FIKSUT VANHEMMAT EIVÄT ANNA ALLE 10 LAPSELLEEN ÄLYPUHELINTA.
Näin kertoo HS.
Mietipä miksi?
Et ymmärrä, aivan. Lapsosellasi on siis älypuhelin. ;-D.
Kommentit (33)
Onko tää HSn mielipide vai onko sulla linkittää tähän jotain aloituksen tueksi?
Fiksuilla vanhemmilla ei ole 10 lasta.
Eivät itse ymmärrä nykytekniikasta mitään, eivätkä halua, että lapsi näkee totuuden internetistä.
Miten asia muuttuu kun tulee se 19 lapsi? Melko lesta hommaa jo muutenkin.
Ja kaiken ikäiset koululaiset sais jättää puhelimet kotiin koulupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Mun mielestä on hyvä, että on älypuhelin, siinä familylink jolla voi rajata ajan ja käytön. Mut tärkein asia älypuhelimessa on GPS! Näkee aina missä lapsen puhelin on.
Ihan vaan ton gpsn takia mun lasten ensipuhelin on ollu älypuhelin.
Se on juurikin näin nykypäivän turvattomassa Suomessa on todella tärkeää aina tietää lapsen sijainti ja monet lapset kulkevat kouluun jolloin erityisesti turvaa tuo kun pystyy seuraamaan lapsen sijaintia. Ja lisäksi lapsi voi tarvittaessa hälyttää apua jos jotain tapahtuu. Olisi mahdotonta jättää lasta heitteille ilman älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät itse ymmärrä nykytekniikasta mitään, eivätkä halua, että lapsi näkee totuuden internetistä.
Minkä totuuden?
Juuri näin. Yhdestoista lapseni syntyi juhannuksena ja sai joululahjaksi älypuhelimen. Meidän iso ihana perhe on kuin se sanonnan kylä, joka kasvattaa, ja pienin on turvassa.
Meillä ei ollut yhtään mitään ongelmia älypuhelimen kanssa alle. 10-vuotiaana. Lapsi leikki, luki, piristi, ulkoili jne. Nyt 11-vuotiaana alkaa olla enemmän haasteita ruutuaikojen ja muiden kanssa, mutta niitäkin pystyy vanhempi rajoittamaan helposti. Pahin haaste on jaksaa kuunnella sitä valitusta liian tiukoista rajoista.
En siis oman kokemuksen perusteella ihan ymmärrä miten oltaisiin mitenkään eri tilanteessa nyt, jos lapsella ei olisi ollut älypuhelinta jo ensimmäisillä luokilla. En muutenkaan ymmärrä, ajatusta, että kaikilta pitäisi rajoittaa jotain, koska joillain on ongelmia ja jotkut vanhemmat eivät osaa olla vanhempia.
Jo alussa olisi pitänyt kieltää alle 10v koko laite. Toivoisin että tenavat kasvanut ilman tuota vilinää' vaan leikkiä, lukemista ja ulkoilua. Ihan varmaan liittyy tämän päivän levottomaan käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaiken ikäiset koululaiset sais jättää puhelimet kotiin koulupäivänä.
Meillä alakoululaiset käyttävät välillä niitä puhelimia koulutehtäviin. Muuten kyllä olen sitä mieltä, että kouluissa pitäisi olla henkilökohtaiset lukittavat kaapit kaikille, joissa puhelinta pitäisi pitää koulupäivän ajan. Puhelimen kotiin jättö tuottaa monelle haasteita, jos esim. matkalippu on puhelimessa tai on menossa suoraan koulusta treeneihin yms. Mutta ei niitä puhelimia pitäisi koulussa saada pitää ollenkaan.
Poliittisesta näkökulmasta puhelin (internet) muodostaa sen vaaran, että ihmiset oppivat pääsemään käsiksi informaatioon laajemmin, kuin medialle on annettu valtuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Poliittisesta näkökulmasta puhelin (internet) muodostaa sen vaaran, että ihmiset oppivat pääsemään käsiksi informaatioon laajemmin, kuin medialle on annettu valtuuksia.
Kuinka fiksua on olka uhmaamatta agendaa? Se riippunee suvun statuksesta/potentiaalista.
aloittaja voi jättää hankkimatta kaiken teknologian lapsilleen ja kertoa sitten että valitsevat suoraan hyvin matalapalkkaisen alan sillä heille riittää kynä ja paperi tuleviksi vuosiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä totuuden?
Sen, joka on median sanoman vastakohta.
-eri
Av-mamman/-papan ruutuaika on 16/7.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi digilaitteita yritetään rajoittaa, on uskottava sitä sanomaa mitä on kerrottu hallinnon ja valtamedian toimesta etenkin 2020-2023, te kaikki olette onnellisia kun teille sanotaan niin... ja ei ole tarkoituskaan että saadaan koskaan mitään vertailevaa vastinetta tälle agendalle... on vain yksi sallittu propagandan lähde...
Näin koulunkäynninohjaajana alkaa manata pentujen älypuhelimet alimpaan helvettiin. Te vanhemmat luulette, ettei niitä käytetä tunneilla luvatta, mutta kyllä käytetään. Ja paljon.
Ja niillä kiusataan. Kuvataan ja julkaistaan.
En ymmärrä. Mun mielestä on hyvä, että on älypuhelin, siinä familylink jolla voi rajata ajan ja käytön. Mut tärkein asia älypuhelimessa on GPS! Näkee aina missä lapsen puhelin on.
Ihan vaan ton gpsn takia mun lasten ensipuhelin on ollu älypuhelin.