Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on homous?

Vierailija
20.04.2024 |

Olen homo ja pohtinut paljon sitä, mitä homous tarkoittaa. Olen siis ihan sinut itseni kanssa, mutta toisiaan hämmentää, mitä homous tarkoittaa muille ihmisille. Yleinen käsitys homoudesta on se, että mies on kiinnostunut toisesta miehestä, ja tämä määritelmä on ihan pätevä, mutta mitä sitten miehenä oleminen on? Riittääkö miehenä olemiseen se, että on biologisesti mies vai pitääkö myös näyttää mieheltä. Tästäkin on erilaisia käsityksiä, miltä mies näyttää, mutta ainakin itselle miehen määritelmä (biologisuuden lisäksi) perustuu vahvasti maskuliinisuuteen. Totta puhuen pidän jopa maskuliinisuutta enemmän miehen mittana riippumatta siitä, mitä sukupuolta on biologisesti. Tämän logiikan perusteella tosin minun pitäisi olla kiinnostunut myös esimerkiksi maskuliinisista naisista, mutta asia ei ihan näin suoraviivainen ole kuitenkaan.

Jos pohditaan, mikä on homouden etymologia, niin sanana se viittaa samanlaisuuteen, kuten "homogeeninen" = yhtenäinen (samaa ainesta, kuten homot ja lesbot), ja heterouden kohdalla vastine viittaa erilaisuuteen, kuten "heterogeeninen" = epäyhtenäinen (eri ainesta, kuten heterot). Nyt, jos näiden määritelmien perusteella on esimerkiksi maskuliininen homo ja feminiininen homo, niin ovatko nämä ns. "samasta puusta veistettyjä" ja homogeenisiä keskenään? Vastaus: biologisesti kyllä, mutta sukupuolenilmaisultaan eivät. Onko se siis homoutta, jos homoa kiinnostaa mies, joka ns. "edustaa naista"? Itse miellän feminiinisyyden vahvasti naiselle ominaiseksi piirteeksi ja siksi homona en kykene kiinnostumaan miehistä, jotka ovat feminiinisiä, koska ne muistuttavat minua naisista. Tässä ei siis riitä se, että toiselta löytyy haarovälistä penis, vaan siihen tarvitsee muutakin.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt, mitä aloittaja yrittää sanoa... Tarkoittaako, että homomies, joka viehättyy feminiinisiä piirteitä omaavista biologisista miehistä, ei olisi homo vai? Minusta homoseksuaalisuus yleisesti tarkoittaa samasta sukupuolesta kiinnostumista seksuaalisesti. Jokaisella homolla on sitten oma makunsa sen suhteen, millaisista tyypeistä tykkää, ihan niin kuin heteroillakin. Itse esimerkiksi viehätyn aika feminiinisiä piirteitä omaavista, kauniista miehistä enemmän kuin maskuliinisista testosteronikimpuista (olen nainen ja ainakin enimmäkseen hetero). Toisaalta katselen kyllä naisiakin välillä sillä silmällä ja heissä viehättävin piirre on luonnollisuus. Ei maskuliinisuus, eikä ylitsevuotava feminiinisyyskään, vaan sellainen luonnonlapsi-tyyppinen habitus. Melkein voisin sanoa, että sukupuolesta riippumatta viehätyn androgyynistä tyypistä. Aloittajan logiikalla en tällä perusteella taitaisi olla hetero, enkä lesbo, en ehkä edes bi, vaan j

Sukupuoli on muille ihmisille ensisijaisesti sitä, miltä ulkonäkösi näyttää ja tätä varten on olemassa maskuliinisia ja feminiinisiä piirteitä viestimään tätä. Lähtökohtaisesti maskuliinisuus kuuluu miehen piirteisiin ja feminiinisyys naisen piirteisiin. Jos sukupuolella ei olisi tässä elämässä väliä, niin me kaikki olisimme todennäköisesti jonkinlaisia androgyynejä. Jokaisella saa toki olla oma makunsa ja hyvä niin, mutta pointti tässä ehkä on ollut se, että se oma maku ei ole irrallaan oleva asia seksuaalisuudessa. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole vain sitä, että toisella on oikeat sukuelimet vaan siihen kuuluu muutakin. Jos esimerkiksi heteromiehen määritelmä olisi se, että häntä kiinnostaa pillut, niin siinä tapauksessa hän haluaisi myös transmiehiä. Näin ei kuitenkaan todellisuudessa ole, vaan siihen kuuluu myös se, että sen pillunkantajan on oltava myös samalla feminiininen, joka viestii naiseudesta.

Vierailija
62/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on sitä, että eturauhasen hierominen tuntuu hyvältä. Kun sen sitten tekee toinen mies, niin silloin luulee itseänsä homoksi. Hommatkaa miehet vaimolle se vyödildo ja vaimo voi hoitaa homman. Tuntuu, että kaikki 5-kymppiset miehet ovat yhtäkkiä "homoja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vakava mielisairaus..

Vierailija
64/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot on sellaisia kun saattaa tarttua kadulla kävelevää miestä kiinni pakaroista ja alkaa vaan panee. Hirvittäviä otuksia.

Tuossa yhtenä aamuna heräsin perä kipeänä tiedä miksi. Soitin pomolle ja sanoin että nyt homottaa aivan sikana, taidan jäädä lepäämään kotia. Pomo oli aamaa mieltä, ettei kannata tulla tartuttamaan toisia työpaikalle.

Jo se että kirjoittelet tuollaisia kertoo ettet ole ihan hetero.

Vierailija
65/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vakava mielisairaus..

Ei nyt sentään. Jokainen tykkää mistä lystää.

Transuìlu on mielisairaus.

Vierailija
66/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista vituttais kyllä olla hinari

Úlilaudan incelkin löytänyt ketjuun.

Kuvittelisin incelin kylläkin ennemmin hiljaiseksi hissukaksi kuin räyhääväksi trolliksi. Sinä kai kuvittelet helpoksi kiusattavaksi, kun on jo kertaalleen lyöty, vai mitä, kiusaajapaska? 

Vierailija
67/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo mieltymys persreikään!

Sitähän on kyllä aika suurella osalla kaikenlaisia miehiä. Et taida olla kovin perillä ylipäätään seksuaalisuudesta.

En itse ainakaan ole mieltynyt ruskeaanreikään! 

M37

Vierailija
68/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.omous: Himo työntää pippeliä toisen miehen p.yllynreikään/ saksittaa pildeä toisen naisen kanssa.

Vierailija
69/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysamma, vialliset kromosomit

Vierailija
70/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta paskaa

Vierailija
71/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisuuden tavoittelua kun ei saa pillua

kuvittelee itsestään liikoja

pervoja kaikki

Vierailija
72/75 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan tykkää kakkaleikeistä. Antajaa heidäazw

Vierailija
73/75 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa sitä homo niin ei tarvitsisi välittää tippaakaan naisista. Ei se pillu oo kaiken sen vääntämisen arvoista kun miesten kanssa sitä muutenkin on eniten samalla aaltopituudella...

Vierailija
74/75 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä homojakin on erilaisia. Minua esimerkiksi ei ole koskaan kiinnostanut toisen miehen sukupuolielin vähääkään. En ota suihin eikä minua panna perseeseen. Melkein kaikki muu miehessä sitten kiinnostaakin. Pidän seksuaalisessa mielessä erityisesti feminiinisistä ja ns. stereotyyppisistä homoista. 

Vierailija
75/75 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous on sitä, että eturauhasen hierominen tuntuu hyvältä. Kun sen sitten tekee toinen mies, niin silloin luulee itseänsä homoksi. Hommatkaa miehet vaimolle se vyödildo ja vaimo voi hoitaa homman. Tuntuu, että kaikki 5-kymppiset miehet ovat yhtäkkiä "homoja".