa jamassa mutta miehen on myös ymmärrettävä, että sinä et voi loputtomiin jatkaa tuollaisessa parisuhteessa. Miehen on haettava ammattiapua ja sen aloittamisen jälkeen on alettava näkymään muutoksia myös arjessa (tietysti järkevän ja realistisen ajan jälkeen siitä kun terapia on alkanut) tai sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pelastaa itsesi ja oma mielenterveytesi tuolta suhteelta.

Tuntuu että ymmärsit olennaisen ja sanoitit omatkin ajatukseni. Tuntuu vaan tyhmältä, että toinen ei pysty jäämään eikä lähtemään.

Mies toimii reaktiivisesti myös. Eli jos nyt alan puuhaamaan eroa niin voikin saada aikaan yhtäkkiä vaikka ja mitä.

Mutta mitään omaa sisäistä motivaatiota hänellä ei ole. Ärsyttää vaan etukäteen että mikä show sekin sitten pahimmillaan on jos päättää lähteä.Ei se ole mikään helppo päätös itselle, helpompi olisi jos se olisi yhteinen

Vierailija
10/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masennukselta. Siihen liittyy kyvyttömyys tehdä päätöksiä. Tässä kohtaa päätöksillä tarkoitetaan siis myös eroa.

Vierailija
11/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä muita nepsyoireita?

Vierailija
12/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi miehen pitäisi pystyä sanomaan mitä haluaa tehdä ensi viikolla, tai kuukauden päästä? Saati koko elämän aikana? En mäkään pysty. Olen siis nainen ja ahdistuisin kyllä jos mies tivaisi minulta jatkuvasti tuollaista ja olisi vielä jokin aikataulu missä ajassa nuo pitää pystyä ilmoittamaan.

Mikä ongelma noissa ostoksissa on? Jos pitää ostaa auto tai pyykkikone, niin onko niin ettei mies tiedä minkälaisen haluaa vai onko ongelma jotenkin rahasta riippuvainen? 

En tarkoita että pitäisi. Mutta jos hän ei koskaan sano esim että olisi kiva kahden viikon päästä mennä mökille ja haravoida piha. Tai että milloin pidät loman, jotta voin yrittää saada omani samaan aikaan. Olisi kiva lähteä telttailemaan..

Tai että viiden vuoden päästä voitaisiin remontoida tämä katto..

Hän ei pysty tuollaisiin asioihin tai ajattele niitä. Jos otan jotain tuollaisia itse puheeksi, niin hän menee ihan mykäksi.

Samana aamuna voidaan ehkä päättää mitä tänään tehdään, kunhan siihen ei liity mitään pysyvää muutosta (ei voida esim asian ostamisesta päättää, tai vaikka että maalataan seinä). Voidaan mennä kävelylle, syömään tai johonkin kulttuurijuttuun.

Vierailija
13/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko ulkoistaa kaiken vastuun suhteen jatkumisesta miehelle ja roikkua tuossa vielä kauankin? Vai pitäisikö jo ymmärtää, kun vihjeet ovat aika selkeitä?

Vierailija
14/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se ukko turvallisesti olla löpsöttää, kun kotona on kaikki hyvin. Joku kokkailee, siivoaa ja on oma kämppä ja mökilläkin saa nauttia. Oisko joku keski-iän kriisi, on jämähtänyt omaan kuplaansa ja elämä vaan soljuu eteenpäin harmaana ja samanlaisena. Monelle käy näin.

Mulla on samanlainen, mutta tämä onkin jo nuoruudestaan saakka ollut tällainen, tein vain väärän valinnan, kun itsetuntoni oli täysin nolla alkoholisoituneen exän jäljiltä.

Mitään kivaa ei elämässä enää olisi, ellen itse menisi shoppailemaan, kahvilaan tai elokuviin ystäväni kanssa. Sairastan ja olen sairaseläkkeellä.

Ukko jöllöttää päivät läppäri mahansa päällä sängyssään. Röökiä sentään osaa oma-aloitteisesti polttaa. Sexiä ei ole ollut vuosiin. Sekin kun oli sellaista "hoitele mut, kulta" hänen taholtaan. Tällä iällä saa olla näin, ei enää lähteäkään  jaksa.

Vierailija
15/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa masennukselta. Siihen liittyy kyvyttömyys tehdä päätöksiä. Tässä kohtaa päätöksillä tarkoitetaan siis myös eroa.

Hän kyllä pystyy moniinkin päätöksiin. Ei vaan mihinkään mihin liittyy me molemmat. Osti esim kajakin ja välineet ja kävi kurssin. Suunnitteli matkan ystävien kanssa ja toteutti jne

Vierailija
16/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kuullut sellaisesta kuin toiminnanohjauksen häiriö?

Tyypillistä käytöstä autisminkirjolla. Elämä ja tekeminen saattaa jumittaa pahasti jollakin osa-alueella, jonka kokee joko vaikeaksi tai ei-kiinnostavaksi.

Mikset sinä, ap, voi olla primus motor, joka alkaa toimimaan, kun aika on? Ihan loogisesti ajatellen on järkevää toimia ja tehdä itse, eikä yrittää sysätä vastuuta aloittamisesta toiselle, joka ei siihen pysty, ainakaan ilman sparraajaa.

Vierailija
17/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita että pitäisi. Mutta jos hän ei koskaan sano esim että olisi kiva kahden viikon päästä mennä mökille ja haravoida piha. Tai että milloin pidät loman, jotta voin yrittää saada omani samaan aikaan. Olisi kiva lähteä telttailemaan..

Tai että viiden vuoden päästä voitaisiin remontoida tämä katto..

Hän ei pysty tuollaisiin asioihin tai ajattele niitä. Jos ota

No tuo kuulostaa kyllä aika oudolta, varsinkin tuo mykäksi meneminen, mikä jotenkin viittaa ettei kyse ole vain siitä ettei ole suunnitelmallinen ihminen tai ajattele tällaisia, vaan niihin liittyy jotain syvempää ahdistusta. Onko hän aina ollut samanlainen?

Vierailija
18/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlasin tuollaisen kanssa 20 vuotta, valitettavasti. Mikään ei muuttunut alkuaikojen lupauksista huolimatta.

Vierailija
19/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on masentunut, ahdistunut ja sulkeutunut? Vie se lääkäriin. Kattavaan tutkimukseen. Testot varmaan alhaalla?

Vierailija
20/37 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se ukko turvallisesti olla löpsöttää, kun kotona on kaikki hyvin. Joku kokkailee, siivoaa ja on oma kämppä ja mökilläkin saa nauttia. Oisko joku keski-iän kriisi, on jämähtänyt omaan kuplaansa ja elämä vaan soljuu eteenpäin harmaana ja samanlaisena. Monelle käy näin.

Mulla on samanlainen, mutta tämä onkin jo nuoruudestaan saakka ollut tällainen, tein vain väärän valinnan, kun itsetuntoni oli täysin nolla alkoholisoituneen exän jäljiltä.

Mitään kivaa ei elämässä enää olisi, ellen itse menisi shoppailemaan, kahvilaan tai elokuviin ystäväni kanssa. Sairastan ja olen sairaseläkkeellä.

Ukko jöllöttää päivät läppäri mahansa päällä sängyssään. Röökiä sentään osaa oma-aloitteisesti polttaa. Sexiä ei ole ollut vuosiin. Sekin kun oli sellaista "hoitele mut, kulta" hänen taholtaan. Tällä iällä saa olla näin, ei enää lähteäkään  jaksa.

Minun mieheni kyllä siivoaa ja laittaa ruokaa. Eikä muutenkaan ole mitenkään saamaton tai laiska. Kaikki minkä voi tehdä tässä ja nyt hoituu. Siivouslista viikoksi tai ruokien sopiminen ei onnistu.

Mutta en sitten tiedä mihin suuntaan tämä voi kehittyä Hyvä jos sinä saat kuitenkin iloa muualta, vaikka noin kurjassa jamassa on suhde.