Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teillä kotityöt, laskut ja kaikki elämänhallinta ennen liikuntaa?

Vierailija
21.04.2024 |

Minusta tuntuu että en koskaan ehdi urheilla, koska aina on pyykettävää ja siivottavaa ja laskujen maksua ja paperiasioiden hoitoa ensin ennen kuin on lupa liikkua. Tämän takia en tosin ehdi harrastaa juuri mitään muutakaan kuten kirjojen lukemista. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikkuminen on osa jokapäiväistä elämää, ei mikään erillinen osa.

Vierailija
2/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten parin laskun maksaminen kuukaudessa vie aikaa?

Vierailija
4/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuhatta laskua sulle tulee kuukaudessa?ja asut jossai 1000 neliön kartanossa?

Vierailija
5/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu ensin ja sitten jos jaksan, liikunta. Ja yleensä en jaksa, koska kaikkea muuta on niin paljon.

Vierailija
6/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, mutta ennen liikuntaa minulle tulee alkoholi.

Vierailija
7/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua jotain tehdä, niin eihän sitä ehdi.

Vierailija
8/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole mahdollisuutta sisällyttää liikuntaa muun toiminnan oheen. Jos käy toimistotöissä niin kaukana, että on pakko kulkea autolla, eikä ole isoa omakotitaloa, ei liikuntaa "arjessa" juuri tule, ellei sille erikseen varaa aikaa.

Joskus velvollisuudet, joskus sosiaalisuus ajaa ohi. Olen skipannut lenkin, kun on kutsuttu kyläilemään tai vaihtanut sen lapsen keinuttamiseen leikkipuistossa. Huomenna en mene salille, kun pitää palauttaa kirjastonkirjat ja hakea paketteja postista (ne voi tehdä kävellen tai pyörällä kyllä).

Vierailija
9/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa laskut "ensin". Kun löydät sopivan ajankohdan. E-laskuna ja hyväksyntä pankin sovelluksella? Voi eri päivinäkin, jos ei yhdessä. Liiku välillä kävellen vaikka. Siivoa kun ehdit ja pyykki. Astiskone ja pyykkikone lyhennetyllä ajalla, sekin on usein liian pitkä. Muuhunkin saisi jäädä aikaa. Ota aikaa. Jos työmatkat ja työ vie kaiken ajan, voiko siihen keksiä jotain tai säätää. Keksi jotain niksejä mikä helpottaa ja auttaa.

Vierailija
10/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tulee ainakin ennen kotitöitä. Terve kroppa on tärkeämpi asia minulle kuin siisti koti. 

Vierailija
11/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamusta liikkumaan, niin jää loppupäivä aikaa maksella laskuja ja laitella työhakemuksia.

Vierailija
12/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ansiotyö menee liikunnan edelle, mutta muut asiat ei. Ja onhan sitä viikossa nyt muutama kevyempikin päivä, joten hoidan ruoat, siivoukset ym. silloin. 

Vierailija
13/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskujen maksua ja paperiasioiden hoitoa😂 Surkeimmat valheet kertoo itselleen, voiko huonompia tekosyitä enää olla? 

Vierailija
14/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole mahdollisuutta sisällyttää liikuntaa muun toiminnan oheen. Jos käy toimistotöissä niin kaukana, että on pakko kulkea autolla, eikä ole isoa omakotitaloa, ei liikuntaa "arjessa" juuri tule, ellei sille erikseen varaa aikaa.

Joskus velvollisuudet, joskus sosiaalisuus ajaa ohi. Olen skipannut lenkin, kun on kutsuttu kyläilemään tai vaihtanut sen lapsen keinuttamiseen leikkipuistossa. Huomenna en mene salille, kun pitää palauttaa kirjastonkirjat ja hakea paketteja postista (ne voi tehdä kävellen tai pyörällä kyllä).

Seli seli

Vierailija
15/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä elämänhallinnassa jotain vialla, jos siivoamiseen ja pyykinpesuun menee joka päivä aikaa. Laskujen maksamiseen? Sulle tulee joka päivä pinokaupalla laskuja? Aivan puppupuhetta.

Vierailija
16/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä elämänhallinnassa jotain vialla, jos siivoamiseen ja pyykinpesuun menee joka päivä aikaa. Laskujen maksamiseen? Sulle tulee joka päivä pinokaupalla laskuja? Aivan puppupuhetta.

Ja mitkä v i t u n paperityöt?! 

Vierailija
17/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut voi maksaa vaikka paskalla istuessa. Ruoka pitää tehdä että jaksaa liikkua, se on tärkein. Muut kotityöt tarpeen mukaan.

Liikkua ehtii esim. kauppareissuilla normaalien lenkkien lisäksi, kun ei omista autoa.

Vierailija
18/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ja heti alkaa arvostelu. Senhän me suomalaiset osaamme. 

Vierailija
19/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut voi maksaa vaikka paskalla istuessa. Ruoka pitää tehdä että jaksaa liikkua, se on tärkein. Muut kotityöt tarpeen mukaan.

Liikkua ehtii esim. kauppareissuilla normaalien lenkkien lisäksi, kun ei omista autoa.

Ja sitä ruokaakin voi tehdä kerralla enemmän. 

Vierailija
20/61 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli

Mitä? Jos tavallisen toimistotyöpäivän ja autoilun jälkeen on kotona puoli viideltä ja sen jälkeen pitää vielä

- syödä päivällinen ja siivota keittiö

- jutella, leikkiä tai halailla lasten kanssa

- vaihtaa muutama sana puolison kanssa

- valmistaa lapsille iltapala ja lukea heille iltasatu, peitellä sänkyyn

Ei siinä oikein montaa tuntia arki-illassa jää, joiden aikana päivästä riippuen joko käy kaupassa, siivoaa, hoitaa taloa, käärii pyykkiä, ulkoilee lasten kanssa, käy kirjastossa, vie lasta harrastukseen, on kotona kun mies harrastaa. Noista lähinnä lasten kanssa tekemiseen voi ehkä yhdistää liikuntaa, mutta lapsetkin kaipaa välillä rauhallista tekemistä. 

Eli minun pitää ainakin varata erikseen liikunnalle aikaa, harvoihin toimintoihin pystyn yhdistämään liikuntaa. Valintojahan nämä on, toisessa elämäntilanteessa, eri työpaikassa, sijainnilla tms. liikettä varmaan tulisi kuin itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan