Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi soluasumista kannattaa aina rikkaat?

Vierailija
20.04.2024 |

Siis opiskelijoita on eniten tunkemassa asuntoloihin nämä rikkaat, joiden omat lapsiaikuiset asuu suvun ostamassa tai kustantamassa yksiössä.. En näe tuossa järkeä. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne rikkaat ei ole niitä jotka joutuu asumaan solussa.

Vierailija
2/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä järki. Miten paremmin saa ikätovereiden opiskelua hankaloitettua niin sitä paremmat työllistymismahdollisuudet itsellä on. Siksihän juuri Kokoomus halusi inkluusion kouluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vuokra olisi vähemmän = vähemmän asumistukia = vähemmän verovaroja = itselle jää enemmän käteen.

Vierailija
4/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Muiden puolesta päättämässä, vaikkei se koske itseä. Päättämässä miltä muista tuntuu. Vaikkei se ole aina totta.

Vierailija
5/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaat kustantavat asuntonsa itse eikä yhteiskunnan pussista. Ei tämä vaikeaa ole ymmärtää.

Vierailija
6/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et siis huomattu OLEELLISTA eroa vaikka itse sen kirjoitit. Asuvat ITSE kustannetussa ja maksetussa asunnossa, eikä yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
7/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä soluasuntoja kannattaa muutkin. Opiskelijat ja nuoret on vuosikymmenet asuneet solussa, eivätkä ole siitä rikki menneet. Päinvastoin. Soluasuminen on ihan normaali asumismuoto siinä elämänvaiheessa.

T. Itsekin solussa asunut ja sitä kannattava duunari

Vierailija
8/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä olen itsekin asunut solussa koko opiskeluaikani.

Vierailija
9/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Muiden puolesta päättämässä, vaikkei se koske itseä. Päättämässä miltä muista tuntuu. Vaikkei se ole aina totta.

Ei kukaan pysty toisten tunteista päättämään 🤦🏻. 

Vierailija
10/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat tietävät miten rahaa saa jäämään. Opiskeluaikainen soluasuminen on yksi näistä keinoista. Kannattaa ottaa oppia niiltä, jotka osaavat paremmin.

Vierailija
11/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nuo taloudellisesti rajoittuneet saadaan entistä tehokkaammin heille sopiville alueille, missä sitten on heille kauppa, kela ja kantapaikka. Normaaliväestö taas saa tilaa heitä hyödyttäville asioille, kuten uimahalleille ja puistoille

Vierailija
12/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä järki. Miten paremmin saa ikätovereiden opiskelua hankaloitettua niin sitä paremmat työllistymismahdollisuudet itsellä on. Siksihän juuri Kokoomus halusi inkluusion kouluihin.

Höpöhöpö, kyllä inkluusio on sitä vihervasemmiston yhdenvertaisuusideologiaa. Sitäpaitsi yritykset tarvitsevat työvoimaa pärjätäkseen globaalissa kilpailussa.

Vierailija
13/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rikkaat kustantavat asuntonsa itse eikä yhteiskunnan pussista. Ei tämä vaikeaa ole ymmärtää.

Silti rikkaat ketkuilevat opiskelijalleen asumistuen vaikkei sille olisi tarvetta, etsivät verotuksen porsaanreiät, ym. Eikö sekin ole yhteiskunnan pussilla käymistä?

Vierailija
14/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien yli 18-vuotiaalle lapselleen maksaman/asumiseen antaman asunnon voisi hyvin laittaa lahjaverotuksen piiriin. Lahjaveroa pitää maksaa jos lahjan arvo 3 vuoden ajalta on yli 5000 euroa. Eli lahjaveron alle jäävän asunnon arvo saisi olla vuodessa max. 1667e, eli 139e/kk. Se lapselle annettu Helsingin ydinkeskustan yksiö, markkinavuokra 800e, siinä on lahjaveron piiriin mahtuvaa verotusta 651e/kk.

t: yrittäjä

Vierailija
15/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se ero. Köyhät vasemmistolaiset tekevät päätökset tunteella. Rikkaat oikeistolaiset tekevät päätökset järjellä.

Vierailija
16/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sijoitusasunnosta saa revittyä parhaat vuokratulot jos sulloo sinne 3-4 opiskelijaa yhden pariskunnan sijaan. Siksi. 

Vierailija
17/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasuminen oli elämäni kauheinta aikaa. Onneksi kesti vain pari vuotta.

Vierailija
18/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä soluasuntoja kannattaa muutkin. Opiskelijat ja nuoret on vuosikymmenet asuneet solussa, eivätkä ole siitä rikki menneet. Päinvastoin. Soluasuminen on ihan normaali asumismuoto siinä elämänvaiheessa.

T. Itsekin solussa asunut ja sitä kannattava duunari

Eiköhän sitten tehdä laki, että peruskoulun jälkeen nuori sijoitetaan solukasarmille ikätovereidensa seuraan asumaan ja opiskelemaan, kunnes täyttää 25, jonka jälkeen saa vapaan kansalaisen oikeudet. Tämä toimi oikein hyvin mm. Spartassa.

Vierailija
19/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kuvitelma on, että rikkaat eivät antaisi lapsensa asua vuokralla solussa opiskelujen ajan? Se on ihan hyvä ja taloudellinen tapa asua ja siinä oppii taloudenpitoa kun on itse vastuussa kuluistaan.

Nykyajan helikopterivanhemmathan niitä yksiöitä pilteilleen kustantavat tulotasosta riippumatta.

Vierailija
20/27 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole rikas ja kannatan opiskelijasoluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi