Miksi huhtikuu on kuukausista julmin?
April is the cruelest month, breeding lilacs out of the dead land, mixing memory and desire, stirring dull roots with spring rain.
Väittää T.S. Eliot.
Mitä sinä sanoisit?
Kommentit (26)
Ennen vanhaan oli yleisintä kuolla nälkään keväällä. Talvivarannot oli syöty loppuun eikä uutta vielä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Valo on huhtikuussa suoraan helvetistä; paljastavaa, kimeää kirkkautta joka uppoaa tuskaisesti luihin ja ytimiin kaiken pimeyden jälkeen. Ei ole enää pehmeää hämärää ja varjoja, vain kaikenkattavaa, säälimätöntä valoisuutta. Moni yrittää omatoimieutanasiaa keväisin. Viittaan mt-ongelmiin. Se ei hämmästytä minua.
Hyvin sanottu! Onko myös korkeat im tilastot ollut tähän aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu on pahin. Huhtikuussa on sentään valoisaa ja lumet pääosin poissa.
Kyllä.
Höpsis, huhtikuussa elämä, kasvu alkaa ja eläinten juoksut. Marraskuu eli kuolemankuu on julmin.
Huhtikuu on ihana kevätkuukausi. Syksyllä kaikki kuolee.
Maailmansotaan, WWI.