Kuinka monella on AITO LV:n, Mulberryn, ym laukku tai muu tuote?
Kommentit (46)
En tiedä kelle tarkoitit kommenttisi, mutta kyllä, kyllä meillä on kotona myöskin design-huonekaluja. On kotoa opittu arvostus, ja samat huonekalut ovat kulkeneet sukupolvelta toiselle ja kiertäneet ympäri maata ja välillä ulkomaillakin. Meillä on esimerkiksi ruokapöytänä artekin pöytä ja tuolit, jotka olivat koko lapsuuteni vanhemmillani ja nyt meillä. Arvostan sitä, että joku on oikeasti ajatellut millainen pöytä olisi toimiva, miten se kestää sekä käyttöä että myöskin eri aikaa.
Mä en kannata kertakäyttökulttuuria, vaan pyritään siihen, että ostetaan sellaista, joka kestää käyttöä ja kulutusta. Ja myös aikaa, pitää ostaa sellaista joka ei ole muodista riippuvaista.
Mutta niin se vaan on, ihmisillä on erilaiset arvostukset ja sydämen sivistystä lienee se, että osaa toisten arvostuksia ymmärtää. Joku pitää varmaan meidän kotia kamalana, koska meillä on aika vähän uusia tavaroita. Kodin elektroniikka taitaa olla ainoaa pakollista uutta/uudehkoa, mutta onpa mulla vaarin vanha matkaradio käytössä.
Laukkuni eivät määrittele itsetuntoani :)
Pidän laukuista (kompensoin sillä ehkä sitä, että joudun vanhan nilkkavamman takia käyttämään hyvin simppeleitä kenkiä) ja olen ostellut itselleni mieluisia vuosien varrella. Mulberryn laukuista pidän erityisesti ja niitä onkin kertynyt 6 kappaletta, osa noista jo 90-luvun alusta, edelleen mieluisia ja oikeastaan uudenveroisia jos nahan patinoitumista ei lasketa.
LV:n laukuista en pidä ja myös monen muun ns. luksusmerkin laukut eivät miellytä omaa silmääni - chanel ehkä poikkeuksena.
Laukuissa arvostan ulkonäön lisäksi käytettävyyttä: laukun täytyy olla minulle käyttökelpoinen ja vastata odotuksia; matkustan esim. paljon ja matkoilla mukana kulkevien laukkujen tulee olla ns. kunnolla suljettavia (taskuvarkaat) jne.
Minulla on Fendin laukku. Laatutuote, johon olen vuodesta toiseen tyytyväinen ja jota käytän paljon.
Mulla on Mulberry ja Longchamp, monta vuotta sitten ostettu. Enää en raskisi laittaa rahaa noinkaan kalliisiin laukkuihin, on muita mielenkiinnon kohteita.
mun silmälasit on guccit, siihen jääkin...
Lyön vetoa, että kotoa löytyy vähintään yksi pakollinen design-artikkeli sisustuksenkin puolelta....
Ja aina vedotaan viimeisenä rahaan ja sen käytön mahdollisuuteen, vaikka kyse ei ollut taaskaan siitä. Vaan laukun merkin (ja halutun statuksen) vilauttelusta.
Aamen.