Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä kysyttiin osallistuuko lahjaan, kun työntekijä muuttaa pois ja lähtee. Olikin 25€ per osallistuja. Onko kohtuullista?

Vierailija
19.04.2024 |

Luulin että tulisi maksamaan huomattavasti vähemmän lahja ja sanoin että voin osallistua. Sitten tultiin ilmoittamaan että summaksi jäi maksettavaa 25€. Onko tuollainen normaali summa? Mielestäni lahjasta tuli kallis. Toinen työkaveri oli jo ostanut.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei halua, että kerätään työyhteisössä rahaa esim. täysiä kymppejä tai eläkkeelle lähdön tai työpaikan vaihdon vuoksi.

Kun itse vaihdoin työpaikkaa niin lähimmät työkaverit järjestivät yhteisen lounaan ravintolassa, yleensä meillä töissä syödään eväitä. Muuten lounas oli porukalle omakustanteinen, mutta mulle tarjottiin. Meitä oli kuuden hengen porukka lounaalla ja mun lounaan arvo oli noin kympin. 

Oli tosi kiva tapahtuma, naurettiin ja muisteltiin paljon. Eikä tuntunut nololta ottaa lounasta vastaan, kun tiesin että se maksoi pari euroa nuppi. Hyvät muistot jäi.

Vierailija
82/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ei jotkut osta edes kavereilleen lahjaa tolla summalla.

25€ per työntekijä ja montako teitä on? 25€ yksistään on jo riittävä. Mua ärsyttäisi, jos ei ole edes kiva työkaveri. Häiritsisi muutenkin.

Se olis hyvä, että jokainen laittaa miten tahtoo/kykenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 euroa on aivan liikaa nykyisessä taloussuhdanteessa  laittaa jonkun työpaikalta poismuuttavan lahjaan. Olisin kieltäytynyt tyystin.

Vierailija
84/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tosta oli päättänyt?

Vierailija
85/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka, jossa annetaan lähtölahjaksi pelkkä kortti ja nimet tai ei ollenkaan mitään -> sellaiseen työpaikkaan ei kannata mennä takaisin.

Vierailija
86/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on osa-aikaisena tai työpiste vaihtuu usein, saa aina osallistua noihin, mutta itse jää paitsi lahjoista

Vierailija
87/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä aina osalle työntekijöistä ostetaan lahjoja ja toisten merkkipäivät menee ohi. Pahimmillaan joku on järjestämässä aina muille ja kun hänellä on joku päivä niin ei olekaan ketään järjestämässä

Vierailija
88/121 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella iso raha työpaikan keräykseen. Omalla työpaikalla ei lahjakeräyksissä koskaan ole määritelty summia. Jokainen antaa omantunnon ja "rahapussinsa" mukaan ja lopuksi lasketaan paljonko on kertynyt ja päätetään sen mukaan  mitä hankitaan. Monen jo mainitsema 5€ on itsellänikin aika vakio keräys summa.

Meillä iso työyhteisö, pienessä tietysti voi olla vähän eri asia, jos keräykseen osallistujia on vain muutama. Ja toki toinen asia sekin, jos olette hyvätuloisia kaikki, mutta oletan, että et siinä tapauksessa kyselisi täällä, onko summa liikaa.

Vierailija
89/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on osa-aikaisena tai työpiste vaihtuu usein, saa aina osallistua noihin, mutta itse jää paitsi lahjoista

Tuo on kyllä tylsää. Mielestäni osa-aikaisten ja sijaisten ei tarvitsisi osallistua

Vierailija
90/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työnantaja hanki lahjan jos on tarpeellista? Olisi todella outoa olla töissä yrityksessä, jossa mun pitäisi maksaa jonkun lahjaan jotain. Kyllä se on työnantajan tehtävä jos on kulttuurissa sellainen. Työnantajan pitäisi myös tarjota lähtökahvit/lähtölounas, en mä alkaisi kenellekään tarjoamaan. 

Meillä maksetaan omat taukokahvit ja suodatinpussitkin, joten ei tosiaan työnantaja mitään lahjoja ostele. T. Eri

Vierailija
91/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa isommat muistamiset

Vierailija
92/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kun minä lopetin työt työpaikalla, jossa olin ollut 2 vuotta,en saanut mitään läksiäislahjaa. Edellisenä vuonna eräs yhteistyökumppani oli lopettanut työt samassa työpaikassa myös 2v työskentelyn jälkeen ja hän sai kukkakimpun läksiäislahjana meiltä ja lisäksi vielä omalta varsinaiselta työpaikaltaan.

Katso peiliin, sieltä se syy löytyy.

Niin. Jos ei ole kuulunut pieneen pomon suosikkipiiriin, johon ei ole perseennuolennalla lunastanut paikkaansa. Tai riittää, että on hiljainen, eikä se "hauskoja" lateleva moottoriturpa. Helposti jää ilman, vaikka läksiäislahja olisikin ansaitumpaa kuin monella muulla.

Vierailija
93/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan max kympin ja silloin on kyseessä erityisen läheinen kollega. Meillä on iso tiimi, jossa nuoria tulee ja menee sellaisella vauhdilla, etten suurinta osaa ole edes nähnyt, koska teen enimmäkseen etätöitä. Näiden tuntemattomien lahjoihin en osallistu. Meilläkin katsotaan ensin, kuinka paljon rahaa tuli, sitten mietitään lahja.

Vierailija
94/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

5€ on sopiva sijoitus läksiäislahjaan. Jos saa kerättyä vaikka 30€ niin sillähän saa jo hienon kukkakimpun.

Näinpä. 30€:lla saa tosi kivan lahjan.

Vierailija
95/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävintä, että kaikenlaisiin kissanristiäisiin pitää osallistua monta kertaa vuodessa. Siitä voi tulla satasia vuodessa, ja se raha on kuin kaivoon heitetty, kun ei siitä itse hyödy kuin kahvikupillisen verran. Eräässä työpaikassa kieltäydyin antamasta pyydettyä isoa summaa ja sain kahden työkaverin vihat niskoilleni, siitä tuli 20 vuoden kauna. Ei onneksi olleet läheisiä työkavereita, mutta alkoivat puhua pahaa minusta, mikä oli mielestäni kohtuutonta.

Vierailija
96/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä aina osalle työntekijöistä ostetaan lahjoja ja toisten merkkipäivät menee ohi. Pahimmillaan joku on järjestämässä aina muille ja kun hänellä on joku päivä niin ei olekaan ketään järjestämässä

Tämä oli aikoinaan sihteerin osa. Piti aina järjestää, juosta ostamassa kukkia ja kakkuja, ja kun itsellä on synttärit keskellä heinäkuuta, porukka oli lomalla. 

Vierailija
97/121 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita keräyksiä on omalla työpaikalla monta vuodessa

Vierailija
98/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on todella iso raha työpaikan keräykseen. Omalla työpaikalla ei lahjakeräyksissä koskaan ole määritelty summia. Jokainen antaa omantunnon ja "rahapussinsa" mukaan ja lopuksi lasketaan paljonko on kertynyt ja päätetään sen mukaan  mitä hankitaan. Monen jo mainitsema 5€ on itsellänikin aika vakio keräys summa.

Meillä iso työyhteisö, pienessä tietysti voi olla vähän eri asia, jos keräykseen osallistujia on vain muutama. Ja toki toinen asia sekin, jos olette hyvätuloisia kaikki, mutta oletan, että et siinä tapauksessa kyselisi täällä, onko summa liikaa.

Tämä on hyvä idea että viedään yhdessä syömään. 

ei ole kallis ja on kiva tapa huomioida

Vierailija
99/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osallistu. Minä tein sen päätöksen jo vuosia sitten ja päätös pitää. 

Vierailija
100/121 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä tylsää. Mielestäni osa-aikaisten ja sijaisten ei tarvitsisi osallistua

Ei tarvitse kenenkään osallistua. Senkus sanoo ettei aio osallistua. Mulla ei ainakaan pienituloisena ja asuntovelkaisena ole varaa pistää rahaa turhaan. Kun sanoin tämän ääneen  joukko muita työkavereita rohkaistui ja alkoi sanoa samaa. Voi olla että joku tykkää huonoa ja alkaa selän takana supatus mutta so what. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän