Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin

Vierailija
20.04.2024 |

Jopa muiden ihmisten henkilökohtaiset asiat. Sain melkein riidan aikaan siitä, kun kerroin, että maksan vuokranantajalle kiinteää vesimaksua vaikka kyseessä on uusi kerrostalo ja talossa on huoneistokohtaiset mittarit. Työkaveri alkoi väittää, että ei voi olla näin ja saan takuuvarmasti tasauslaskun, kun vesimittarit luetaan. Jatkoi vielä inttämistä vaikka luin hänelle ääneen vuokrasopimuksen kohdan, jossa on maininta vesimaksusta.

Miksi teette tällaista?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jää häviölle pieniä summia, etenkin jos ap asuu yksin. Yleensä tasauslaskussa maksetaan vuokralaiselle takaisin päin.

Vierailija
22/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös AP työkaverisi ollut oikeassa, koska tuo sun juttus on laiton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ärsyyntynyt näihin kaikkitietäviin. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 

Vierailija
24/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteminen on ärsyttävää ja se käy hyvin monen hermoille. Minulla on esimerkiksi sellainen työkaveri, joka tietää aina kaikesta kaiken ja kertoo loputtomasti omista täydellisistä valinnoistaan, tiedoistaan ja onnistumisistaan.

Kun tuntee itsensä tarpeeksi hyvin eli kuka olen, niin ei tarvitse myöskään todistaa mitään. Nämä tyypit etsivät loputtomasti hyväksyntää ehkä siksi, että ovat lapsena kokeneet voimakkaita hylkäämisen kokemuksia tai uhkaa. 

Ehkä työkaverillasikin on joku tämän tyyppinen ongelma, mahdoton sanoa kun ei tunne.

Itse olin erittäin kova pätemään ja varmaan joskus vieläkin siihen syyllistyn. Hyvin pitkän terapian aikana opin ymmärtämään jotain ja nykyisin minun ei tarvitse sitä kaikissa tilanteissa todistella.  Lapsuus oli mitä oli, mutta onneksi on ollut koko aikuisuus aikaa saavuttaa onnellinen lapsuus :-). 

Tsemppiä, työkaverisi ei vaan ymmärrä käyttäytyä. 

Vierailija
25/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen ärsyyntynyt näihin kaikkitietäviin. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 

Jep, se on oikeasti paras taktiikka. Ei niitten huonoa itsetuntoa kannata lähteä korjaamaan, mitäs ovat sellaisia. Ärsytys lähtee kumminkin aina itsestä ja sen kun ymmärtää, niin jotenkin helpommin pystyy besswerwisserit sietämään ja ehkä joskus haastamaankin kysymyksillä.

Vierailija
26/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, se on oikeasti paras taktiikka. Ei niitten huonoa itsetuntoa kannata lähteä korjaamaan, mitäs ovat sellaisia. Ärsytys lähtee kumminkin aina itsestä ja sen kun ymmärtää, niin jotenkin helpommin pystyy besswerwisserit sietämään ja ehkä joskus haastamaankin kysymyksillä.

Ei ihminen joka on tässä kunnossa pysty kommunikoimaan 

Vierailija
27/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.S. Mulla ei ole vesimaksua lainkaan. Ja arvatkaapa mitä: ei sähkölaskuakaan. 

Kyllä on oltava. Oot vaan ymmärtänyt nyt jotain väärin.

Hah, niin kuin mitähän? Sen, kun vuokrasopimuksessa lukee, että vesi ja sähkö sisältyvät vuokraan. Koska tämä väärinkäsitys sitten selviää? 8 vuotta on eletty siis sinun tietosi puutteessa näin mukavasti tässä asunnossa :D

Vierailija
28/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jää häviölle pieniä summia, etenkin jos ap asuu yksin. Yleensä tasauslaskussa maksetaan vuokralaiselle takaisin päin.

Talouteen kuuluu mun lisäksi kaksi teiniä..

Ap

Vierailija
29/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti vieläkään tajunnut mikä keskustelun aiheena oli.

Ap

Vierailija
30/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tällaisia ovat kouluttamattomat ihmiset.

Siinä on se, että kouluttamattomat besserwisserit ovat se ärsytystä nostattava laji.

Itse tunnen myös korkeasti koulutettuja, joilla on besserwisser-taipumusta. Mutta se ei ole lainkaan niin ärsyttävää, koska näillä jälkimmäisillä on mielipiteilleen perusteet ja niistä voidaan edes keskustella, vaikka periksi eivät annakaan.

Ja korkeasti koulutetut ovat yleensä myös oikeassa, varsinkin omaa alaansa koskevissa kysymyksissä. 

Vierailija
31/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, niin kuin mitähän? Sen, kun vuokrasopimuksessa lukee, että vesi ja sähkö sisältyvät vuokraan. Koska tämä väärinkäsitys sitten selviää? 8 vuotta on eletty siis sinun tietosi puutteessa näin mukavasti tässä asunnossa :D

Eli maksat vedestä ja sähköstä vuokran yhteydessä. Et saa niitä ilmaiseksi..

Vierailija
32/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maksat vedestä ja sähköstä vuokran yhteydessä. Et saa niitä ilmaiseksi..

No en tietenkään, miksi saisin? Kuten sanoin: sisältyvät vuokraan. Maksan vuokran. Sähkö- ja vesilaskua ei ole eikä tule. Mikä tässä oli sinulle mahdoton ymmärtää? 

Vierailija
33/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tällaisia ovat kouluttamattomat ihmiset.

Siinä on se, että kouluttamattomat besserwisserit ovat se ärsytystä nostattava laji.

Itse tunnen myös korkeasti koulutettuja, joilla on besserwisser-taipumusta. Mutta se ei ole lainkaan niin ärsyttävää, koska näillä jälkimmäisillä on mielipiteilleen perusteet ja niistä voidaan edes keskustella, vaikka periksi eivät annakaan.

Ja korkeasti koulutetut ovat yleensä myös oikeassa, varsinkin omaa alaansa koskevissa kysymyksissä. 

Juu se justiinsa. Kiitos kun täydensit vastaustani. Fiksuilla ihmisillä on monesti paljon tietoa. Siksi he eivät ole jatkuvasti jankkaamassa tyhjänpäiväisyyksistä hatarilla tiedoilla. Ja jos sitten joskus ovatkin vähän väärässä, niin heiltä on siihen mennessä ehtinyt saada monta toimivaa ratkaisua tai hyvin ilmaistua mielipidettä. Joten se yksi sinne päin -mielipide ei kaada venettä.

Vierailija
34/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mitä laitonta siinä pitäisi olla? En keksi mitä laitonta siinä on.

Vierailija
35/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta taitaa muuten olla laki jonka mukaan huoneistokohtaista vesimittaria täytyy käyttää vedestä laskuttaessa, jos sellainen on.

Vierailija
36/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mitä laitonta siinä pitäisi olla? En keksi mitä laitonta siinä on.

Se, että jos huoneistokohtainen vesimittari on olemassa, niin ei saisi olla kiinteää vesimaksua. Tuosta on joku lakipykäläkin olemassa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi