Onko sinulle tehty värianalyysia?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Liikaa oranssia myynnissä. Siis sitä räikeää oranssia.
Harvaa suomalaista se pukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvaa suomalaista se pukee.
Jep. Ei tule mieleen ketään jolle oranssi sopisi. Joku kaunis persikka on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson sopivat sävyt nænnien värin perusteella, tai alempaa...
Pitää muuten täysin paikkansa! Olen pehmeä kesä ja em. sävyt taittuvat murrettuun violettiin ja kanervaan, ei lainkaan persikkaisiin tai ruskeisiin sävyihin.
En ole värikonsultti, mutta voin vilkaista.
T. Pena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät, joten värianalyysien mukaan olen syksy. Inhoan niitä murrettuja sävyjä ja minusta ne näyttävät tylsiltä, jotenkin likaisilta ja tunkkaisilta. Pidän enemmän talven ja kesän sävyistä ja käytän mieluummin vaatteita, joissa on kirkkaita ja heleitä sävyjä eikä niitä syksyn maanläheisiä värejä.
Värianalyysissa katsotaan muitakin seikkoja kuin hiusten ja silmien väriä. Ei ole ihan noin simppeliä.
Joo, mulla on tummanruskeat hiukset ja harmaanvihreät silmät, ja olen värianalyysin mukaan tumma talvi. Ja ne mustat, fuksiapinkit, punaiset, sähkönsiniset yms. sopii minulle täydellisesti.
Mulle oli värianalyysistä kyllä hyötyä. Ennen sitä uskoin olevani ehkä pehmeä tai tumma syksy, koska en ollut mielestäni tarpeeksi tumma tai kirkas talveksi, kun oli ne vaaleahkot vihreät silmätkin. Niinpä käytin beigejä, ruskeita yms. ja näytin aina jotenkin samealta ja tylsältä. Tilasin kuvien perusteella etänä tehtävän värianalyysin ja sain tumma talvi. Johan löytyi oikeasti mulle toimivat meikki- ja vaatevärit.
Kannatti todella. Pakko myöntää, että meni kohdallani ihan nappiin.
Lisäksi näin kavereideni tulokset, kun kävimme yhdessä, niin osaan aika hyvin värianalysoida ihmiset nykyään ihan itsekin, ja ilman mitään huiveja, hetken kun seurailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tällaisen äidiltä lahjaksi 15-vuotiaana, ja olen kesä. Harmittaa vain, kun kirppareilla vaatteet on lähinnä mustia ja harmaita, niin kesän viileän värisävyn vaatteita sieltä löytyy tosi harvoiin.
Harmaassakin on kesälle sopivia sävyjä, mutta aika harvoin tosiaan kirpparilla osuu oikea sävy vastaan oikeanlaisessa vaatteessa.
Mä oon kesä, ja mulle sopii ihan älyttömän hyvin tumma melee graffitinharmaa.
Luin äkkiä että verianalyysia. Specsavers kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tällaisen äidiltä lahjaksi 15-vuotiaana, ja olen kesä. Harmittaa vain, kun kirppareilla vaatteet on lähinnä mustia ja harmaita, niin kesän viileän värisävyn vaatteita sieltä löytyy tosi harvoiin.
Harmaassakin on kesälle sopivia sävyjä, mutta aika harvoin tosiaan kirpparilla osuu oikea sävy vastaan oikeanlaisessa vaatteessa.
Siis mikä? :D
Mulle annettiin kaksi vuodenaikaa. Oikeastaan kaikki värit sopii, oliivihko iho, harmaat silmät ja tumma tukka.
Keltaisia ja oransseja en käytä. Kotivaatteet tuntuu usein olevan pinkkejä, niitä taitaa aina alennusmyynneissä olla eniten tarjolla.
On tehty ja olen jotenkin alitajuisesti viehättynyt juuri mulle sopivista väreistä. Huulipuna on ainoa, jota on vaikea löytää passelissa sävyssä. Olen talvi
Minulla muuttunut tai sitten alkuun tehty väärin tuli tulos kevät, mutta myöhemmin todettu, että kesä on se oikea hiukset maantienharmaanruskeat, joita vaalennan silmät siniharmaat iho läpikuultava poskilla punaa, pohja beige hieman kellertävä, mutta kylmemmät sävyt sopii selvästi paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä? :D
Graffitinharmaata saadaan kun spreijjataan vesiliukoisilla väreillä ja annetaan kunnolla sekoittua.
Ysärin alussa parikymppisenä minäkin kävin. Kesä olen. Ja uskon kyllä siihen. Nyt on pinnalla että vuoden aika jaetaan vielä kolmeen osaan niin en tiedä tarkemmin mikä niistä.
aikoinaan analyysi vahvisti jo oman fiiliksen ettei esim kirkkaan lämmin punainen tai terrakotta sopinut minulle.
Sain aikoinaan väriviuhkan mutta en käytä sitä esim vaateostoksilla vaan menen oman fiiliksen mukaan.
Kyllä kannattaa. On myös välimutoja, eli kesä-kevät, niistä esim. molemmista väreistä löytyy sopivia, sitten selkeitä yhden kauden tyyppejä. Jo plekästään huulimeikissä näkee selkeästi mikä ok. Ei tule virhehankintoja(toki kaupan valot vääristää meikit). Ihmisillä niin värä käsitys, mulle ei sovi sininen. No varmasti joka ryhmästä löytyy ,väreissä niin mittaamaton sävyvalikoima. Punaisissakin pasteleista, tomaattiin, oranssinpunaiseen, vadelmanpunaiseen,kylmiä ja lämpimiä punaisia sävyjä.. monella ei kotona ole mahdollisuus niin sensitiiviseen sävyerotteluun, eli ei ole materiaalia millä ikkunan ääressä( huom ei auringonvalossa) peilata sävyjä. Kyllä huomaa sen sensitiivisen hienoisen eron sävyissä. Tämä ihan eri kuin mistä väristä muuten pidät,kuten väriterapia on tyystin eri juttu. Väreillä voidaan hoitaa mm. jos nieluongelmia,,turkoosilla, oranssill naisten vaivoja. keltaista silloin kun on tentti ja halaut oppia, meditatiivistä harjoitusta violetttia(ametisti) jne. Värianalyysi ja väriterapia eri asioita
Kävin vuonna 1992 ja tulos oli silloin syksy, jonka väriset vaatteet mulla oli päälläkin analyysiin mennessäni. Mulle sanottiin, että osaat näköjään pukeutua sopivimman värisiin vaatteisiin. Meikkaaminenkin on helppoa, koska kasvojen ihon väri on neutraali. Melkein kaikki käy, kunhan luomiväri sopii silmien väriin.
Tehtiin, kauhistuin tuloksesta ja päätin tehdä itsestäni valkoihoisen. T M.Jackson