Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FIKSUT VANHEMMAT EIVÄT ANNA ALLE 10 LAPSELLEEN ÄLYPUHELINTA.

Vierailija
21.04.2024 |

Näin kertoo HS.

Mietipä miksi?

Et ymmärrä, aivan. Lapsosellasi on siis älypuhelin. ;-D.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mun mielestä on hyvä, että on älypuhelin, siinä familylink jolla voi rajata ajan ja käytön. Mut tärkein asia älypuhelimessa on GPS! Näkee aina missä lapsen puhelin on. 

Ihan vaan ton gpsn takia mun lasten ensipuhelin on ollu älypuhelin. 

Ei siihen vaadita älypuhelinta. Koirillekin on saatavissa GPS-laitteita ihan ilman älyluuria.

Vierailija
22/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen koulunkäynti olikin mukavaa, ihmiset oli hereillä eikä kulkeneet zombeina ruutua vahdaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitää olla 11 lasta, että fiksu vanhempi antaa jokaiselle älypuhelimen?

Vierailija
24/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin koulunkäynninohjaajana alkaa manata pentujen älypuhelimet alimpaan helvettiin. Te vanhemmat luulette, ettei niitä käytetä tunneilla luvatta, mutta kyllä käytetään. Ja paljon.

Ja niillä kiusataan. Kuvataan ja julkaistaan. 

Familylinkistä näkee kuinkapaljon ja millon lapsi on käyttäny puhelinta. Eli vanhempana voin sanoa, että mun lapset ei käytä tunneilla luvatta puhelinta

Vierailija
25/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mun mielestä on hyvä, että on älypuhelin, siinä familylink jolla voi rajata ajan ja käytön. Mut tärkein asia älypuhelimessa on GPS! Näkee aina missä lapsen puhelin on. 

Ei siihen vaadita älypuhelinta. Koirillekin on saatavissa GPS-laitteita ihan ilman älyluuria.

Joo mut mihin sä kiinnität lapsessa GPS laitteen niin että se on aina mukana? Aika harvassa on ne lapset jotka sellasta suosiolla esim kaulassaan kantaa

Vierailija
26/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näiden vanhempien juttuja jotka ei ymmärrä nykyaikaa. Ajatellaan mustavalkosesti että lapsella on älypuhelin niin se ei enää leiki on vaan puhelimella ja jos ei ole älypuhelinta niin asia on korjattu. Vähän sama kun ennen oli vapaa kasvatus tai tiukka kuri. Unohdetaan että väliin jää muutakin eikä asiat oo niin mustavalkosia. Älypuhelimessa on hyvät ja huonot puolet, huonoja on nykyään helppo rajottaa eri sovelluksilla ja ottamalla selvää siitä mitä se lapsi sillä puhelimella tekee. Rajoja voi ja pitää olla vaikka älypuhelin oliskin käytössä

Vierailija
27/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapsellani on älypuhelin. Se on tullut osaksi ihmisen arkea ja se on meidän vanhempien vastuulla ottaa se myös osaksi kasvatustyötä. 

Vierailija
28/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Etkö luota lapseesi ja siihen mitä olet kasvatuksellasi periyttänyt vaan stalkkaat lapsesi menemisiä? 

Vierailija
29/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mut mihin sä kiinnität lapsessa GPS laitteen niin että se on aina mukana? Aika harvassa on ne lapset jotka sellasta suosiolla esim kaulassaan kantaa

Mun lapsi jättää sen puhelimenkin välillä kotiin. 

Vierailija
30/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli puhelinta ei tarvitse lapsi vaan vanhempi. Sinun lapsellasi on puhelin, että sinä pystyt kontrolloimaan häntä 24 / 7. 

Vierailija
31/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin koulunkäynninohjaajana alkaa manata pentujen älypuhelimet alimpaan helvettiin. Te vanhemmat luulette, ettei niitä käytetä tunneilla luvatta, mutta kyllä käytetään. Ja paljon.

Ja niillä kiusataan. Kuvataan ja julkaistaan. 

Olisipa jälki-istunnot vielä sallittu niin älypuhelimen väärinkäyttäjille voitaisiin antaa jälkkää.

Vierailija
32/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin näin nykypäivän turvattomassa Suomessa on todella tärkeää aina tietää lapsen sijainti ja monet lapset kulkevat kouluun jolloin erityisesti turvaa tuo kun pystyy seuraamaan lapsen sijaintia. Ja lisäksi lapsi voi tarvittaessa hälyttää apua jos jotain tapahtuu. Olisi mahdotonta jättää lasta heitteille ilman älypuhelinta.

Ei ne turvattoman Suomesta tekevät mitään pipoja kilttien ja viattomien lasten päästä ryöstele vaan tekevät huumekauppaa ja velanperintää. Jos sen oman jantterin päältä se huppari toista kertaa lähtee kannattaa vähän miettiä mitä se oma kullannuppu häärää.

Vierailija
33/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta kiusataan jos ei ole älypuhelinta. Muutenkaan en vanhempana lähtisi nykypäivänä luottamaan siihen, että älypuhelimeton lapsi osaa katsoa kelloa ja tulla kotiin kun on kotiintuloaika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan