Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on homous?

Vierailija
20.04.2024 |

Olen homo ja pohtinut paljon sitä, mitä homous tarkoittaa. Olen siis ihan sinut itseni kanssa, mutta toisiaan hämmentää, mitä homous tarkoittaa muille ihmisille. Yleinen käsitys homoudesta on se, että mies on kiinnostunut toisesta miehestä, ja tämä määritelmä on ihan pätevä, mutta mitä sitten miehenä oleminen on? Riittääkö miehenä olemiseen se, että on biologisesti mies vai pitääkö myös näyttää mieheltä. Tästäkin on erilaisia käsityksiä, miltä mies näyttää, mutta ainakin itselle miehen määritelmä (biologisuuden lisäksi) perustuu vahvasti maskuliinisuuteen. Totta puhuen pidän jopa maskuliinisuutta enemmän miehen mittana riippumatta siitä, mitä sukupuolta on biologisesti. Tämän logiikan perusteella tosin minun pitäisi olla kiinnostunut myös esimerkiksi maskuliinisista naisista, mutta asia ei ihan näin suoraviivainen ole kuitenkaan.

Jos pohditaan, mikä on homouden etymologia, niin sanana se viittaa samanlaisuuteen, kuten "homogeeninen" = yhtenäinen (samaa ainesta, kuten homot ja lesbot), ja heterouden kohdalla vastine viittaa erilaisuuteen, kuten "heterogeeninen" = epäyhtenäinen (eri ainesta, kuten heterot). Nyt, jos näiden määritelmien perusteella on esimerkiksi maskuliininen homo ja feminiininen homo, niin ovatko nämä ns. "samasta puusta veistettyjä" ja homogeenisiä keskenään? Vastaus: biologisesti kyllä, mutta sukupuolenilmaisultaan eivät. Onko se siis homoutta, jos homoa kiinnostaa mies, joka ns. "edustaa naista"? Itse miellän feminiinisyyden vahvasti naiselle ominaiseksi piirteeksi ja siksi homona en kykene kiinnostumaan miehistä, jotka ovat feminiinisiä, koska ne muistuttavat minua naisista. Tässä ei siis riitä se, että toiselta löytyy haarovälistä penis, vaan siihen tarvitsee muutakin.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta asiasta on saatu aikaiseksi noin hirveä käsitehäkkyrä ja tutkimusala? Oma valistunut arvaukseni on että sukupuolentutkimus ensisijaisesti pyrkii muokkaamaan kulttuuria, ei tyytymään olemassaolevaan. Jostain syystä heterouden hallitsevuus tulkitaan kielteisesti ja epämiellyttävänä tunkkaisena valtapelinä, jotta saataisiin ympättyä kirjoa monin eri variaatioin.

Ihan kyllästyttää esim hokemat ahdas maskuliinisuus, toksinen maskuliinisuus, heteropatriarkaatti, homososiaalisuus..kuka näiden ahtauden ja toksisuuden päättää ja millaista vallankäyttöä on sitten tarkoituksella "sukupuolettomien", biseksuaalien, naismaisten miesten tai vaikka transnaisten tuottamalla tuottaminen? Nähtävästi tämä "miehinen" perinteinen mies on niin vaarallinen olio että se on koetettava hävittää niin vähiin kuin suinkin. Mitään hyvääkö nuo miehet eivät saaneet aikaan? 

Uskontohan tuon sukupuolikultin ympärille on jo muodostunut. Sukupuoli on vain jokin muokattava esitys - ketä varten? Millaista hallitsijaa?

Vierailija
22/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianosoitus lusiferille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on sitä, että haluaa nussia jokaista vastaantulevaa miestä perseeseen halusi se toinen mies sitä vai ei. 

Vierailija
24/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista vituttais kyllä olla hinari

Úlilaudan incelkin löytänyt ketjuun.

Kai sitä mieluummin selibaatissa kun ottaa parrua perään

Vierailija
25/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoushan voi tarttua pisaratartuntana joten näitä pitää varoa. Ovat usein myös pedareita vrt. J. Sillanpää.

Vierailija
26/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aloittaja tavallaan jo totesikin, homous tarkoittaa yksinkertaisuudessaan, että seksuaalisesti lisääntyvän lajin erikoistuneet muodot eli sukupuolet ovat seksuaalisesti kiinnostuneita omasta muodostaan. (Naispuolisia homoja kutsutaan lesboiksi.)

Homoseksuaalisuuden PSYKOLOGINEN perusta sen sijaan on vaikeampi selittää; osaammeko selittää edes heteroseksuaalisuuden perustaa? Emme, koska tiede ei pysty selittämään tietoisuutta, tunteita, ikääntymistä jne. - ne ovat kaikki suuri mysteeri.

Aloittaja kirjoitti: "Onko se siis homoutta, jos homoa kiinnostaa mies, joka ns. "edustaa naista"?"

Ei ole, tosin ilmiötä ei voi erottaa konseptista: miestä kiinnostaa naisellisuus nimenomaan miehessä. Tämä viehtymys konseptin vääristymään on se perversio. Sama pätee kohteeseen, eli kiinnostukseen olla miehelle nainen miehenäkin.

"Itse miellän feminiinisyyden vahvasti naiselle ominaiseksi piirteeksi ja siksi homona en kykene kiinnostumaan miehistä, jotka ovat feminiinisiä, koska ne muistuttavat minua naisista."

Tämä tarkoittaa vain sitä, että homoutesi muoto on olla miehenä naisellinen. (Mieshän on parisuhteessa luonnollisesti dominoiva ja huoltapitävä osapuoli, ellei puhuta muista perversioista, kuten esim. mieltymyksestä "dominoihin"/lieväänkiin sadomasokismiin.)

"Tässä ei siis riitä se, että toiselta löytyy haarovälistä penis, vaan siihen tarvitsee muutakin."

Heteroilla sama: pelkkä sukupuolielin ei kiinnosta. Ainakaan naisia...

Vierailija
27/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus alkaa:

"Tässä ei siis riitä se, että toiselta löytyy haarovälistä penis, vaan siihen tarvitsee muutakin."

Heteroilla sama: pelkkä sukupuolielin ei kiinnosta. Ainakaan naisia...

Lainaus päättyy.

Kysymys kuuluu: ovatko miespuoliset homot miespuolisia heteroita vaativimpia, kun pelkkä elin ei kiinnosta?

Vierailija
28/75 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pohdiskelua ap:lta. Itse en valitettavasti osaa vastata otsikon kysymykseen, se kun on aika laaja-alainen juttu ja kytkeytyy tunteisiin, mieleen yms. selittämättömiin juttuihin.

Sen voin sanoa, että mielestäni homoista löytyy enemmän luovuutta kuin väestöstä keskimäärin.

Vierailija
29/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pohdintaa kyllä. Oon myös homo enkä ole koskaan oikein ymmärtänyt, mikä funktio näillä feminiinisillä homoilla oikein on, koska he tosiaan edustavat naisia ja homona en halua olla seksuaalisesti tekemisissä minkään naiseuteen liittyvän kanssa. Bissejen hommaa nuo. Miehet miehinä kiitos.

Vierailija
30/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää taas lainata isäni sanoja:pankaa mitä panette kuhan ette mlnua pane ettekä minun sängyssä. 

Vierailija
31/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Maskuliiniset homot ja femiiniset homot ovat ikään kuin eri lajia eivätkä siis vedä toisiaan puoleensa? Onko tämä yleinenkin skenaario skenessä? Onko kenties paljonkin välimallin homoja? Pyrkivätkö femiiniset homot miten usein jopa varsinaiseen naiseuteen vai onko kyse jostakin muusta?

Vierailija
32/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi - ainakin näennäisen - maskuliiniset homot ottavat naisen roolin seksissä?

Vierailija
33/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen mielenkiintoista pohdintaa ja itselle uutta näkökulmaa.

Näin heterona homous on minulle tarkoittanut yksinkertaisesti sitä, että mies pitää toisista miehistä samalla tavalla kuin minä pidän naisista. En ole sitä sen syvällisemmin juurikaan pohtinut.

Joskus olen miettinyt, että mikä tämän ilmiön aiheuttaa ja onko sillä jokin tarkoitus, vai onko se vain näitä luonnossa tapahtuvia poikkeamia joilla ei ole mitään tarkoitusta. Loppujen lopuksi pariutumisen tarkoitus on kuitenkin lisääntyminen, jos siitä kuorii romantiikan ja idealismin kuoren pois. Myös sukupuolen ainoa todellinen merkitys liittyy lopulta lisääntymiseen, mikä on tuntunut unohtuneen kun sen päälle on kasattu niin paljon kulttuurisia ja identiteettiin liittyviä merkityksiä. Ihmisen muista lajeista poikkeava äly tuppaa monimutkaistamaan yksinkertaisia asioita joskus.

Homojen maskuliinisuus versus feminiinisyys on myöskin kiintoisaa. Feminiinisiä homoja kun kuitenkin selkeästi on olemassa aika paljon ja heillekin ottajia löytyy. Ilmeisesti siis osa homoista haluaa tuntea olevansa se mies talossa ja kumppani voi olla siinä kuviossa se feminiininen. Tämä taitaa toimia toisinkinpäin, että moni femme haluaa itselleen maskuliinisen kumppanin. Mutta sitten on myös pareja, joissa molemmat ovat samaa tyyppiä. Mutta hankalaa kai sitä on ulkopuolelta ymmärtää että miten se toimii.

Vierailija
34/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous on hyvin vakava mielen sairaus johon ei ole hoitoa.

Kysyppä persujen Sebastian Tynnkyseltä ja tämän kihlatulta mustalta mieheltä 👍👍👍👍👍👍

Vierailija
35/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous on sitä, että haluaa nussia jokaista vastaantulevaa miestä perseeseen halusi se toinen mies sitä vai ei. 

Niinkö se Sebastian Tynkkynen sanoi. 🙄

Vierailija
36/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väitän että nää "homot" jotka haluaa sen feminiinisen kumppanin itselleen on todellisuudessa jonkin verran biseksuaalisia. Omien havaintojenkin mukaan juuri tälläsillä on ollut aiempaa taustaa myös naisista ja samalla halutaan ehkä myös transnaisia. Samaa katerogiaahan naiselliset homot ja transnaiset on tietyllä tapaa niin miksei ne menisi myös naisesta. Oon Alaston Suomessa niin siellä tää ilmiö on tosi yleistä että "heteromiehet" ja bisset kiinnostuu näistä karvattomista ja siroista twink fem-pojuista.

Vierailija
37/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä että mies haluaa hoonata sitä toisen miehen kakkaputkea. Syntistä sanon minä!

Vierailija
38/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on sikiöaikainen kehityshäiriö, jossa INAH-3 niminen kohta aivoissa ei ole saanut sikiövaiheessa tarpeeksi testosteronia.

Sitä ei voi parantaa.

Internetistä löytyy lisätietoa.

Vierailija
39/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous on sikiöaikainen kehityshäiriö, jossa INAH-3 niminen kohta aivoissa ei ole saanut sikiövaiheessa tarpeeksi testosteronia.

Sitä ei voi parantaa.

Internetistä löytyy lisätietoa.

Homoutta on selkeästi hyvin erilaista, joten oletettavasti myös erilaisista syistä johtuvaa.

Vierailija
40/75 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä että mies haluaa hoonata sitä toisen miehen kakkaputkea. Syntistä sanon minä!

Tynnkyseltä kö kuulit.. 😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme