Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneet, hoi!

Vierailija
19.04.2024 |

Lopetitko tuosta noin vain vai käytitkö jotain tukena, kuten nikotiinipurkkaa?

Jos käytit nikotiinipurkkaa, kauanko käytit ja oliko siitä irti pääsy vaikeaa?

Mites paino, nousiko/laskiko/ pysyikö samana?

T: kolmas päivä ilman nikotiinivalmisteita

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin vähentämällä, eli pidensin tupakointivälejä suunnitelmallisesti viimeisen viikon ajan. Viritin aivot vastaanottavaiseksi ja luin Stumppaa tähän -kirjan. En käyttänyt mitään korvaustuotteita, paitsi kauranversouutetta hermoja tasaamaan muutaman päivän ajan. 

Lihoin lopulta noin 10kg, mutta vaihdevuodetkin osui alkamaan niihin aikoihin, joten summa summarum...

Vierailija
2/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin ja en käyttänyt mitään tukena. Aloitin joka aamu kävelemään n. 7 km lenkin ja se auttoi. Ja se myös, että söin terveellisesti. Kilot vähenivät ja olo pirteä. Sivuoireina alkuun tuli hengitysvaikeuskia, rintaan koski, yskää, ihottumaa iltaisin ja lopuksi n. 2,5 kk en saanut kunnolla nukuttua ja päivällä väsynyt. Mutta n. 3 kk jälkeen, niin olo on tosi mahtava. Energia lisääntyy, mieliala ja nukut hyvin ym. ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicotinell kielenalustabletteja sulattelin melkein 3 kuukautta. Auttoivat hyvin. Siitä on yli 7 vuotta ja joskus tekee vieläkin mieli polttaa. En ole kertaakaan sortunut, enkä sorru. (Sitä sanaa ei sano, jonka päähän ei pääse. Mummoni sanoi näin, jos joku vannoi kovasti jotain asiaa.)

Vierailija
4/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin siten, etten enää pöllinyt äitin tupakoita. Eikä ollut ikää ostaa kaupasta.

Vierailija
5/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa vielä. Olin polttanut melkein 50 vuotta 5-6 tupakkaa päivässä. Painoa tuli kolmisen kiloa lisää, se häipyi sitten myöhemmin.

Vierailija
6/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 10 vuotta sitten Champixilla. Sitä ei vaan taida enää saada Suomesta. Oli lifesaver.

Vierailija
7/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta ennen oikeasti lopettamista poltin salaa ja väliajat Nicoretteä mutta sitten päätin lopettaa kokonaan ja siirryin pelkkään Nicoretteen. Ensin pala poskessa vaikka puoli päivää, puraisin sitä aina kun iski mielihimo mutta muuten se siis vain oli poskessa. Sitten pikku hiljaa pienensin sitä palan kokoa, puolikas ja siitä vielä puolikas tällä samalla systeemillä. Sitten kun oli enää 1/4 pala kerran päivässä poskessa, ajattelin etten enää vitsi ostaa kokonaista askia Nicoretteä niin ostin tilalle ihan perus xylitolipurkkaa ja sitä meni sitten vielä myös useampi pussillinen näin pala poskessa -tahdilla kun luulin olevani riippuvainen siitä että suussani on jotain. No sitten lopulta päätin etten osta enää purkkaakaan ja se on pitänyt nyt varmaan kolmisen vuotta? Syön xylitolipastilleja kyllä ruoan päälle mutta muuten ei tarvitse tunkea jatkuvasti suuhun jotain.

Vierailija
8/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta vuotta ennen oikeasti lopettamista poltin salaa ja väliajat Nicoretteä mutta sitten päätin lopettaa kokonaan ja siirryin pelkkään Nicoretteen. Ensin pala poskessa vaikka puoli päivää, puraisin sitä aina kun iski mielihimo mutta muuten se siis vain oli poskessa. Sitten pikku hiljaa pienensin sitä palan kokoa, puolikas ja siitä vielä puolikas tällä samalla systeemillä. Sitten kun oli enää 1/4 pala kerran päivässä poskessa, ajattelin etten enää vitsi ostaa kokonaista askia Nicoretteä niin ostin tilalle ihan perus xylitolipurkkaa ja sitä meni sitten vielä myös useampi pussillinen näin pala poskessa -tahdilla kun luulin olevani riippuvainen siitä että suussani on jotain. No sitten lopulta päätin etten osta enää purkkaakaan ja se on pitänyt nyt varmaan kolmisen vuotta? Syön xylitolipastilleja kyllä ruoan päälle mutta muuten ei tarvitse tunkea jatkuvasti suuhun jotain.

Ja nyttemmin paino on alkanut putoamaan mutta siihen vaikuttaa kasvisten lisääminen ruokaan, oikean ruoan syöminen herkkujen sijaan ja limppareista luopuminen.

Vierailija
9/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sillä tavalla että eräänä iltana aski meni tyhjäksi enkä enää ostanut uusia tupakoita. En käyttänyt korvaustuotteita enkä mitään muutakaan. Koville se otti, mutta onnistuin. Nyt kymmenen vuotta polttamatta, mutta sitä tapaa kaipaan edelleen - en niinkään sitä ainetta.

Vierailija
10/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tuosta noin vain. Helpompi niin, eikä kulu rahaa muihin nikotiinivalmisteisiin. Yrittää vain keksiä muuta ajateltavaa, kun tekee mieli tupakkaa tai syö jotain tai vaikka pesee hampaat. Lopetin samalla myös kahvin juonnin, koska silloin teki mieli tosi paljon. Ensimmäinen viikko on pahin. Nykyään tupakan savukin tekee pahaa ja oksettaa. Tsemppiä! Paljon paljon mukavampi elämä savuttomana!! 

Vierailija
11/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin tuosta noin vain. Helpompi niin, eikä kulu rahaa muihin nikotiinivalmisteisiin. Yrittää vain keksiä muuta ajateltavaa, kun tekee mieli tupakkaa tai syö jotain tai vaikka pesee hampaat. Lopetin samalla myös kahvin juonnin, koska silloin teki mieli tosi paljon. Ensimmäinen viikko on pahin. Nykyään tupakan savukin tekee pahaa ja oksettaa. Tsemppiä! Paljon paljon mukavampi elämä savuttomana!! 

Ja siis nyt yli kolme vuotta polttamatta.

Vierailija
12/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta ollut 8v polttamatta tupakkaa, en käytä mitään nikotiinituotteita. Minä vain lopetin ja jossain vaiheessa ei tehnyt mieli polttaa, kehokin lakkasi pyytämästä nikotiinia muutaman kuukauden kuluessa. En lihonnut vaan päinvastoin, kohonnut kunto, parempi hapenottokyky ja virkeämpi mieli ajoi minut ulkoilemaan ja aloin pyöräillä paljon ja kävelemään.

Vierailija
13/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 34 vuotta. Yritin vähän väliä lopettaa puolitosissani, mutta sitten sain niin pahan influenssan, ettei röökaamista voinut kuvitellakaan  ja sen myötä sain lopetettua kerralla. Oli kyllä onnenpotku se tauti.

Vierailija
14/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin päättämällä lopettaa. Poltin jälkikäteen ajatellen järkyttävän paljon. Kaksi röökiaskia ei pitkälle riittänyt ja viikonloppuisin kaksi meni yhdessä illassa. Sain tarpeekseni yhtenä krapula-aamuna.

Mulla on auttanut monessa asiassa mielikuvaharjoittelu. Ajattelen jonkin asian tekemisen tarpeeksi vastenmieliseksi joko itsessään tai seurauksiltaan, niin sitten sen tekeminen ei enää kiinnosta/onnistu. Toimii toisinkin päin.

Vierailija
15/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei vain tajua, että jos pystyy sinnittelemään sen fyysisen tuskan ohi, niin se on puoli voittoa. Ei sitä tee edes mieli, kun tarpeeksi kauan aikaa kuluu. Näin minulle kävi ja oikeasti harmitti miksi en ole lopettanut aikaisemmin, olen ollut jo useita vuosia polttamatta.

Eikä se pidä paikkaansa, että tupakointi rauhoittaa hermoja, saman hermojen rauhoituksen saan aikaan nykyään kun vedän keuhkot täyteen raitista ilmaa. Sekin tuntuu typerältä nykyään, kun ajattelin että se on joku tapa, tekemistä mitä pitää tehdä, täytyy löytyä joku korvaava. Ei tarvitse tuokin menee ohi yllättävän nopeasti.

Vierailija
16/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä nikotiinipurkan kanssa.

Kolmannella ja viimeisellä lopetin luomuna, ja purin tyynyä.

12 vuotta ilman.

Vierailija
17/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol miks kukaa tupakois hä kyl viina on parasta vitttttu mä oon juonu tänääkiu oikeesti melke 2 pullo viinaa

Vierailija
18/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea onnistumisista! Mä olen nyt pitkin iltaa psyykannut itseäni lukemalla mitä kaikkea hyvää kehossa tapahtuu, kun lopettaa tupakkatuotteiden käytön. Ja toisaalta mitä haittoja niiden käytöstä on.

Kyllä se tästä nikotiiniton elämä aukeaa, kunhan viekkarit helpottaa.

Vierailija
19/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin nikotiinipurkan avulla. Pureskelin aluksi koko purkan, ja sitt aloin puolittaa niitä. Lopulta siirryin ksylitoli purkkaan, jotta pääsin eroon nikotiinipurkasta. Painoa on tullut lisää vuosien myötä.

Vierailija
20/25 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastareita käytin. Toimi parhaiten minulle ihoärsytystä lukuunottamatta, kun ei tullut nikotiinipiikkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä