Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä teen kun Helsingin terveyskeskuksesta ei vastata eikä soiteta takaisin???

Vierailija
20.04.2024 |

Olen sairas ja tarvin reseptilääkettä. Minusta tämä on ihan uskomatonta, että lääkäriin ei pääse! Onko ainoa vaihtoehto mennä päivystykseen vaivansa kanssa sitten illalla tai viikonloppuna? Mitä olette muut tehneet?. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos vinkeistä! Mietin minkä valitsen :) 

Vierailija
22/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee käymään sinne. Sen ovat kansoittaneet ulkkarit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene heti aamusta terveyskeskuksen päivystykseen.

Ai näinkö voi tehdä?.. Minä olen luullut että aika pitää varata puhelimitse kahdeksan ja puoli yhdeksän välillä... 

Kyllä sinne voi ihan luukulle mennä, jos tarvitsee kiireellisen ajan.

Ja vaivasta riippuen sen hoidontarpeen arvioinnin voi myös tehdä netissä Omaolossa. Esimerkiksi itse olen silmätulehdusoireista tehnyt hoidontarpeen arvioinnin heti aamusta, jolloin sain ajan lääkärille alkuiltapäivästä.

Vierailija
24/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maisaan kirjoittelee, kannattaa varautua odottamaan kuukausi.

Vierailija
25/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa ei ainakaan auta, että sinne yritetään soittaa samalla asialla monta kertaa. Sehän se ne linjat ruuhkauttaa.

Tietämättä yhtään mistä sairaudesta on kyse niin voi kokeilla reseptivapaita lääkkeitä apteekista, jos on. Jos ok säännöllisen lääkkeen uusinta niin huomaathan, että ne uusitaan 8pvän kuluessa eli ei välttämättä sillä soitolla uusita saman päivän aikana. 

Päivystykseen mennään, jos kotona ei pärjää. Ei uusimaan reseptejä eikä silloinkaan jos esim flunssaan on itsehoitokeinoja jäljellä. 

Oletko aivan pöljä, ihminen puhuu elintärkeästä reseptilääkkeestä ja sinä höpötät jostain apteekin itsehoitolääkkeistä. 

Vierailija
26/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä se Maisa tai omaolo käytössä?

Aa toimivatko nämä nopeammin? Olen luullut että ovat vielä kiireettömämpiä vaihtoehtoja. 

Ovat kiireettömämpiä ja se että pommittaa montaa linjaa pitkin lisää terveysaseman vastausviivettä entisestään.

Vierailija
27/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita yksityiselle. Julkinen terveydenhoito alkaa olla jo saattohoidossa.

Kenenkään saattohoito ei ole halveksuttavaa. 

Vierailija
28/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytå Maisaa. Mulle sieltä on vastattu aina todella nopeasti 

Vierailija
29/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttelet tähän koska tätä se tulee nyt olemaan enenevässä määrin. Ei meillä ole mitään julkisia palveluja enää.

Vierailija
30/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maisaan kirjoittelee, kannattaa varautua odottamaan kuukausi.

Mä kirjoitin Maisaan joskus vuonna 2021 ja sieltä ei ole vastattu vieläkään. 

Vierailija
31/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai näinkö voi tehdä?.. Minä olen luullut että aika pitää varata puhelimitse kahdeksan ja puoli yhdeksän välillä... 

Kyllä voi tehdä niin ja moni tekeekin niin. Itsekin olen tehnyt niin. Otat vain vuoronumeron ensin sairaanhoitajalle, joka arvioi hoidon tarvettasi ja ohjaa tarvittaessa päivystävälle lääkärille.

Vierailija
32/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ongelma on se, että kukaan ei keskity oireisiin ja tästä seuraa toistuvia yhteydenottoja, labrakokeita, päivystyskäyntejä poliklinikalle. Jos on oireita, pitäisi keskittyä ajattelemaan ja tutkimaan mikä on vialla. 

Toisekseen mikään ei siellä näytä toimivan edes ajattelun tasolla. Hoitajat on valjastettu kysymään Maisassa ihan ufoja potilailta. Näin yritetään saada potilaat tuskastumaan ja ajamaan pois palvelusta. Virheitä tulee niin paljon, ettei ymmärrä, siksikään mikään ei toimi.

Aikoja joutuu odottamaan 2-3 kk. Emme on tasa-arvoisia muuhun Suomeen nähden.

Vierailija
33/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi tehdä niin ja moni tekeekin niin. Itsekin olen tehnyt niin. Otat vain vuoronumeron ensin sairaanhoitajalle, joka arvioi hoidon tarvettasi ja ohjaa tarvittaessa päivystävälle lääkärille.

Siis Loppuuko tämäkin puoli yhdeksältä vai onko voimassa koko päivän? 

Vierailija
34/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä reseptin uusinta, niin omakannan kautta voi pyytää uusimaan reseptin.

Vierailija
35/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä soitti apua terveyskeskuksesta, mutta ei tietenkään vastattu ja takaisin soitettiin vasta viikon päästä kun hän oli jo toipumassa hätäleikkauksesta. Leikkauksen jälkeen hän soitti taas apua kun tulee verta alapäästä, mutta hänelle vakuuteltiin, että ihan normaalia leikkauksen jälkeen. Soitti myöhemmin taas, että nyt on niin outo ja huono olo, mutta taas pyydettiin vaan tarkkailemaan oloaan ja ottamaan kipulääkkeitä. No, hän toimi sitten näin ja kuoli muutama päivä tämän jälkeen verenmyrkytykseen. 

En ymmärrä miksi meillä edes on enää terveyskeskuksia, kun niistä ei kukaan saa enää apua. 

Vierailija
36/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle ja maksa kortilla. Voi sitten maksaa sen takaisin 5 % erissä jos sinulla ei yhtään ylimääräistä rahaa ole. 

Vierailija
37/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa ei ainakaan auta, että sinne yritetään soittaa samalla asialla monta kertaa. Sehän se ne linjat ruuhkauttaa.

Tietämättä yhtään mistä sairaudesta on kyse niin voi kokeilla reseptivapaita lääkkeitä apteekista, jos on. Jos ok säännöllisen lääkkeen uusinta niin huomaathan, että ne uusitaan 8pvän kuluessa eli ei välttämättä sillä soitolla uusita saman päivän aikana. 

Päivystykseen mennään, jos kotona ei pärjää. Ei uusimaan reseptejä eikä silloinkaan jos esim flunssaan on itsehoitokeinoja jäljellä. 

Oletko aivan pöljä, ihminen puhuu elintärkeästä reseptilääkkeestä ja sinä höpötät jostain apteekin itsehoitolääkkeistä. 

Palstan akkojen psykoosilääkkeet tiedetään 😆

Vierailija
38/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää päästä vastaanotolle suoraan, vaan aika on ensin varattava ja sitten pääsee jos pääsee.

Helpointa on tilata aika yksityisiltä, pääsee nopeammin

Vierailija
39/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda terveysasemaa.

Aa näinkö saa tehdä? Mikähän on sellainen mistä soittavat takaisin saman päivän aikana... 🤔

Mä olen viimeisen kuukauden aikana soittanut kahdesti terkkariin kiireettömällä asialla ja jättänyt takaisinsoittopyynnön, molemmilla kerroilla puhelu takaisin tuli alle tunnissa soitostani. Kyseessä Pirkanmaan hva.

Vierailija
40/71 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei soiteta takaisin, koska sitten voidaan sanoa, ettei ehdi, että on liikaa töitä... kahvilla kuitenkin ehtii istumaan...