Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä kysyttiin osallistuuko lahjaan, kun työntekijä muuttaa pois ja lähtee. Olikin 25€ per osallistuja. Onko kohtuullista?

Vierailija
19.04.2024 |

Luulin että tulisi maksamaan huomattavasti vähemmän lahja ja sanoin että voin osallistua. Sitten tultiin ilmoittamaan että summaksi jäi maksettavaa 25€. Onko tuollainen normaali summa? Mielestäni lahjasta tuli kallis. Toinen työkaveri oli jo ostanut.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan max 5€ ja jos en tykkää ko. henkilöstä niin en laita edes sitä.

Sama juttu mulla. Suostun laittamaan 2-5€. Ja tuokin niille joiden kanssa olen töissä tekemisissä ja joista pidän. Eräälle kivalle eläkkeelle jäävälle rouvalle laitoin keräykseen kympin. Hänelle keräys tuottikin 400€ ja sai lahjakortin haluamaansa yritykseen. Eli pidetty ja arvostettu rouva oli. Toki sai anteliaan lahjan myös firmalta.

Vierailija
62/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kun minä lopetin työt työpaikalla, jossa olin ollut 2 vuotta,en saanut mitään läksiäislahjaa. Edellisenä vuonna eräs yhteistyökumppani oli lopettanut työt samassa työpaikassa myös 2v työskentelyn jälkeen ja hän sai kukkakimpun läksiäislahjana meiltä ja lisäksi vielä omalta varsinaiselta työpaikaltaan.

Katso peiliin, sieltä se syy löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25e on aika normitasoa, jotkut ihmiset ovat sairaalloisen pihejä.

Vierailija
64/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerättiin lahjarahaa työpaikalla vielä runsaat 10 v. sitten, kun joku täytti kymmeniä vuosia tai jäi eläkkeelle tai irtisanoutui, meni kihloihin tai naimisiin ja sai lapsia ja lahjalla muistettiin myös, kun työntekijöiden lapset pääsivät ylioppilaiksi tai valmistuivat ammattiin tai työntekijästä tuli isovanhempi. Lahjakeräysten lisäksi työpaikalla tarjottiin työkavereille syntymäpäivä- ja nimipäiväkakut, lomalle lähtö- ja lomalta paluupullat ja tietenkin kerättiin rahaa pomon jokavuotiseen joululahjaan. Kun työntekijämäärä alkoi tuplaantua kaikki lahjakeräykset ja tarjoilut alkoivat niellä turhan kalliiksi. Keräykset ja tarjoilut alkoivat loppua vasta, kun uusimmista työntekijöistä pari ensimmäistä uskalsi kieltyä enimmistä tarjoiluista, merkkipäiviensä vietosta ja lahjakeräyksistä.

Vierailija
65/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kauheaa saada työkavereita joku monen sadan lahja! Kiusallista! Ja mikä se olisi, joku hirveä Iittalan lasipysti??? Mieluummin vain kakkukahvit.

Vierailija
66/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tommoset lahjat perustuu siihen, että kukin antaa sen mitä haluaa.

Vierailija
67/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtuullinen summa. Timanttisormukseenko siellä kerätään rahaa?

Vierailija
68/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommoset lahjat perustuu siihen, että kukin antaa sen mitä haluaa.

Eli jää lahja ostamatta, kaikki heittää tyyliin 20senttiä.

Vierailija
69/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa työnantajan ostaa, jos arvostaa työntekijöitänsä.

Vierailija
70/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain töistä lähtiessäni lahjaksi pienen halvan posliiniesineen, mikä oli maksanut kai 10 senttiä/työkaveri, jollei ollut jonkun varastosta tai roskiksesta kaivettu. Jostain syystä en arvostanut sitä.

Mutta onhan tuo 25 älytön summa. 10 vielä menisi.

Vierailija
71/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on porukka veloissaan, jos jotain 20e ei pysty antamaan. 

Vierailija
72/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kertokaa ihmiset lisää kokemuksianne työpaikkojenne rahakeräyksiin liittyen.

Vierailija
73/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on porukka veloissaan, jos jotain 20e ei pysty antamaan. 

Vaikka pystyisin niin haluanko laittaa monta kertaa vuodessa tällaisia summia 

Vierailija
74/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osallistuin 10 vuotta. Kun sitten itse täytin 50 vuotta vain muutama ihminen osallistui lahjaani, edes ns ystäväni työpaikalla ei osallistunut. Sen jälkeen en laittanut lanttiakaan keräyksiin.

Vierailija
75/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko laittaa mitään, täysin vapaaehtoista.

Vierailija
76/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko laittaa mitään, täysin vapaaehtoista.

Ei kai tossa alun tilanteessa kun oli ostettu ennen kuin sovittu summasta.

Vierailija
77/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerätään rahat, sitten katsotaan mitä sillä irtoaa. Itse aloin kauan sitten kieltäytyä joka keräyksestä. Iso työyhteisö joten liioittelematta joka viikko vähintään kolme eri keräystä eikä niin mikään 20snt kelvannut, olisi pitänyt vähintää vitonen laittaa. Tein nopean laskutoimituksen ja totesin, että mun palkasta jää pakollisten menojen jälkeen niin ja niin paljon (muutama satku elämiseen ja laskuihin + bensaan) eikä mulla yksinkertaisesti ole varaa pistää keskimäärin 50e/kk hukkaan. En mitenkään asiaa piilotellut ja sain tietenkin innokkaimpien kerjureitten vihat päälleni. Toki se hyvä asiassa oli että moni alkoi reippaasti kieltäytyä kuten minäkin, osa kävi kiittämässä, eivät olleet uskaltaneet sitä tehdä ilman esimerkkiäni. 

Huvittavaa oli, että useasti en tiennyt keräyksen kohdetta edes ulkonäöltä saati että olisin ollut työasioissa missään tekemisissä. Onneksi lopulta myös johtoa alkoi ärsyttää jatkuva kerjääminen niin tuli suositus ettei kerätä rahaa kuin halukkailta (heh) ja mieluiten vain oman tiimin sisältä. 

Vierailija
78/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovitaan koko talon tasolla summa ja kysytään osallistujat ennenkuin mitään päätetään.

Ja summa mikä lahjakassaan kerätään on 5-10€/hlö ja yleensä vielä kuohariplo siihen päälle.

Vierailija
79/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon kyllä. Omalla työpaikalla ollaan laitettu max 10 euroa per nuppi ja tuo on minusta kohtuullinen.

Vierailija
80/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-7€ ollut omilla työpaikoilla normaali 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän