Myrkylliset, jopa narsistisissa suhteissa olleet! Millainen alku tarinallanne oli? Millainen se myrkyllinen ihminen oli?
Haluaisin kuulla erityisesti suhteen alusta.
Miten se eteni, miten sinua kohdeltiin ja miten hän kohteli esimerkiksi muita? Itse voisin listata ranskalaisiin viivoin ja haluaisin kysyä, että kuulostaako tämä tutulta teistä, jotka olette myös kokeneet myrkyllisen suhteen?
- Tapaaminen, henkilö oli itsevarma mutta ei vielä röyhkeä. Nauratti minua ja kehui todella paljon, erityisesti ulkonäköä.
- Lupaili jo ensimmäisillä tapaamiskerroilla "kuuta taivaalta". Esimerkiksi miten hän näkisi meidät uudessa hienossa talossa, upeita matkakohteita ja kaikkea yhteistä tekemistä (kaikki selitettiin isosti voimakkaalla verbaalisella tasolla ja mielenmaiseman piirtelyllä, johon tuntui uskovan itsekin).
- Nämä toteutui mutta itse toteutus oli kaikkea muuta kuin sitä ihanaa ja autuasta.
- Nopea sitoutuminen, jo hyvin varhaisessa vaiheessa sanat "rakastan sinua", "upea nainen", "sielunkumppanin", "elämäni valo" ja eläytyvä muka hämmennys siitä, miten on kohdannut minut.
- Exät olivat hulluja. Valheellista tarinointia heistäkin. Osa oli totuutta mutta oikean totuuden kuulin myöhemmin. Tarinat henkilöltä olivat hänen etunsa mukaisia ja mustavalkoisia. Ei minkäänlaista vikaa löytynyt itsestä tarinoinnissa.
- Hän adjektiivit itseään kohtaan olivat, että hän on "hyvä mies parisuhteessa", "reilu, oikeudenmukainen" "ei koskaan(!) tekisi asiaa x (vale)" ym.
- Läheisistään puhui joskus hyvään sävyyn, toisena päivänä erittäin huonoon sävyyn. Hänen oma perheenjäsen kerran jopa tärisi hänen lähellään (muistan ensimmäisiltä kuukausilta). Oli todella kärkäs suustaan ja alistava heitä kohtaan jos oli "pinna kireällä".
- Kun haistoi, että halusin lopettaa suhteen, muuttui taas kiltiksi ja myötäileväksi. Äänensävy muuttui ja osti esimerkiksi lahjoja tai kokkasi. Tai jos yritin oikeasti lähteä niin syyllisti, antoi aihetta epäröimiseen, kertoi muuttuvansa tai mitä vain, että jäisin. Menin liian monta kertaa lankaan eri menetelmillä.
Ja lukuisia muita esimerkkejä.
Nyt on ihan selvää, ettei olisi pitänyt todellakaan ryhtyä koskaan siihen mutta kun tilanne oli päällä niin tuo omien ajatuksien sumentuminen onnistui hyvin. Valehtelin itselleni kai koska hänen tapansa vedota minuun oli monella tapaa imartelevaa mutta myös sokeuduin hämmentävällä tavalla.
Millaisia teidän alkunne olivat näin jälkikäteen katsottuna?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ensitapaamisella oli todella mukava ja kohtelias. Ensimmäisillä treffeillä samoin; ei maltettu lopettaa treffejä ensimmäiseen paikkaan vaan siirryttiin toiseen paikkaan jatkamaan juttua. Selvin päin, huom.
Sitten alkoi sellainen kylmää-kuumaa-leikki. Hän halusi tavata pian. Perui viime hetkellä. Vuolaat pahoittelut ja siihen perään kutsu lähteä samantien, siltä istumalta treffeille. Ei antanut periksi; lähetti taksin hakemaan minua.
Meillä oli yhdessä hauskaa muutaman viikon ajan. Sen jälkeen huomasin, että hän jatkuvasti tenttasi tai testasi minua. Että millä saa jonkun reaktion. Uuvuttavaa käytöstä.
Pelimies.
Myrkyllinen ihminen kääntää aina syyttävän sormen itsestään poispäin. Suoltaa valheellisia tarinoitaan defenssinä sille ettei joutuisi kohtamaan itseään ja tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
Epänormaali suhtautuminen puhelimeen ja sen lainaamiseen.
Sekä puhelimen piilottelu.
Vierailija kirjoitti:
Minä usein ajattelin, että onpa toisella itsetuntemus kovin heikko, kun puhui itsestään niin imartelevasti, mutta oikeasti käytös oli niin kökköä.
Mutta kyllä hän todellisuudessa taisi ihan hyvin tietää mitä teki ja lähetti tarkoituksella noita ristiriitaisia viestejä.
Tämä! Ja sanat ja teot eivät kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämän tarinan lopputulos oli?
Lyhyesti sellainen, että toivon usein, että jospa sitä päivää ei olisi koskaan tapahtunut kun hänet tapasin. Jospa minun ei olisi tarvinnut käydä tätä läpi. -ap
Hyvä jos pääsit eroon siitä paskasta. Samaa olen kokenut ja oli hirveetä. Narsisti.
Ensitapaamisella oli todella mukava ja kohtelias. Ensimmäisillä treffeillä samoin; ei maltettu lopettaa treffejä ensimmäiseen paikkaan vaan siirryttiin toiseen paikkaan jatkamaan juttua. Selvin päin, huom.
Sitten alkoi sellainen kylmää-kuumaa-leikki. Hän halusi tavata pian. Perui viime hetkellä. Vuolaat pahoittelut ja siihen perään kutsu lähteä samantien, siltä istumalta treffeille. Ei antanut periksi; lähetti taksin hakemaan minua.
Meillä oli yhdessä hauskaa muutaman viikon ajan. Sen jälkeen huomasin, että hän jatkuvasti tenttasi tai testasi minua. Että millä saa jonkun reaktion. Uuvuttavaa käytöstä.