Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen pop-musiikin taso

Vierailija
20.04.2024 |

Mitä pidätte suomalaisesta tämänhetkisestä pop-musiikista? Tai pidätkö siitä ylipäätään?

Itse haluaisin pitää, mutta en tykkää oikein mistään. Suomen Euroviisu-biisi on hauska, samoin viime vuoden UMK-musiikeista tykkäsin. Mutta muuten ei oikein mikään laulaja tai bändi iske. Kaikki on jotenkin teennäistä, eikä iske tajuntaan siten kuin musiikin kuuluisi.

Erityisen ärsyttävää on naislaulajien hönkiminen. Eilen laitoin automatkalla radiosta Suomipopin päälle, ja sieltä tuli Behm, Kuumaa ja Haloo Helsinki. Kaipaan raikasta, korkeaa, hyvää laulamista. En halua kuunnella hipsuttelua ja hönkimistä. Televisiosta tulee joskus katsottua jotain suomalaisia gaalalähetyksiä, ja niissä vahvistuu sama vaikutelma. 

Minusta tämä laulutyyli ei kuvasta suomalaista mentaliteettia. Olen itse tosin yli nelikymppinen. En voi olla pohtimatta, ketkä uudesta tyylisuuntauksesta aidosti pitävät. Onko vain nuoret? Vai kuuntelevatko vanhemmatkin, koska a) radiosta tulee tai b) koska se on nykyaikaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pop-kappaleen formaatissa esitetyt valituksetkin voivat silti olla hyviä. Esim. tämä Kaikki on hyvin. Outo kappale, kun oikeasti aina alkaa jotenkin ahdistaa kun tämän kuulee.

Vierailija
22/25 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei ole minullakaan ollenkaan suomalaisia artisteja Spotifyssa. Juha Tapion biisiä "Päiväsi loistaa" olen kuunnellut ennen kilpailuja.

Ap 

Hetkinen.. otan hieman takaisin. Kyllä kuuntelen noin vuosien 1980-2010 välillä tuotettua suomalaista musiikkia Spotifyssa. 

Yksi 2000-luvun suomalainen popartisti, josta tykkäsin oli Emmi. Kuuntelen välillä vieläkin hänen biisejään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymusiikki on samalla taustarenkutuksella toistettua ihmissuhdehumppaa. Ehkäpä se täyttää joidenkin nuorempien kuuntelijoiden tarpeen. En jaksa kuunnella, koska kuuntelusta tulee yleensä alakuloinen mieli.

Vierailija
24/25 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko J Karjalainen poppia? Tykkään.

Vierailija
25/25 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ismo Alangon tuotanto sekä Ville Leinonen ja Ville Valo. Suosittelen!