Puhutaanko lasten vanhemmille oikeesti näin törkeesti???
Mikä ihmisiä vaivaa??? Ootte melusaastetta! Turpa kiinni! 😭
Odotan esikoistani ja mun psyyke ei kestä kuulla tällasia.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen, mistä voitaisiin joskus puhua, on kipeiden tai väsyneiden lasten raahaaminen kauppaan, kun kumpikin vanhempi on käytettävissä. Eikö toinen voisi jäädä kotiin tai vaikkapa autoon? Varsinkin kun on kyse esimerkiksi motonetistä. Myönnän, että tuossa tilanteessa mulkoilen.
MISTÄ SINÄ TIEDÄT MISSÄ SE TOINEN VANHEMPI ON? TAI MIKSI SE KIPEÄ/VÄSYNYT LAPSI ON MUKANA?
Meille kotiin kuljetaan kauppakeskuksen kautta, joten siellä me kuljemme myös, kun olemme tulossa lääkäristä tai astmakokeista tms. En todellakaan ala raahata kipeää/väsynyttä lasta kiertotietä ulkokautta vain potentiaalisen mulkoilijan takia.
No siitä tiedän kun se toinen vanhempi on mukana? Oletin että se nyt olisi asiayhteydestä selvinnyt. Perhe kulkee käytävillä raahate
Odottelu haisevassa parkkihallissa tai pakkasessa huurtumassa? No thanks.
Jos lapsi olisi vaatinut saada lelun/karkkia maksuksi vaikenemisesta, olisit syyttänyt vanhempia kasvatuskyvyttömyydestä, kun opetetaan lapsi saamaan mitä ikinä haluaakin.
Nykyisin lähes joka kylässä on kaupat auki aamuseiskasta iltakymmeneen tai 24 h. Käy sellaisessa ääriaikoina. Minä käyn, tosin en välttääkseni lapsiasiakkaita vaan tungeksivia ja ärsyttävästi tilaa vieviä, jonoissa niskaan hönkiviä aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen, mistä voitaisiin joskus puhua, on kipeiden tai väsyneiden lasten raahaaminen kauppaan, kun kumpikin vanhempi on käytettävissä. Eikö toinen voisi jäädä kotiin tai vaikkapa autoon? Varsinkin kun on kyse esimerkiksi motonetistä. Myönnän, että tuossa tilanteessa mulkoilen.
Ihan mielenkiinnosta, mistä päättelet että lapsi on kipeä/väsynyt, eikä vaikkapa tylsistynyt tai siitepölyallerginen? Monesti nämä päättelyt menevät metsään, ja näyttäydyt typeränä vaikka omasta mielestäsi sinulla on hyvä syy paheksua.
En ajatellut että se olisi oleellista, tai että pitäisi luetella kaikki mahdolliset syyt tai diagnoosit. Mutta esimerkiksi talvella harvoin on siitepölyallergiaa. Jos on niin sanoisin että se on itsessään kyllä huolestuttavaa
Siitepöly alkaa vaivata suunnilleen maaliskuussa, viimeistään huuhtikuussa joutuu käyttämään hengityssuojaa ulkoillessa.
- allerginen ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mistä päättelet että lapsi on kipeä/väsynyt, eikä vaikkapa tylsistynyt tai siitepölyallerginen? Monesti nämä päättelyt menevät metsään, ja näyttäydyt typeränä vaikka omasta mielestäsi sinulla on hyvä syy paheksua.
En ajatellut että se olisi oleellista, tai että pitäisi luetella kaikki mahdolliset syyt tai diagnoosit. Mutta esimerkiksi talvella harvoin on siitepölyallergiaa. Jos on niin sanoisin että se on itsessään kyllä huolestuttavaa
Esimerkiksi astmaa sairastavalla niitä oireita voi jäädä flunssasta tai tulla pakkasesta tai vaikka siitä että päiväkodissa on kissaperheen lapsen takki naulakossa oman takin vieressä.
Jos olisin jäänyt odottamaan, että liikun hänen kanssan vain kun hän 120-prosenttisen terve, odottaisin sitä vieläkin, hän täyttää kohta 20.
Nuo tuollaiset tuntuu pahoilta erityisesti esikoisen vanhemmista, kun tuolloin on niin epävarma omasta vanhemmuudestaan. Itekin muistan, miten ekan kans olin aivan paniikissa jos se itki julkisilla paikoilla. Luulin että kaikki pitää mua huonona äitinä ja ehkä ajattelin itekin olevani sellainen. Nyt kun lapsia on kolme ja kaikki on ihan järkeviä, ei vois vähempää kiinnostaa joku random kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuutta, kiitos, toivoo vanha ihminen. Lapsista lähtee aina ääntä. Jos sitä ei kestä, kannattaa mennä pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuutta, kiitos, toivoo vanha ihminen. Lapsista lähtee aina ääntä. Jos sitä ei kestä, kannattaa mennä pois
Kyllä juuri näin. Jos ei halua kohdata lapsia, voi itse poistua. Lisäksi kannattaa pysähtyä sen äärelle, miksi se oma reaktio on niin suuri. Joku sen saa aikaan ihan siellä omassa psyykessä.
Nämä töykeästi puhuvat ovat usein vanhempia naisia mikä ihmetyttää, kun ovat itekin ollu joskus nuoria äitejä (moni).
No onhan näitä kommentteja kuulunut. Lapset eivät saisi näkyä tai kuulua, niitä pitäisi säilyttää kotona ettei kukaan keksi loukkaantua. Ja sielläkin mieluiten hiljaa ja leikkimättä ettei vaan ääntäkään kuuluisi aikuisia häiritsemään.
Se mikä ihmetyttää vielä enemmän on kaveripiirin vapaaehtoisesti lapsettomien 40+ naisten tarve tuoda joka käänteessä esiin sitä miten heidän valintansa on "pelastanut" heidät helvetiltä ja miten elämä olisi pilalla jos olisivat lapsia hankkineet. Tämä vaikuttaa ihan kaveriporukan äiteihin kohdistetulta v*ttuilulta. Vaikka luultavimmin kumpuaakin vaan sisäisestä tyhjyydestä jota on pakko itselleen todistella paremmaksi ratkaisuksi.
Mä en itse todellakaan ajattele että elämä olisi mennyt lasten takia pilalle, päin vastoin. Olen saanut paljon merkitystä lisää kaikelle, oppinut siitä mitä rakkaus todella on enkä vaihtaisi niitä hankalimpiakaan päiviä lasten kanssa lapsettomuuteen. Ja tämän sanon kolmen adhd-teinin äitinä, vaikka nopeita käänteitä ja hankalia tilanteita tuleekin, olen valinnut täysin oikein ja olen lapsistani kiitollinen.
Se tuntuu vaan olevan monille sietämätön asia.