Melkein toukokuu, ulkona tarvitsee talvitakin, pipon, hanskat ja kaulaliinan, "lmasto lämpenee"
Mutta ilmastouskovaisen usko se ei vaan horju. Jos asiantuntijat ja media sanovat, että ilmasto lämpenee niin silloin se lämpenee.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko näiden ilmastonmuutoksen kieltäjien nykyinen argumentti se että joku suomalainen sanoi 25vuotta sitten että suomessa ei tule enää valkoisia talvia, niin siksi mikään tutkittu nykytieto ilmastonmuutoksesta ei voi olla totta?😅
By the way täällä lounaassa ei ole ollut pysyvää lunta talvella n15vuoteen.
Minä uskon kyllä ilmastonmuutokseen, mutta kieltämättä se herättää ihmetystä, että tuomiopäivän ennusteet kerta toisensa jälkeen ovat osoittautuneet vääriksi. Ja se, ettei vanhoja harhaan menneitä ulostuloja reflektoida mitenkään. Eli siis luulen ymmärtäväni miksi kaikki eivät asiaan usko.
Vierailija kirjoitti:
Suomen keskilämpötilan tilastollinen tarkastelu vuosilta 1961-2020 lämpötilat ovat nousseet voimakkaasti kautta maan
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jarkkonikkila/suomen-keskilampotilan-t…
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko näiden ilmastonmuutoksen kieltäjien nykyinen argumentti se että joku suomalainen sanoi 25vuotta sitten että suomessa ei tule enää valkoisia talvia, niin siksi mikään tutkittu nykytieto ilmastonmuutoksesta ei voi olla totta?😅
Minä uskon kyllä ilmastonmuutokseen, mutta kieltämättä se herättää ihmetystä, että tuomiopäivän ennusteet kerta toisensa jälkeen ovat osoittautuneet vääriksi. Ja se, ettei vanhoja harhaan menneitä ulostuloja reflektoida mitenkään. Eli siis luulen ymmärtäväni miksi kaikki eivät asiaan usko.
Tuo on ihan totta että kaiken maailman huutelijoita on ollut molempiin suuntiin. Se ei tarkoita sitä että pitäisi hylätä kaikki tutkittu tieto tai uskoa nopeaan maailmanloppuun. Ennemminkin sitä että kannattaa tarkastaa omat tietolähteet. Itse olen ainakin saanut 90-luvulta asti tietoa että napjäätiköt sulaa joskus 2070jälkeen ja Golfvirta saattaa pysähtyä joskus 2100jälkeen.
Mutta voin myöntää että olen kyllä itsekin luottanut aika sokeasti nasan keräämään tietoon näin Tiede/avaruus-uskovaisena.
Ja en ole vihreiden, Greenpeacen tai suomalaisten "tutkijoiden" ennusteisiin uskonut päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli enemmästä kuin yhdestä tutkijasta ja ennustettiin paljon muutakin, mikä ei pitänytkään paikkaansa. Ei se koko tipping point -teoria. Maapallon ilmastojärjestelmä ei toimi siten.
Ajatteltko siis että kun jotkut on 25vuotta sitten sanonut jotain mitä ei ole tapahtunut niin siksi koko ilmastonmuutosta ei voi olla olemassa? Ymmärrän että on hyvä muistuttaa vääristä pelotteluista mutta eikai se sentään kaikkea nykytietoa pyyhi. Nämä maailmalopusta huutelevat "ilmastotutkijat" on kuitenkin aina jonkun palkkaamia.
Kannattaa katsoa numeroita ja muodostaa oma mielipide eikä kuunnella toisten tulkintoja puolesta tai vastaan.
Itseäkin vtutti kun luin joskus näitä huuhaa skenaarioita kuitenkin todellisesta asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli enemmästä kuin yhdestä tutkijasta ja ennustettiin paljon muutakin, mikä ei pitänytkään paikkaansa. Ei se koko tipping point -teoria. Maapallon ilmastojärjestelmä ei toimi siten.
Niin ei kannata kuunnella muiden tulkintoja vaan muodostaa oma mielipide. Jos ymmärrät miten ilmasto/luonto toimii niin eikai sinun tarvitse uskoa muiden ennusteita vaan katsoa faktoja?
On totta että esim kasvit yhteyttävät(kasvavat) nopeammin kun hiilidioksidia on enemmän ja on lämmintä. Kunhan vettä ja ja ravinteita on riittävästi. Kun jäätiköt/ikirouta sulaa vapautuu huomattava määrä makeaa vettä. Nämäkin asiat voitaisiin käyttää hyödyksi esim maailmaa riivaavan ruokapulan hoitamisessa.
Mielestäni kyse on siitä että pitäisi sopeutua muutokseen ja koittaa vaikuttaa sen nopeuteen, että ehditään sopeutumaan. Ettei tulla ns. yllätetyksi pskat housussa...
Ei mulla kyllä oo ollu koskaan ennen toukokuussa paksuin talvitakki, mitä omistan, päällä. Ja pipo ja alukalsarit, kaksinkertaiset hanskat.
Suomi on kylmä arktinen maa.
Eli kylmä ilmasto, ja se ei valitettavasti ole lämpenemässä. Ikävä kylmä fakta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kyllä oo ollu koskaan ennen toukokuussa paksuin talvitakki, mitä omistan, päällä. Ja pipo ja alukalsarit, kaksinkertaiset hanskat.
Onko sulla aikakone vai mistä vuodesta puhut? Nyt on 19päivä huhtikuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta että kaiken maailman huutelijoita on ollut molempiin suuntiin. Se ei tarkoita sitä että pitäisi hylätä kaikki tutkittu tieto tai uskoa nopeaan maailmanloppuun. Ennemmink
Tässä yhteydessä voisi vielä muistuttaa vihreiden valheellisuudesta. Viime eduskuntavaalitenteissä Maria Ohisalo vakuutteli NASAN (!!) tutkimusten olevan väärässä ja degrönien puoluetoimiston olevan oikeassa koskien Suomen hiilinieluasiaa.
"Tässä yhteydessä voisi vielä muistuttaa vihreiden valheellisuudesta. Viime eduskuntavaalitenteissä Maria Ohisalo vakuutteli NASAN (!!) tutkimusten olevan väärässä ja degrönien puoluetoimiston olevan oikeassa koskien Suomen hiilinieluasiaa."
Kiitos. Täällä toinen "todellinen vihreä" jolle vihreät on ehkä vastenmielisin puolue Suomessa.
V. 2003 tai 2004 (en muista kumpi) satoi juhannuksena Lahdessa räntää. Kaivoin lapsille toppahaalareita, jotka oli jo tietenkin tuupattu ihan perimmäiseen vaatehuoneen nurkkaan kesäsäilöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla aikakone vai mistä vuodesta puhut? Nyt on 19päivä huhtikuuta.
Niinpä ja suomessahan ei koskaan ole ollut kylmä tähän aikaan. 90-luvun lopussa kun olin teini satoi lunta tai räntää joka vtun vappu🥶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt aikuiset ihmiset kieltäkö ilmastonmuutoksen olemassaoloa siksi, että joku poliitikko joskus sanoi, että lunta ei enää nähdä. Harvat poliitikot ovat tutkijoita. Kuunnelkaa niitä tutkijoita, jotka ovat päteviä.
Kyllä ilmaston lämpenemisestä myös Suomessa oli ihan yleinen konsensus olemassa.
Kyllä. Tämä talvi oli luminen ja kylmä. Ja yhtäkkiä uutisointi muuttui, että on epätavallista että Suomessa on talvella pakkasta ja lunta ja tämähän johtuu itseasiassa ilmastonmuutoksesta ja oikeastaan tätä on uumoiltu jo 90-luvulta asti. Vaikka siis näihin päiviin asti on nimenomaan varoiteltu myös Suomen ilmatilan lämpenevän, niin että ei ole lunta eikä pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt aikuiset ihmiset kieltäkö ilmastonmuutoksen olemassaoloa siksi, että joku poliitikko joskus sanoi, että lunta ei enää nähdä. Harvat poliitikot ovat tutkijoita. Kuunnelkaa niitä tutkijoita, jotka ovat päteviä.
Kyllä ilmaston lämpenemisestä myös Suomessa oli ihan yleinen konsensus olemassa.
Kyllä. Tämä talvi oli luminen ja kylmä. Ja yhtäkkiä uutisointi muuttui, että on epätavallista että Suomessa on talvella pakkasta ja lunta ja tämähän johtuu itseasiassa ilmastonmuutoksesta ja oikeastaan tätä on uumoiltu jo 90-luvulta asti. Vaikka siis näihin päiviin asti on nimenomaan varoiteltu myös Suomen ilmatilan lämpenevän, niin että ei ole lunta eikä pakkasta.
Jaa en tiedä missä asut mutta täällä Turussa on ainakin ollut ihan samanlainen talvi kun viimeiset 15v. Tulee lunta ja 2-5päivän päästä se sulaa ja sataa vettä. Sitten tulee pakkasta ja liukasta. Sataa lunta ja taas se sulaa. Joo lunta sataa melkein yhtä paljon kuin ennenkin mutta kunnei pysy pakkasella niin se sulaa taas ja loskaa loskaa loskaa. 90-luvulla oli pysyvä lumi joulu-maaliskuu. Ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen keskilämpötilan tilastollinen tarkastelu vuosilta 1961-2020 lämpötilat ovat nousseet voimakkaasti kautta maan
Ei sillä ole mitä merkitystä näille junteille kun nyt on kylmä Suomessa niin koko maapallon ilmasto kylmenee. Some on kyllä ihmiskunnan huonoin keksintö. En usko että kukaan suomalaisen peruskoulun käynyt voisi olla muuten noin pihalla asioista.
Ei peruskoulussa 90-luvulla mistään ilmastonmuutoksesta puhuttu. Vasta 2000-luvulla Al Goren myötä tämä alkoi. 10v sitten oli kyse ilmastonlämpenemisestä, joku aika sitten se muuttui ilmastonmuutokseksi ja nyt sitten puhutaan sään ääri-ilmiöistä. Muutosta ei tapahdukaan niin nopeaa eikä rajusti, niin pitää tarinaa muuttaa sen mukaan.
1990 luvulla, kun kakarat oli pieniä, vappuna satoi räntää, toppahaalarit päällä. Eihän tämä uutta ole mut silti ottaa välillä nää kelit pataan.
Vierailija kirjoitti:
1990 luvulla, kun kakarat oli pieniä, vappuna satoi räntää, toppahaalarit päällä. Eihän tämä uutta ole mut silti ottaa välillä nää kelit pataan.
Musta on kuva 80-luvulta eräänä vappupäivänä, kun seison räntäsateessa torilla. Vaatetus: talvipipo, -hanskat ja -takki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitä merkitystä näille junteille kun nyt on kylmä Suomessa niin koko maapallon ilmasto kylmenee. Some on kyllä ihmiskunnan huonoin keksintö. En usko että kukaan suomalaisen peruskoulun käynyt voisi olla muuten noin pihalla asioista.
Ei peruskoulussa 90-luvulla mistään ilmastonmuutoksesta puhuttu. Vasta 2000-luvulla Al Goren myötä tämä alkoi. 10v sitten oli kyse ilmastonlämpenemisestä, joku aika sitten se muuttui ilmastonmuutokseksi ja nyt sitten puhutaan sään ääri-ilmiöistä. Muutosta ei tapahdukaan niin no
Ai Kyllä meille puhuttiin 90-luvulla jäätiköiden sulamisesta ja silloin ilmaston lämpenemisestä. Esimerkkeinä käytettiin etenkin Norjan jäätiköitä ja Kilimanjaron huippua. Ehkä olen ollut paremmassa koulussa sitten.
Ja kyllä sitä globaalia ilmaston lämpenemistä tapahtuu edelleen. Kannattaa tutustua kerättyihin havaintoihin niin voit todeta sen ihan itse uskomatta kenenkään muun tulkintoja.
Ei tänne kannata yrittää faktoja kirjoittaa. Ilmastouskikset on nyt ottaneet kannan, ettei koskaan olekaan mistään lämpenemisestä puhuttu vaan nimenomaan kylmenemisestä. Joku jopa väittää, että 90-luvulta asti olisi lukenut ilmastonlämpenemisen aiheuttavan Suomen kylmettymistä.