Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tehty värianalyysia?

Vierailija
21.04.2024 |

Tulos? Kannattiko?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehty, mutta itse olen päätellyt olevani joko lämmin kevät tai vaalea syksy (en kyllä tiedä, mitä eroa noilla edes on). Pidän eniten syksyn sävyistä. 

Vierailija
22/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ( kylmä kesä) En ostanut uusia vaatteita,  vanhat saa kelvata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta olen itse tutkaillut asiaa netissä. Olen todennäköisesti pehmeä kesä. Kyllä värivalinnoilla on iso merkitys siinä, miten hyvältä tai hehkuvalta ihminen näyttää.

Minä olen viileä kesä. Sen huomaa ihan siitä, että hiukseni ovat luonnostaankin viileämmän vaaleat ilman mitään hopeashampoota. Silmissä eikä ihossakaan ole yhtään lämmintä pilkkua tai pisamaa. Ihoni on melkein rasvattoman maidon värinen enkä rusketu laisinkaan. Ja kyseisen tyypin väripaletti sopii minulle parhaiten.

Jos käyttäisin sinapinkeltaista, oranssia tai oliivinvihreää, olisin todella sairaan näköinen. Musta tekee kuolleen näköiseksi. En ole ikinä ymmärtänyt kapselipuvustoihmistennpakkomiellettä tunkea mustaa väriä jokaisen vaatekaappiin. Minulla ovat vain yhdet mustat sadeasun housut ja kumisaappaat. Kaikki muut vaatteet ovat sitten enemmän tai vähemmän oman värikartan värisiä. 

En voi herkkäihoisena pahemmin meikata tai värjätä hiuksia. Luomuna pysyminen on siis helppo valinta. Mielestäni meikkiä jne ei edes tarvi jos käyttää ihoon, silmiin ja hiuksiin sopivan väristä yläosaa. Ymmärrän sen, että osa ostaa mustia housuja. Minä olen se, joka ostaa ne siniset housut samasta mallistosta.

Vierailija
24/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät, joten värianalyysien mukaan olen syksy. Inhoan niitä murrettuja sävyjä ja minusta ne näyttävät tylsiltä, jotenkin likaisilta ja tunkkaisilta. Pidän enemmän talven ja kesän sävyistä ja käytän mieluummin vaatteita, joissa on kirkkaita ja heleitä sävyjä eikä niitä syksyn maanläheisiä värejä. 

Ovatko sinulla ranteen verisuonet siniset vaiko vihreät? Lämminihoisilla ne ovat vihreät ja silloin on joko kevät tai syksy. Kylmäihoisilla ne ovat siniset ja olet joko kesä tai talvi. Iho on paljon suurempi väripinta-ala kuin silmät. Tummanruskeissakin hiuksissa on eri sävyjä, kylmiä ja lämpimiä. 

Vierailija
25/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin väärän väriset vaatteet menemään.

Vierailija
26/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään värejä on tosi vaikea löytää. Joskus sanottiin, että omana vuodenaikana niitä värejä löytäisi parhaiten mutta enpä tiedä. Nytkin kaupoissa myydään kaikkea muuta kuin kuin kevätvärisen vaatteita.

Vierailija
27/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin auttaa jo paljon, kun tietää, mitkä värit eivät missään nimessä sovi itselle. Tiesin jo ennen värianalyysiin tutustumista, että oranssi, kirkkaankeltainen, joulunpunainen, kirkkaanvihreä ja kirkas pinkki/fuksia eivät sovi minulle yhtään. Ylipäätään kaikki kovin räikeä tai kirkas saa minut näyttämään kauhealta. Sittemmin kävi ilmi, että nuo värit sopivat huonoiten nimenomaan pehmeälle kesälle, joka olen.

Googlen kuvahausta voi kokeilla etsiä eri vuodenaikojen huonoimmat värit, esim. "worst colors for warm spring", niin löytää hyvin esimerkkejä. 

Vierailija
28/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tässä tarkoitettiin samalaista, joka otetaan nyt Kaliforniassa käyttöön. Tai geenianalyysi mikä lie, reparationeiden saajien määrittelemiseksi. 

Vierailija
29/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson sopivat sävyt nænnien värin perusteella, tai alempaa... 

Vierailija
31/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty jo vuonna 1990 ollessani parikymppinen. Tyytyväinen olen ollut kesä tulokseen. Äitini analysoitiin talveksi ja tyytyväinen on  hänkin ollut.Virheostoksilta ollaan  välttytty. Itse en ole visuaalisesti nokkela ihminen, hyvä kun sain ulkopuolista konsultointia.

Vierailija
32/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson sopivat sävyt nænnien värin perusteella, tai alempaa... 

Pitää muuten täysin paikkansa! Olen pehmeä kesä ja em. sävyt taittuvat murrettuun violettiin ja kanervaan, ei lainkaan persikkaisiin tai ruskeisiin sävyihin.

Vierailija
33/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on aina räväkkä talvi!

Vierailija
34/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku nähnyt kevään sävyjä missään kaupassa viime aikoina? Mulla olisi tarvetta parille neuleelle ja ajattelin, että jos yrittäisin löytää sopivissa väreissä.

Vierailija
35/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku nähnyt kevään sävyjä missään kaupassa viime aikoina? Mulla olisi tarvetta parille neuleelle ja ajattelin, että jos yrittäisin löytää sopivissa väreissä.

Mitä nyt olen kierrellyt kauppoja, niin muodissa näyttää olevan juuri keväälle sopivia kauniita pastelleja ja heleän kirkkaita värejä.

Vierailija
36/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olen kesä ja minulle sopii loistavasti hempeät pastellisävyt. Eli olen vaalea, sinisilmäinen, kylmä...

Vierailija
37/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt olen kierrellyt kauppoja, niin muodissa näyttää olevan juuri keväälle sopivia kauniita pastelleja ja heleän kirkkaita värejä.

Niinkö? Pitää lähteä sitten katsomaan. Viimeksi kun kävin en löytänyt mitään. Satutko muistamaan missä liikkeessä?

Vierailija
38/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Pitää lähteä sitten katsomaan. Viimeksi kun kävin en löytänyt mitään. Satutko muistamaan missä liikkeessä?

No vähän kaikissa mitä nyt kauppakeskuksista löytyy, en osaa tarkalleen sanoa, esim. Aleksi 13, Sokos, Stockmann, Halonen, HM. Muistan vain, että ajattelin, että jos tarttis jotain itselle sopivaa, niin kyllä löytyisi. Olen light spring ja tämä sivu on mielstäni hyvä inspiraation lähde:

https://dream-wardrobe.com/light-spring-color-palette-and-wardrobe-guid…

(googlella löytyy tietty muutkin tyypit eli esim. soft summer dream wardrobe).

Vierailija
39/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän kaikissa mitä nyt kauppakeskuksista löytyy, en osaa tarkalleen sanoa, esim. Aleksi 13, Sokos, Stockmann, Halonen, HM. Muistan vain, että ajattelin, että jos tarttis jotain itselle sopivaa, niin kyllä löytyisi. Olen light spring ja tämä sivu on mielstäni hyvä inspiraation lähde:<

Selvä :) Toi linkki oli kiva.

Vierailija
40/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät, joten värianalyysien mukaan olen syksy. Inhoan niitä murrettuja sävyjä ja minusta ne näyttävät tylsiltä, jotenkin likaisilta ja tunkkaisilta. Pidän enemmän talven ja kesän sävyistä ja käytän mieluummin vaatteita, joissa on kirkkaita ja heleitä sävyjä eikä niitä syksyn maanläheisiä värejä. 

Syksy on kyllä kieltämättä aika erikoinen vuodenaika väri.

Siinä missä kevättä+kesää yhdistää kauniin vaaleat sävyt, kesää+talvea viileys ja kevättä+talvea kirkkaus, on syksy täydellisen ruma cocktail kevään lämpöä, talven viileyttä ja kesän pehmeyttä

Olen syksy, ja kuvailemasi coctail ei pidä paikkaansa. Värit ovat lämpimiä, syviä/murrettuja, mutta meillä on myös kasa beigeä, ruskeaa, ja upeita vihreitä, jotka saa meidät loistamaan. Minulle esimerkiksi ei sovi kirkkaan keltainen, kirkkaan pinkki, kirkkaan vihreä, kirkkaan se ja tämä, ja sitten taas viileät sävyt saavat minut näyttämään sairaalta. Havunvihreä, petroolinsininen, beige, terrakotta, khaki, ja murretut vaaleat sävyt saavat minut hehkumaan. Ei lainkaan tylsä tai ruma kokonaisuus 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä