Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa tuputetaan kasvisruoka ideologiaa

Vierailija
20.04.2024 |

Lapsen koulussa oli kasvisruokaviikko ja nälissään tuli kotiin joka päivä. terkkari oli höpöttänyt liika lihavuudesta ja kasvisruokailua tuputettu joka tunnilla koko viikon. Meillä syödään normaalia perus ruokaa ja hyväkroppaisia ollaan koko perhe. Nyt alkaa piisaamaan! En yhtään hyväksy kasvistuputusta enää.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyllä tarkoituksella jo valmistaudutaan jo sota aikaan ja lihan ja voin säännöstely ja vaikuttaminen helppo aloittaa ajoissa nuorista.

Vierailija
42/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koulussa 80-luvulla lakto-ovo-vegetaarisia ruokia, kuten kesäkeittoa, pinaattikeittoa kananmunanpuolikkaan kera, pinaattilättyjä, puuroa mustikkakeitolla. 70-luvulla oli myös legendaarista juustokeittoa. Vanhemmat söivät omana kouluaikanaan lähinnä lihatonta, kuten puuroa ja velliä. Isoäidillä oli koulussa eväänä leipää ja voita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston muutos ja ympäristötuho on tieteellisesti mitattavissa.  Kasvisruoka auttaisi edes vähän.  Viekö makuaistimme ja nautinnon halumme meidät loppuun? 

Ja maailman rikas eliitti viettää samaaan aikaan luxus elämää ostellen 100 miljoonan euron huvijahteja ja huviloita ja syöden kalleimpia liharuokia eikä ilmastonmuutoksella ole mitään merkitystä heille, onko tarkoitus siis että vain tavallisten ihmisten on tingittävä kaikesta elämässä?

Vierailija
44/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koulussa on kasvisruoka päivä niin lapset tulevat nälissään kotiin. Sama jos itse syön lounaalla kasvisruoka vaihtoehdon niin kova nälkä yllättää piankin.

Vierailija
45/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne jotka haluaa syödä kasvisruokaa koulussa joille tarjotaan vain lihaa? Jos on 1 tai 2 kasvisruokapäivää ni kannattaako valittaa? Niitä lihapäiviä on silti enemmän. Oot perinteinen valittaja oikeesti, en jaksa tollasia kuin ap!!

Kasvissyöjille on joka päivä se kasvisruoka vaihtoehto.

Vierailija
46/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
47/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne jotka haluaa syödä kasvisruokaa koulussa joille tarjotaan vain lihaa? Jos on 1 tai 2 kasvisruokapäivää ni kannattaako valittaa? Niitä lihapäiviä on silti enemmän. Oot perinteinen valittaja oikeesti, en jaksa tollasia kuin ap!!

Nykyään päiväkodeissa ja kouluissa on aina tarjolla kasvisvaihtoehto. 

Näin oli jo 90 luvulla. Kaverini oli kasvissyöjä ja sai aina oman ruuan.

Vierailija
48/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lasten toiveesta curryä: perunaa, parsakaalia, vihreitä papuja ja lehtikaalia, kirsikkatomaatteja sekä kookosmaitoa. Valkosipulia, currymausteseosta, paprikajauhetta ja pippuria... paistoin lisäksi tofua. Makuun olisi sopinut katkaravut tuohon sekaan, mut ei noi halunneet.

Vierailija
49/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään lasten toiveesta curryä: perunaa, parsakaalia, vihreitä papuja ja lehtikaalia, kirsikkatomaatteja sekä kookosmaitoa. Valkosipulia, currymausteseosta, paprikajauhetta ja pippuria... paistoin lisäksi tofua. Makuun olisi sopinut katkaravut tuohon sekaan, mut ei noi halunneet.

KookkosMAITO ei ole kasvis

Vierailija
50/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä voiyt Ap yatjota jauhelihakasitiketta taikkka vaikka sisäfilettä lapsellesi, jos haluat hänen syövän ehdottomasto punaista lihaa. Mutta yksikään lapsi ei kärsi siitä, että koulussa syödään enempi kasvispainoitteisesti kuin punaista lihaa mussuttaen.

Kyllä kärsii, juuri oli perjantaina kasvissosekeittoa, proteiinina muka raejuustoa. Mulla oli kahdelta iltapäivällä niin huono ja väsynyt olo, ettei työnteosta tullut oikein mitään. Minulla oli onneksi eväät, joilla olo piristyy, mutta lapsilla ei ole.

Eli laitat myös lapselle evästä kouluun mukaan seuraavaksi kerroiksi.

minulla ei ole enää kouluikäisiä,lapsia, mutta ei tuolla koulun kasvisruualla oikeasti pysy työkunnossa lapsetkaan. 

Kouluruualla ei ole tarkoituskaan pärjätä koko päivä, vaan se kattaa vain 1/3 päivän energiatarpeesta. 

Lapsi syö kotona runsaan ja ravintorikkaan aamiaisen, koulussa lounas ja kotona iltapäivä välipala, päivällinen ja iltapala. Luulisi lapsen pärjäävän 5 aterialla, jos kotona panostetaan ateriaan. 

Lapsi syö aamisen klo 7-8 ja siitä 3h lounas, jonka jälkeen muutaman tunnin päästä välipala ja päivällinen.

Vierailija
51/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kasvissyöntiä ideologiana tai kannanottona. Pidän kasvisruuasta, runsaasti eri makuja. Mutta silloin tällöin syön hyvää lihaakin.

Vierailija
52/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koulussa on kasvisruoka päivä niin lapset tulevat nälissään kotiin. Sama jos itse syön lounaalla kasvisruoka vaihtoehdon niin kova nälkä yllättää piankin.

Eikö se niin pidä mennäkin? Kouluruoka kattaa vain kolmanneksen energiantarpeesta. Ja eikö se ole hyvä asia jos lapselle maistuu välipala, kunnon päivällinen ja iltapala kotona. 

Ja jos olet syönyt lounaan klo 11-12 välillä niin totta ihmeessä on jo nälkä kun olet kotona klo 17 ja on päivällisen aika. Lounaan tarkoitus on pitää nälkää vain muutama tunti. 

Vierailija
53/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka luettelette vanhoja kouluruokia: ennen oli ennen nyt on nyt!! Minäkin jouduin koulu aikoina kesäkeittoja nielemään pakolla mutta aikuisena olen syönyt mitä tahdon. Varsinkin nyt eläkkeellä minulla on oikeus syödä ihan niin paljon lihaa kun mieleni tekee ja se ei ole keneltäkään pois, itse olen eläkkeeni ansainnut ja sillä syön mitä tahdon

Vierailija
54/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi syödä sitten lihaa ja makkaraa mielin määrin.  

Vierailija
55/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli paremmin? Vihanneskeitto, peruna, kaalipata, peruna, kokojyväpuuro, peruna, ruismarjapuuro, peruna, vispipuuro, peruna, kaalisalaatti, peruna, puolukkasalaatti, peruna, punajuurisalaatti, peruna, ruusunmarjakeitto, peruna, kokojyväpuuro, peruna, ruismarjapuuro, peruna, vispipuuro, peruna, lihaton lihapiirakka, peruna, munakastike, peruna, tilliliha, peruna... oi niitä aikoja. Vieläkö näitä tarjotaan koulussa?

Vierailija
56/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ideologiaa kuin 30-luvun Saksassa. Sitähän ne vihreät haluaa. A.H. oli kasvissyöjä.

Vierailija
57/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha, kala ja kana kruunaa ruuan. Ei tule nälkä ihan heti ja ihminen on hyvässä kunnossa. 

Vierailija
58/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, syödäänkö teillä jokaisella aterialla ja aamiaisella lihaa? Myös lounaalla?

Itse totuin jo lapsuudessa, lounas on kevyempi ateria, kun se yleensä syödään muutama tunti aamiaisesta. Yleensä joku kasvisruoka, keitto, ruokainen salaatti jne Ja raskaampi ruoka päivälliseksi, jossa lihaa tai kalaa. 

Täällä jotkut syö jopa 5 liharuokaa päivässä, jos välipalat lasketaan mukaan. Ihanko oikeasti?

Vierailija
59/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta lasu kun on opettanut kersansa ideologisesti olemaan syömättä kasviksia niinkuin normaali terve ihminen.

Vierailija
60/116 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä voiyt Ap yatjota jauhelihakasitiketta taikkka vaikka sisäfilettä lapsellesi, jos haluat hänen syövän ehdottomasto punaista lihaa. Mutta yksikään lapsi ei kärsi siitä, että koulussa syödään enempi kasvispainoitteisesti kuin punaista lihaa mussuttaen.

Kyllä kärsii, juuri oli perjantaina kasvissosekeittoa, proteiinina muka raejuustoa. Mulla oli kahdelta iltapäivällä niin huono ja väsynyt olo, ettei työnteosta tullut oikein mitään. Minulla oli onneksi eväät, joilla olo piristyy, mutta lapsilla ei ole.

No, mikset laita, jos tajuat itsellesikin ottaa? Meillä on aina jotain evästä mukana. Joskus aikataulut muuttuvat ja mennäänkin harrastukseen suoraan koulusta. Myslipatukka, smoothie, pähkinöitä säilyvänä eväänä. Jos tiedetään, että tulee syödyksi samana päivänä, niin voileivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän