Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä teen kun Helsingin terveyskeskuksesta ei vastata eikä soiteta takaisin???

Vierailija
20.04.2024 |

Olen sairas ja tarvin reseptilääkettä. Minusta tämä on ihan uskomatonta, että lääkäriin ei pääse! Onko ainoa vaihtoehto mennä päivystykseen vaivansa kanssa sitten illalla tai viikonloppuna? Mitä olette muut tehneet?. 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ykistyisiä lääkäriasemia on Helsinki täynnä. Niihin pääsee yleensä heti. Kuinka avuttomia ihmiset oikein ovat.

Sinä se avuton pösilö olet.

Vierailija
62/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ykistyisiä lääkäriasemia on Helsinki täynnä. Niihin pääsee yleensä heti. Kuinka avuttomia ihmiset oikein ovat.

Ei ole rahaa ne ovat rikkaille

Lyhyt lääkärin vastaanotto maksaa n 30 e. Eikö sitä muka löydy???

työterveyshuolto, yksityinen lääkäriasema

terkkarissa käy eläkeläiset, ulko----maalaiset, jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sijaitsee Helsingin terveyskeskus?

Vierailija
64/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samana päivänä on soitettu mutten ehtinyt vastaamaan, näin on käynyt muutaman kerran. Ei soita toista kertaa vaan itse täytyy huolehtia. 

Ihan oma moka jos ei kykene vastaamaan vaikka itse on jättänyt soittopyynnön.

Vierailija
65/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ilmeisesti täynnä näitä uusavuttomia yksilöitä. Ei osata edes Maksalaatikkoa lämmittää muusta nyt puhumattakaan.

Kaikki pitää olla valmiina nenän eteen kannettuna, mitään ei tehdä tai valmistauduta pahan päivän varalle. 

Hohhoijaa, ihmettelen vain kun nämä yksilöt tulevat vanhaksi. Mitkä ovatkaan ne vaatimukset hoitajille ja lääkäreille ? 

Vierailija
66/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ongelma on se, että kukaan ei keskity oireisiin ja tästä seuraa toistuvia yhteydenottoja, labrakokeita, päivystyskäyntejä poliklinikalle. Jos on oireita, pitäisi keskittyä ajattelemaan ja tutkimaan mikä on vialla. 

Toisekseen mikään ei siellä näytä toimivan edes ajattelun tasolla. Hoitajat on valjastettu kysymään Maisassa ihan ufoja potilailta. Näin yritetään saada potilaat tuskastumaan ja ajamaan pois palvelusta. Virheitä tulee niin paljon, ettei ymmärrä, siksikään mikään ei toimi.

Aikoja joutuu odottamaan 2-3 kk. Emme on tasa-arvoisia muuhun Suomeen nähden.

Teillä on ainoana koko maassa TÄYSIN ILMAINEN terveydenhoito joten älä valita!

Perusterveydenhuollossa ei ole käyntimaksuja, mutta kaikki muu maksaa kyllä, joten en puhuisi ilmaisesta terveydenhoidosta. Ja olihan nuo terveyskeskusmaksut vielä joitain vuosia sitten käytössä, joten harva tuosta edusta on koko ikäänsä saanut nauttia.

Vierailija
67/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sijaitsee Helsingin terveyskeskus?

Suurin osa ei ymmärrä käsitteiden terveyskeskus ja terveysasema eroja. Myös Helsingissä osasta terveysasemia on tullut terveys- ja hyvinvointikeskuksia, ja neuvolat ovat puolestaan siirtyneet perhekeskuksiin.

Vierailija
68/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samana päivänä on soitettu mutten ehtinyt vastaamaan, näin on käynyt muutaman kerran. Ei soita toista kertaa vaan itse täytyy huolehtia. 

Ihan oma moka jos ei kykene vastaamaan vaikka itse on jättänyt soittopyynnön.

En ole tuo kenelle vastaat, mutta jos ei ole yhtään tiedossa mihin aikaan puhelu tulee, ihminen voi olla täysin ilman mitään "mokaakin" juuri samaan aikaan vaikka suihkussa tai hammaslääkärin tuolissa.

Jostain syystä minulle tulee lähes poikkeuksetta tärkeät puhelut silloin, kun olen bussissa. Pystyn kyllä vastaamaan, mutta ei ole kiva varsinkaan arkaluontoisia asioita käsitellä...

Vierailija
69/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ongelma on se, että kukaan ei keskity oireisiin ja tästä seuraa toistuvia yhteydenottoja, labrakokeita, päivystyskäyntejä poliklinikalle. Jos on oireita, pitäisi keskittyä ajattelemaan ja tutkimaan mikä on vialla. 

Toisekseen mikään ei siellä näytä toimivan edes ajattelun tasolla. Hoitajat on valjastettu kysymään Maisassa ihan ufoja potilailta. Näin yritetään saada potilaat tuskastumaan ja ajamaan pois palvelusta. Virheitä tulee niin paljon, ettei ymmärrä, siksikään mikään ei toimi.

Aikoja joutuu odottamaan 2-3 kk. Emme on tasa-arvoisia muuhun Suomeen nähden.

Teillä on ainoana koko maassa TÄYSIN ILMAINEN terveydenhoito joten älä valita!

ei voi valittaa, viimeksi käynyt lääkärillä v 2019, polvi tarkistuksessa kun leikattiin  ts tekonivel asennettiin

Kuka nyt ei Porvoossa ilmaisia palveluja saisi?

Vierailija
70/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 3kk tappeluun peruslääkkeeni reseptin uusimiseen  terkkarissa. Siirryin käyttämään yksityistä, vanhat reseptit uusitaan heti nettipalvelussa, ei maksanut juuri mitään (33e?),  ja uuden reseptin  saa varaamalla ajan lääkäriltä. Käynneistä voi saada myös laskun mukaan, itse pyrin köyhänä siihen, että minulla on aina 100e varalla jos on pakko päästä lääkäriin. Peruusterveydenhuoltoon ei voi luottaa, ei siihen että reseptit uusitaan, ei siihen että saa tarvitsemaansa hoitoa ja tutkimuksia, ei edes siihen että saa mitään yhteyttä mihinkään. 

Suosittelen yksityisen kokeilemista, ei tässä köyhäkään muuta voi. 

Vierailija
71/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi juuri näin pariin otteeseen. Lopputuloksena jouduin olemaan viikon pois töistä asiasta, jonka olisi voinut hoitaa päivässä ja olisin ollut taas työkuntoinen.