Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parantaa itsetuntoa, jotta uskaltautuisi suhteeseen kunnollisen miehen kanssa?

Vierailija
21.04.2024 |

Terapiaanko tässä on nyt vaan lähdettävä? Tiedän olevani ihana nainen, ihan fiksu ja nätti ja rakastava ja empaattinen. Olen huomaavainen ja nautin kumppanin ilahduttamisesta ja läheisyyskin on mulle tärkeetä. 

Toistuvasti päädyn suhteisiin, joissa tulen kaltoinkohdelluksi. Tavallaan tiedän jo etukäteen, että mun ei kannattaisi suhteeseen lähteä, mutta kun tunne itsestä on sellainen että en mä parempaa ansaitse. Siis toi on se tunne, vaikka Tiedän että todellakin ansaitsen. 

Monet kivat ja kunnolliset miehet on olleet musta kiinnostuneita, mut en jotenkin uskalla lähteä suhteeseen, kun pelkään että paljastun jollain tavalla vajavaiseksi ja tulen jätetyksi. Mä todellakin tiedän että nää on ihan typeriä ajatuksia ja siks tässä kyselenkin, voinko mä tehdä jotain itse vai kannattaako nyt vaan hakeutua terapiaan? 

Olen kyllä noista huonoista suhteista aina itse lähtenyt, eikä yksinoleminen ole mulle mitenkään vaikeeta. En ole ollut jatkuvasti hyppäämässä uuteen suhteeseen. Elämä on hyvää, kiva työ ja harrastukset ja ystäviä. Tää itsetunto vaan on aivan surkea. Mitä teen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ota vaan se jännämies joka mureni itsetuntosi. Kunnollinen mies ei ala sinua parantamaan huonosta itsetunnosta.

Vierailija
2/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Ota vaan se jännämies joka mureni itsetuntosi. Kunnollinen mies ei ala sinua parantamaan huonosta itsetunnosta.

Nimenomaan haluaisin parantaa sen ensin, jotta joskus olisin valmis normaaliin hyvään parisuhteeseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat hyvän itsetunnon ja sitten komean pelimiehen joka pettää ja kohtelee sinua huonosti. Kiltit ja kunnolliset miehet ei ole naisille koskaan kelvanneet.

Vierailija
4/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ehkä löydy heti sopivaa. Moni on samanlainen. Etsi kunnollista, se vie aikaa, ei baarit ja ei tinder. Ulkomaillakin enemmän porukkaa ja arvoja. Ei ongelma ole sun itsetunto, vaan et halua kiltin oloista joka ei ole kiltti, tai jos on kiltti on tylsä tai kommunikoimaton. Pitäisi miettiä sellainen joka on kunnollinen kiva, muttei tylsä harmaa seinäzombi.

Vierailija
5/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinkkuna on ihan ok elää myös. Ei kiirettä.

Vierailija
6/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaantuisiko itsetunto vaikka sillä, että hakeudut johonkin työhön tai harrastukseen, jossa pärjäät ja saat uusia kavereita? Sen jälkeen siirryt samoilla periaatteilla parisuhdetta etsimään.

Vierailija
7/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat hyvän itsetunnon ja sitten komean pelimiehen joka pettää ja kohtelee sinua huonosti. Kiltit ja kunnolliset miehet ei ole naisille koskaan kelvanneet.

No, mulle kyllä kelpaisi mut kun pelkään että en heille kelpaa. Vaikka olen vaikuttanut kelpaavan, mut en itse uskalla. 

Ap

Vierailija
8/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaantuisiko itsetunto vaikka sillä, että hakeudut johonkin työhön tai harrastukseen, jossa pärjäät ja saat uusia kavereita? Sen jälkeen siirryt samoilla periaatteilla parisuhdetta etsimään.

Niin, mulla on ihana työ jossa olen hyvä ja saan siitä hyvää palautetta paljon. Harrastuskin on tosi paljon iloa antava, mut siinä ei erityisemmin kukaan pääse loistamaan enkä sitä kaipaakaan. Hyviä ystäviä on. 

Jotenkin vaan sitten miesten kohdalla se hyvä fiilis itsestä katoaa kuin tuhka tuuleen.

Ap

Vierailija
9/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mulle kyllä kelpaisi mut kun pelkään että en heille kelpaa. Vaikka olen vaikuttanut kelpaavan, mut en itse uskalla. 

Ap

Oletko nyt ihan varma, ettet uskalla vai, ettei sinua tarpeeksi kiinnosta? Ehkä et kiinnostu niistä turvallisista ja tavallisista, mutta perustelet itsellesi, ettet uskalla alkaa suhteeseen.

Vierailija
10/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko nyt ihan varma, ettet uskalla vai, ettei sinua tarpeeksi kiinnosta? Ehkä et kiinnostu niistä turvallisista ja tavallisista, mutta perustelet itsellesi, ettet uskalla alkaa suhteeseen.

Oikein hyvä ja perusteltu kysymys, mutta kyllä, mä olen vetäytynyt kiinnostavasta alusta ihan siitä syystä, että olen pelännyt vajavaisuuteni paljastuvan ja että sitten tulen jätetyksi. Mä en edes osaa määritellä, minkä vajavaisuuden pelkään paljastuvan, ei tässä ole mitään järjellistä syytä edes. Muutamaan kertaan käynyt noin ja on jäänyt korpeamaan niin pahasti, että siksi tässä nyt olen kyselemässä.

Ap

Vierailija
11/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta myös naiset, joilla on ollut hyvä itsetunto ja ns. koko paketti kasassa ovat ajautuneet tuhoisiin suhteisiin luonnehäiriöisten miesten kanssa. Ei se ole naisen vajaavaisuudesta kiinni, vaan sen miehen. 

Vierailija
12/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta myös naiset, joilla on ollut hyvä itsetunto ja ns. koko paketti kasassa ovat ajautuneet tuhoisiin suhteisiin luonnehäiriöisten miesten kanssa. Ei se ole naisen vajaavaisuudesta kiinni, vaan sen miehen. 

Joo, totta on tämäkin. Mut mä aidosti koen, että miesten kanssa mun itsetuntoni tekee jonkin ihmeellisen dipin ja jollain tasolla tietoisesti päädyn huonoihin suhteisiin. Jos arvostaisin itseäni, en niihin lähtisi, kun sen tietää miten siinä käy. Eli kyllä tälle pitää jotain tehdä. 

Ap

Vierailija
13/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo paljon Ap. että tiedostat, että sinulla on vaara ajautua tai joutua vääränlaisen henkilön kanssa parisuhteeseen. - Itse olen sinkku (mies) ja olen saanut tai joutunut olemaan vuosia yksin ja ikävintä on että en oikein tiedä,mistä kiikastaa tai mikä on syynä sille, että kelvannut ja päässyt monta nais(e)en kanssa kaveriksi tai jopa ystäväksi mutta  parisuhteeseen etenemisen nainen on tehdä jonkun toisen kanssa kuin minun. 

Olen toki ollut useimmiten enimmäkseen hyvilläni, että ovaty löytäneet ja kohdanneet itselleen merkittävän ihmisen, jonka kanssa ovat halunneet asettua ja elää parisuhteessa.

Mutta joskus on tuntunut myös todella pahalta kun itsestäni on tuntnut sille, että tuosta, jonka nainen aikoo parisuhteesen tuskin tulee mitään ja huonmosti käy, niin nainen loukkaa itsensä vain pahasti.

Pelottavaa on, että aika monta kertaa olen tällaisessa veikkauksissani osunut oikeaan.

- Mutta mitäpä minä kenellekään viisastelemaan ja kertomaan kenen kanssa itse kukin saa tai voi olla parisuhteessa. Kyllä  se on useimmiten parasta vain yrittää pitää mölyut vain oman vatsan pohjalla. 

Vierailija
14/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo paljon Ap. että tiedostat, että sinulla on vaara ajautua tai joutua vääränlaisen henkilön kanssa parisuhteeseen. - Itse olen sinkku (mies) ja olen saanut tai joutunut olemaan vuosia yksin ja ikävintä on että en oikein tiedä,mistä kiikastaa tai mikä on syynä sille, että kelvannut ja päässyt monta nais(e)en kanssa kaveriksi tai jopa ystäväksi mutta  parisuhteeseen etenemisen nainen on tehdä jonkun toisen kanssa kuin minun. 

Olen toki ollut useimmiten enimmäkseen hyvilläni, että ovaty löytäneet ja kohdanneet itselleen merkittävän ihmisen, jonka kanssa ovat halunneet asettua ja elää parisuhteessa.

Mutta joskus on tuntunut myös todella pahalta kun itsestäni on tuntnut sille, että tuosta, jonka nainen aikoo parisuhteesen tuskin tulee mitään ja huonmosti käy, niin nainen loukkaa itsensä vain pahasti.

Pelottavaa on, että aika monta kertaa olen tällaisessa veikkauksissani osunut oikeaan.

- Mutta m

Kiitos. Olen samaa mieltä, että tässä on nyt vihdoin mahdollisuus kehittyä. Mielelläni kuulisin onko jotain tehtävissä ns. kotikonstein, onko joku onnistunut parantamaan itsetuntoa ilman terapiaa? 

Tsemppiä ja onnea tulevaan sinulle, että löydät vielä sen oman puuttuvan palasesi💗 

Ap

Vierailija
15/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet liian hyvä mulle" ei nähtävästi aina olekaan pelkkää selittelyä.

Vierailija
16/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa juuri tinderissä, ja vastaan tuli tosi kiinnostava mies. Mut selkeesti hänellä oli rahaa, ei mitenkään pröystäilevästi sitä tuonut esille mut tiedättekö, kun asioita vaan voi päätellä pienistä informaatioista kuvissa. Niin mä en sitten edes tykännyt hänestä. Itse teen lasten kanssa töitä, ja palkka on aivan surkea, eikä mulla ole omistusasuntoa vaikka olen jo nelikymppinen.

Jotenkin tuntuu että turha edes yrittää. Tässäkin ihan typerä ajatusmalli. Enhän mä voi toisen pään sisälle mennä ja päättää hänen puolestaan, mut näköjään niin tein. Tätä mä olen koko ajan yrittänyt sanoa. Juuri tälle pitää tehdä jotain.

Mä en arvota yhtään ketään rahan tai statuksen perusteella, mut itselleni sen näköjään teen.

Ap

Vierailija
17/29 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tuossa juuri tinderissä, ja vastaan tuli tosi kiinnostava mies. Mut selkeesti hänellä oli rahaa, ei mitenkään pröystäilevästi sitä tuonut esille mut tiedättekö, kun asioita vaan voi päätellä pienistä informaatioista kuvissa. Niin mä en sitten edes tykännyt hänestä. Itse teen lasten kanssa töitä, ja palkka on aivan surkea, eikä mulla ole omistusasuntoa vaikka olen jo nelikymppinen.

Jotenkin tuntuu että turha edes yrittää. Tässäkin ihan typerä ajatusmalli. Enhän mä voi toisen pään sisälle mennä ja päättää hänen puolestaan, mut näköjään niin tein. Tätä mä olen koko ajan yrittänyt sanoa. Juuri tälle pitää tehdä jotain.

Mä en arvota yhtään ketään rahan tai statuksen perusteella, mut itselleni sen näköjään teen.

Ap

Mulla on kuule täsmälleen sama tilanne! Mulla on kuitenkin auto, talo ja kesämökki. Silti en uskalla edes yrittää tapailla ketään! Eli ei ne auta mitään. Että on ahdistavaa. 

Vierailija
18/29 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on kuule täsmälleen sama tilanne! Mulla on kuitenkin auto, talo ja kesämökki. Silti en uskalla

Oho, voi ei...! Pääsetkö jäljille mistä sulla johtuu?

Ap

Vierailija
19/29 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se päätyminen epäkunnioittaviin suhteisiin johtuu mielestäni kuitenkin muusta kuin itsetunnosta. Aina olen kahdesta kiinnostuneesta valinnut sen huonomman. Koen syyksi sen, että ne kunnollisemmat eivät yhtä määrätietoisesti edistä tilannetta (esim. etene läheisyyteen), ja itselleni tulee silloin olo etteivät he oikeasti edes halua. Vaikka oikeasti kyseessä on juuri se toisen kunnioitus ja rajojen kuuntelu. 

Vierailija
20/29 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei vitsi, ihan sama juttu!

Olen itse 30+ ja asun pienessä vuokra-asunnossa. Juttelin deittisovelluksessa miehen kanssa, joka vaikutti oikeasti kivalta ja kiinnostavalta, mutta sitten muutamasta seikasta kävi ilmi, että tulotaso ja sosioekonominen tausta ihan erilainen.

Koin, että en ikinä voisi kertoa asuvani pikkuisessa vuokra-asunnossa ja tienaavani n. 2400e bruttona, eikä palkka juuri sen kummempi koskaan tulisi olemaan. Kun visualisoin mielessäni, miten treffeille toinen saapuisi tyylikkäänä joko uudenkarhealla autolla tai vaikka omaa autoani arvokkaammalla sähköpyörällä, ja itse saapuisin Pokka pitää -sarjan Onslow -tyylisellä autolla (tosin ilman pakoputkipamauksia sentään...).

Niin joo. Tuntui hetkessä, että olen ihan liian huono tälle miehelle. En koskaan pystynyt tämän vuoksi sitten edes tapaamaan tätä miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme