Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä kysyttiin osallistuuko lahjaan, kun työntekijä muuttaa pois ja lähtee. Olikin 25€ per osallistuja. Onko kohtuullista?

Vierailija
19.04.2024 |

Luulin että tulisi maksamaan huomattavasti vähemmän lahja ja sanoin että voin osallistua. Sitten tultiin ilmoittamaan että summaksi jäi maksettavaa 25€. Onko tuollainen normaali summa? Mielestäni lahjasta tuli kallis. Toinen työkaveri oli jo ostanut.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä ylimäärästä ku tollaseen humpuukkiin antaa rahaa hyi mitä nuolentaa

Vierailija
102/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on osa-aikaisena tai työpiste vaihtuu usein, saa aina osallistua noihin, mutta itse jää paitsi lahjoista

Tuo on kyllä tylsää. Mielestäni osa-aikaisten ja sijaisten ei tarvitsisi osallistua

Ei tarvitse kenenkään osallistua. Senkus sanoo ettei aio osallistua. Mulla ei ainakaan pienituloisena ja asuntovelkaisena ole varaa pistää rahaa turhaan. Kun sanoin tämän ääneen  joukko muita työkavereita rohkaistui ja alkoi sanoa samaa. Voi olla että joku tykkää huonoa ja alkaa selän takana supatus mutta so what. 

Ei tietenkään ole pakollista, eikä meillä ainakaan tarvitse edes sanoa, että en osallistu. Keräystä hoiteleva yleensä laittaa viestin, että jos haluat osallistua tähän keräykseen, niin maksu mobilepay:llä tähän numeroon päivään xx mennessä. Ihan itse saa sitten päättää maksanko ja minkä verran.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on osa-aikaisena tai työpiste vaihtuu usein, saa aina osallistua noihin, mutta itse jää paitsi lahjoista

Tuo on kyllä tylsää. Mielestäni osa-aikaisten ja sijaisten ei tarvitsisi osallistua

Ei tarvitse kenenkään osallistua. Senkus sanoo ettei aio osallistua. Mulla ei ainakaan pienituloisena ja asuntovelkaisena ole varaa pistää rahaa turhaan. Kun sanoin tämän ääneen  joukko muita työkavereita rohkaistui ja alkoi sanoa samaa. Voi olla että joku tykkää huonoa ja alkaa selän takana supatus mutta so what. 

Ei tietenkään ole pakollista, eikä meillä ainakaan tarvitse edes sanoa, että en osallistu. Keräystä hoiteleva yleensä laittaa viestin, että jos haluat osallistua tähän keräykseen, niin maksu mobilepay:llä tähän

Moni voi olla kiitollinen sille yhdelle joka uskaltaa sanoa ääneen että on liian iso summa

Vierailija
104/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osallistuminen on parin euron luokkaa niin ei tarvitse laskeskella että kuinka monta kertaa on osallistunut tai itse saanut. 

Vierailija
105/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin nykyisessä työpaikassani jo 20 vuottq sitten että se on tasapeli. En osallistu keräyksiin eikä mulle tarvii kerätä mitään. Meni perille heti :).

Vierailija
106/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri kerran osti jollekin poislähtevälle omasta pussistaan noin 400 euron korun. Ajatteli varmaan, että hienolla läksiäislahjalla nuoleskelee hyvään työpaikkaan siirtyvää, että saisi itsekin sitten suosituksia tai kenties vaikka työtarjouksen. Ainoa juttu oli, että ei kysynyt haluaako kukaan muu 5 hengen tiimistä osallistua 80 eurolla per nuppi tähän lahjukseen. Itse totesin suoraan, että en halua osallistua ollenkaan ko. lahjaan. Nyreää naamaahan siitä tuli, mutta totesin, että jos itse olet halunnut tämän asian lahjaksi antaa, niin älä sitten yritä maksattaa sitä muilla, jos et edes vaivautunut kysymään, onko muilla varaa osallistua tuollaisilla summilla.

Lahjaan saa osallistua sillä summalla kuin haluaa, jos joku on niin pöllö, että ostaa omilla rahoillaan etukäteen jotain, niin sitten maksaa omasta pussistaan. 2-5e on sopiva summa lahjoihin, ellei ole joku poikkeuksellisen läheinen työkaveri.

Vierailija
107/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä syntyneellä menee ohi pyöreiden muistamiset

Vierailija
108/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kymppillä pitää pärjätä. Meillä pieni yhteisö ja yleensä on vaan kakkukahvit saatu nyyttärisysteemillä aikaiseksi.

Viimeksi jäi pois nuori yhäiti, joten hänelle me sitten kerättiin S-ryhmän lahjakorttiin rahaa. Hän oli meillä ensin puoli vuotta työkokeilussa ja sitten vuoden palkkatuella (alusta saakka on tiedossa, ettemme voi palkata vakituisia). Mukava ja tekevä nuori.

Jäin vaan ihmettelemään, kun ei edes yrittänyt hakea muualle. Sanoi vaan, että lomailee nyt ensin. Toki hänellä on siihen oikeus. Ehkä hän sitten kahden vuoden päästä hakee uudelleen. :D

Vierailija
109/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommoset lahjat perustuu siihen, että kukin antaa sen mitä haluaa.

Eli jää lahja ostamatta, kaikki heittää tyyliin 20senttiä.

Se on aika tulla tälle vuosituhannelle ja lopettaa turhat keräykset. Ne ei ole koskaan tasapuolisia kun kaikkia ei kuitenkaan huomioida samalla tavalla. joku jää aina kokonaan ilman lahjaa jne. Työpaikalla ollaan kuitenkin kaikki oletettavasti aikuisia ihmisiä eikä mitään joulua ja jouluhjoja odottavia pikkulapsia. Lisäksi jatkuva rahastus tekee ikävän loven kukkaroon, Itse olin muutama vuosi sitten vuokratyöntekijänä eräässä firmassa töissä. Vakkarit tienasi vähintään 500-1000e/kk enemmän kuin vuokrikset. Samasta työstä. En osallistunut yhteenkään keräykseen ja sanoin ihan suoraan että koska minulla on paljon pienempi ei mulla ole mitään mahdollisuutta keräyksiin osallistua. Oman osani sain siitä säksätyksestä mutta antaa akkojen/ukkojen räksyttää, ei mun mielenrauhaa järkytä.

Vierailija
110/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle kerätään ja kelle ei

Vierailija
111/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista lahjaa aiotte hankkia. Mun työpaikalla, joka muuten ei ole iso työyhteisö, tälläisiin keräyksiin kukin laittaa 2-5 euroa. Kokoon saadulla summalla sitten hankitaan jotain kivaa.

Jos teitä on vaikka 5, niin mitä kivaa saa 10 eurolla? 

Vierailija
112/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi tuon hintaiseen. Maksakoon itse se joka on ostanut liian kalliin lahjan. 

Vierailija
113/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25€ on jo liikaa, pienessä työyhteisössä (max. 10 hlö) 10€ on riittävä. Itse kyllä olen mielellään osallistunut niiden läheisimpien työkavereiden muistamisiin. 

Vierailija
114/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri kerran osti jollekin poislähtevälle omasta pussistaan noin 400 euron korun. Ajatteli varmaan, että hienolla läksiäislahjalla nuoleskelee hyvään työpaikkaan siirtyvää, että saisi itsekin sitten suosituksia tai kenties vaikka työtarjouksen. Ainoa juttu oli, että ei kysynyt haluaako kukaan muu 5 hengen tiimistä osallistua 80 eurolla per nuppi tähän lahjukseen. Itse totesin suoraan, että en halua osallistua ollenkaan ko. lahjaan. Nyreää naamaahan siitä tuli, mutta totesin, että jos itse olet halunnut tämän asian lahjaksi antaa, niin älä sitten yritä maksattaa sitä muilla, jos et edes vaivautunut kysymään, onko muilla varaa osallistua tuollaisilla summilla.

Lahjaan saa osallistua sillä summalla kuin haluaa, jos joku on niin pöllö, että ostaa omilla rahoillaan etukäteen jotain, niin sitten maksaa omasta pussistaan. 2-5e on sopiva summa lahjoihin, ellei ole joku poikkeuksellisen läheinen työkaveri.

Ehkä se olis palauttanut sen kuitenkin ja ostanut jotain halvempaa tilalle. 

Vierailija
115/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten läheisiä työkavereita olette tai miten tiivis yhteisö. No, joka tapauksessa on tuo 25 e silti liikaa, mutta vielä rajoilla jos on pieni tiivis työporukka jossa olette kavereita ja koette työpaikan, työn ja työkaverit tärkeiksi. Sitten taas jos on iso työpaikka ja/tai työkaverit lähinnä yhdentekeviä tuttuja niin joku pari euroa on hyvä summa tai ei välttämättä tarvitse osallistua ollenkaan. Esim itse en nykyisessä työpaikassa osallistu mihinkään tällaisiin ollenkaan. 

Vierailija
116/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommoset lahjat perustuu siihen, että kukin antaa sen mitä haluaa.

Eli jää lahja ostamatta, kaikki heittää tyyliin 20senttiä.

Se on aika tulla tälle vuosituhannelle ja lopettaa turhat keräykset. Ne ei ole koskaan tasapuolisia kun kaikkia ei kuitenkaan huomioida samalla tavalla. joku jää aina kokonaan ilman lahjaa jne. Työpaikalla ollaan kuitenkin kaikki oletettavasti aikuisia ihmisiä eikä mitään joulua ja jouluhjoja odottavia pikkulapsia. Lisäksi jatkuva rahastus tekee ikävän loven kukkaroon, Itse olin muutama vuosi sitten vuokratyöntekijänä eräässä firmassa töissä. Vakkarit tienasi vähintään 500-1000e/kk enemmän kuin vuokrikset. Samasta työstä. En osallistunut yhteenkään keräykseen ja sanoin ihan suoraan että koska minulla on paljon pienempi ei mulla ole mitään mahdollisuutta keräyksi

Mun mielestä nämä on kanssa typeriä. Nykyisessä työpaikassa uutena osallistuin varmaan sosiaalisen paineen tms takia työkaverin pyöreiden synttäreiden lahjaan. Täytin itse samoihin aikoihin saman verran vuosia, mutta ei sitä kukaan toki silloin tiennyt kun olin vasta aloittanut. Toki esihenkilöllä olisi voinut olla tässäkin vähän pelisilmää mutta jotenkin tuntui oudolta juhlistaa työkaverin x-kymppisiä samalla kun oma samainen merkkipäiväni jäi huomiotta. No, toisaalta ihan sama, onneksi mulla on ystäviä ja perhettä joiden kanssa juhlia merkkipäiviä, mutta näissä muistamisissa työpaikalla on aina se riski että joku aidosti loukkaantuu tai pettyy kun omaa merkkipäivää ei muistetakaan. 

Vierailija
117/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista lahjaa aiotte hankkia. Mun työpaikalla, joka muuten ei ole iso työyhteisö, tälläisiin keräyksiin kukin laittaa 2-5 euroa. Kokoon saadulla summalla sitten hankitaan jotain kivaa.

Jos teitä on vaikka 5, niin mitä kivaa saa 10 eurolla? 

Yhteinen lounas. Kukka. Kuoharipullo. Orkidea. Suklaarasia. Kortti. 

Vierailija
118/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin tosta ideasta että lähtevälle tarjottaisi lounas yhdessä. Ei tule paljoa hintaa.

Vierailija
119/121 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ollut kohtuullista! Kymppi ihan maksimisumma tollaiseen.

Vierailija
120/121 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen näihin liittyen miten osa-aikaisena saa olla osallistumassa ties mihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi