Lemmikin sairauksien hoito maksoi 16000 e ja päättyi kuolemaan
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lemmikin omistaja odottaa, että joku muu antaa käskyn keskeyttää hoidon?
Tähän otan se verran kantaa, että kyllä noilla hinnoilla ja eläinlääkärien koulutuksella pitäisi saada kannanotto siihen, että kannattaako eläintä hoitaa vai ei. Aivan outo ajatus, että maallikon pitäisi olla tässä se lopullinen asiantuntija sen suhteen miten on järkevä toimia.
Onneksi itselläni on luotettava eläinlääkäri joka on aina kertonut rehellisesti milloin kannattaa jatkaa hoitoja ja milloin on syytä luovuttaa.
Aivan varmasti tässäkin omistajalle on kerrottu riskit . Esim leikkaukseen mentäessä. Itse kyllä miettisin leikkauttaisinko koiraa, jonka keuhkot on tosi huonot. (Ihan ilman lääkäriäkin).
Vierailija kirjoitti:
Luulen että moni eläinklinikka on suomalainen. Eli paljon parempi kuin ihmisten yksityiset lääkäriasemat, jotka pääosin on ulkomaalaisten omistuksessa.
Verot jää Suomeen.
Evidensia on ulkomaisten sijoitusyhtiöiden bisnes.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt mikä tämän jutun pointti oli. Totta kai eläinten tehohoito maksaa kun ei siitä saa kelakorvauksia vaan se on itse maksettava. Olisiko tässä toimittajan ja omistajan mielestä sitten pitänyt antaa hoitolaskut anteeksi kun eläin kuoli? Semmoista se nyt vaan on valitettavasti, että joskus hoitokaan ei auta vaikka mitä yritettäisiin, mutta kyllä ne laskut silti pitää maksaa. Niinhän se on ihmisilläkin.
Minä sain pikemminkin sellaisen kuvan jutusta, että olisi hyvä tietää milloin ei enää kannattaisi hoitaa eläintä. Tavallinen ihminen kun ei tiedä sitä rajaa milloin toivo on jo menetetty. Sitten jos vaan hoidetaan ja hoidetaan kalliisti, niin onhan se aika turhauttavaa kun lopputulos on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukematta voi todeta, että tuollaistahan se on, kun niitä sairauksia hoidetaan yksityisesti eikä mitään osaa voi hakea Kelalta. En lukenut, niin en tiedä, mitä kaikkea oli tehty, mutta aikoinaan kiersi somessa kuitti jenkkiläisestä sairaalasta, jossa henkilö oli maannut 4 tuntia jossain huoneessa jossa oli käynyt kerran hoitaja katsomassa vointia. Lasku tästä 4 tunnista oli 11 000 dollaria. Kyllä tuo eläinlääkintä on varmaan vielä siihen nähden halvempaa täällä, vaikka yksityistä onkin.
Se vielä puuttuisi,että lemmikkien hoitoon Kela-korvaukset! Ei jumalauta.
Toivottavasti tällaiseen ei koskaan päädytä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetuspiikki kannattaa antaa heti lemmikille, jos mitään leikkauksia hoito vaatii.
Eläinlääkärihoidot ovat todella kalliita ,ainakin täällä Etelä-Suomessa ,eikä ikinä voi olla varma auttavatko ne edes.
Lemmikillekin paras ratkaisu.
Kissani sai suolitukoksen kahdeksan vuotta sitten ja se piti leikata. Millä tavalla olisi ollut paras ratkaisu leikkauksen sijasta lopettaa perusterve 4-vuotias kissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukematta voi todeta, että tuollaistahan se on, kun niitä sairauksia hoidetaan yksityisesti eikä mitään osaa voi hakea Kelalta. En lukenut, niin en tiedä, mitä kaikkea oli tehty, mutta aikoinaan kiersi somessa kuitti jenkkiläisestä sairaalasta, jossa henkilö oli maannut 4 tuntia jossain huoneessa jossa oli käynyt kerran hoitaja katsomassa vointia. Lasku tästä 4 tunnista oli 11 000 dollaria. Kyllä tuo eläinlääkintä on varmaan vielä siihen nähden halvempaa täällä, vaikka yksityistä onkin.
Kela korvaa tuosta jenkkikuitista osan. Ainakin minulla , kun olin eräässä kaukomaassa sairaalahoidossa. Kela korvasi sen mitä Suomessakin korvaa yksityiselle. Maksoin siis laskun kokonaan itse ja kuiteilla hain Suomessa kelalta yksityisen kelakorvauksen pois erikseen.
Tässä koiratapauksessa pettymys varmaan oli koiran kuolema. Oletan, että ollaan valmiita satsaamaan rahallisesti, kun kuvitellaan että koira pelastuu. Tuossakin oli otettu lainaa. Eli tiesivät kyllä hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän otan se verran kantaa, että kyllä noilla hinnoilla ja eläinlääkärien koulutuksella pitäisi saada kannanotto siihen, että kannattaako eläintä hoitaa vai ei. Aivan outo ajatus, että maallikon pitäisi olla tässä se lopullinen asiantuntija sen suhteen miten on järkevä toimia.
Onneksi itselläni on luotettava eläinlääkäri joka on aina kertonut rehellisesti milloin kannattaa jatkaa hoitoja ja milloin on syytä luovuttaa.
Aivan varmasti tässäkin omistajalle on kerrottu riskit . Esim leikkaukseen mentäessä. Itse kyllä miettisin leikkauttaisinko koiraa, jonka keuhkot on tosi huonot. (Ihan ilman lääkäriäkin).
En kommentoinut tätä nimenomaista tapausta vaan tuota ajatusta siitä, että usein täysin maalikon omistajan pitäisi olla koulutettua eläinlääkäriä parempi arvioimaan eläimen kannalta järkevimmät hoitotoimenpiteet.
Suomessa on todella todella varakkaita ihmisiä, kun on varaa pistää tuollaisia rahoja eläimeen!
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä. Ihmisiä kuolee koko ajan hoidon puutteeseen ja Suomessa joku hu llu käyttää eläimen tehohoitoon noin paljon rahaa! Sairasta
No saahan nytkin kaikki mennä yksityiseen lääkäriin hoidattamaan itseään omalla rahallaan.
Ja miten eläinten hoito on yhtään ihmiseltä pois? Eläinlääkäri hoitaa eläimiä, ei ihmisiä. Vaikka kaikki eläimet jätettäis hoitamatta, niin ihminen ei saa yhtään enempää hoitoa.
Ok. Olin väärässä etteikö eläinklinikat olis ulkomaisten kasviryomien firmojen omistuksessa. Turha odottaa mitään inhimillistä. Kenelläkään ei ole lojaalisuutta kuin osakkaita kohtaan. Eläimet, saati omistajat ei ole prioriteetti, vaan voitot. Tämä on minun näkemys ja kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelen mummoni kissaa, jota kuljetin eläinlääkärille. Eläinlääkäri suositti lopettamista, paljon ennen kuin mummoni siihen suostui. Hänellä oli kyllä varaa hoitoihin, vaikka tiesi, että kissa on kohta saattohoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaa tuosta jenkkikuitista osan. Ainakin minulla , kun olin eräässä kaukomaassa sairaalahoidossa. Kela korvasi sen mitä Suomessakin korvaa yksityiselle. Maksoin siis laskun kokonaan itse ja kuiteilla hain Suomessa kelalta yksityisen kelakorvauksen pois erikseen.
Tässä tapauksessa kyse oli jenkkiläisen kuitista. Ei siellä Kela korvaa. Tapaus oli muistaakseni sellainen, että vanhemmalla oli vakuutus, mutta se ei korvannut lapsen 4 tunnin >>tarkkailtavana oloa>> syystä tai toisesta ja käynnistä lähetettiin lasku. Kyseessä ei ollut pikkulapsi, käsitin että tämä laskun julkaisija oli itse se huoneessa maannut henkilö.
Ei kiinnosta. Se oli vain joku rakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule voi sanoa aivan varmaksi tuota. Ainakin tuo yksi tässäkin ketjussa useasti mainittu ketju on mestari rahastamaan turhilla hoidoilla. Omankin koiran kohdalla päivystyksessä yritin moneen kertaan elliltä tivata, että mitä tekisi jos kyseessä olisi oma koiransa, mutta en saanut suoraa vastausta. Onneksi seuraavana aamuna tavoitin oman eläinlääkärin ja sain järkevät ohjeet.
Jutun pointti? Lemmikin hoito voi maksaa paljon. Käytä järkeäsi ajoissa ja mieti, mihin asti jatkat hoidoissa käymistä. Voit vaihtaa eläinlääkäriä ja pyytää toisen mielipiteen! Aivan kuin ihmiselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku laki pitäisi olla, jolla kielletään tällainen järjetön resurssien haaskaus. Eläimet Suomessa saa parempaa hoivaa kuin ihmiset jossakin. Moraalitonta tuhlausta, vaikka on omia rahoja.
Eläinlääkärimaksuihin tulee laittaa yli 200€ osalta 1000% haittavero. Ehkä se saa ihmiset käyttämään järkeään.
No jo on kommentti, ei ne eläinlääkärit ihmisiä hoida. Jos joku ei hoidata lemmikkiään, niin ei ne käyttämättömät rahat ihmisten hoitoon päädy eikä eläinlääkärit säästyneellä ajalla hoida ihmisiä. Todellakin järkeä saa käyttää, eläinten hoito ei liity mitenkään ihmisten hoitoon.
Mun hevonen ähkyleikattiin, hintalappu oli 14000e. Nykyään mulla on kaksi hevosta ja jos tarve vaatisi, olisin valmis tuon toisenkin ähkyleikkauksen maksamaan.
Ja näille marisijoille, vaikka en olisi hevostani leikkauttanut ja laittanut sen sijaan monttuun, ei ne rahat yhdenkään ihmisen hoitoon silti olisi menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetuspiikki kannattaa antaa heti lemmikille, jos mitään leikkauksia hoito vaatii.
Eläinlääkärihoidot ovat todella kalliita ,ainakin täällä Etelä-Suomessa ,eikä ikinä voi olla varma auttavatko ne edes.
Lemmikillekin paras ratkaisu.
Kissani sai suolitukoksen kahdeksan vuotta sitten ja se piti leikata. Millä tavalla olisi ollut paras ratkaisu leikkauksen sijasta lopettaa perusterve 4-vuotias kissa?
Miten tuo liittyy tähän mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Mun hevonen ähkyleikattiin, hintalappu oli 14000e. Nykyään mulla on kaksi hevosta ja jos tarve vaatisi, olisin valmis tuon toisenkin ähkyleikkauksen maksamaan.
Ja näille marisijoille, vaikka en olisi hevostani leikkauttanut ja laittanut sen sijaan monttuun, ei ne rahat yhdenkään ihmisen hoitoon silti olisi menneet.
Maksa vaan ähkyt. Et olekaan Ylen jutussa marisemassa.
Se vielä puuttuisi,että lemmikkien hoitoon Kela-korvaukset! Ei jumalauta.