Olet mitä syöt 2024 ***OFFICIAL***
Tästä eilen alkaneesta uudesta kaudesta ei liene täällä keskusteluketjua.
Mitä mieltä olette? Ohjelman formaatti on muuttunut edellisistä kausista. Nyt painotus on elämäntaparemontissa, EI laihdutuksessa.
Ensimmäisessä ohjelmassa Pippa Laukka oli Joona Hellmanin jääkaapilla. Joona on suuri jäätelön ystävä samoin kuin minäkin. Olin kyllä helpottunut kun Pippa sanoi, että yhden jäätelöpuikon voi syödä päivässä (jos syö sen kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa).
Pippa itse oli jotenkin muuttunut - siis vielä kauniimmaksi - en tiedä mistä johtui, mutta näin oli.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Miksei pippa sanonu et riinis on luuranko? Silikonit pullollaan. Kaamee.
Riinis on kaunis ja hoikka nainen. Tuollaiselta naisen tulisi oikeasti näyttää.
Vierailija kirjoitti:
En ole tätä kautta katsonut, mutta edellisillä kausilla olen vähän ihmetellyt sitä, kuinka sairaita osallistujat ovat, karmeat veriarvot, verisuonten ikä parikymmentä vuotta omaa ikää vanhempi. Varmasti Pippa ylikorostaa näitä asioita ohjelmaformaatin takia, mutta ohjelman mukaan suuri osa suht tavallisista ihmisistä hoippuu tosi vakavien sairauksien tai jopa ennenaikaisen kuoleman partaalla?
Mitä testejä osallistujille tehdään? Olen sairaalloisen ylipainoinen mutta normi terveyskeskuksen testeissä ei näy koskaan mitään ongelmia vain tuo ylipaino.
Enpä ollu tuommosesta osteopeniastakaan ennen kuullu. Kamalaa ku ruumis joutuu ottamaan ensin lihaksesta, sitten luusta energiansa kun ei syödä tarpeeksi.
Eikös Kalle Palander ollu joskus aikasemmilla kausilla mukana? Sehän sitte mätti Riiniksenki edestä hirveät määrät pizzoja ja burgereita.
Tässä tapauksessa mies sitten todellakin syö ne vanukkaat ja naisenkin ruoat jääkaapista ja se myös näkyy. Haluan itsekin olla noin laiha kuin tämä Riinis. Itselläni laihduttaminen ei on istu millään ja siis en syö esim. pizzaa, hampurilaisia, pullaa, pastaa, leipää, karkkia jne. ollenkaan. Kuitenkin vain lihoan.
Tämä Riiniksen jakso oli aikamoista katsottavaa. Minusta tässä ei puututtu oikeisiin asioihin. Tai toivottavasti puututtiin kulisseissa. Riiniksellä on selvästi ongelmallinen suhde syömiseen, jopa patologinen. Ketjussa moni on sanonut samaa, tilanne on tämä, koska haluaa pysyä laihana. Miten lääkärinä toimiva ihminen oli ihan sokea tälle asialle? Riinis tarvisi tukea siinä, miten voi pikkuhiljaa alkaa syömään ilman, että lihoo. On nimittäin ihan mahdollista pysyä laihana vaikka söisikin, kun kulutuksen määrä on noin kova. Tätä ei nyt neuvottu ollenkaan. Sitten se, että eikö Pippa tiedä, että syömishäiriöistä EI laiteta vaa'alle tai mitata senttejä?! Se on ihan tulella leikkimistä! Syömishäiriöinen takuulla aloittaa laiharin jos numero on suurentunut. Pippa on aivan oman asiantuntijuutensa ulkopuolella nyt. Hän ei ole syömishäiriöihin erikoistunut lääkäri.
Positiivista oli se, että Riiniksen suhtautuminen muuttui parempaan suuntaan. Ei enää naureskellut asialle loppua kohden. Harmi vain, että tällä jaksolla saatettiin saada enemmän haittaa kuin hyötyä aikaseksi. Kyllähän Riinis pelästyi, kun vyötärö oli vahvistunut. Tässä olisi ollut tärkeä saada tuotua esille, että syömishäiriö on aina oire jostain. Mitä siellä taustalla on, miksi pitää suorittaa hevosia tai ulkonäköä? Mutta Pippa on huono ohjaaja ulkonäköasioissa, kun on yhtäkkiä laihduttanut itsensä ihan luurangoksi myös ja aiempien jaksojen otsarypyt ja muut on piikitetty pois. Julkisuudenkipeä sokea taluttaa sokeaa.
Välillä tuli olo, että Riinis olisi onnellisempi jos saisi välillä olla vain yksin, elää itselleen ilman suorituksia ja vaatimuksia. Varsinkin alun hekottelusta tuli kuva, että aikuistumiselle tai itseensä tutustumiselle ei ole jäänyt aikaa, kun on vain suoritettu muita varten.
Nostan joka tapauksessa hattua, että uskalsi osallistua ohjelmaan. Ja toivottavasti kaikesta huolimatta Hän voisi jatkossa pysähtyä vähän enemmän ja laittaa itsensä etusijalle useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei pippa sanonu et riinis on luuranko? Silikonit pullollaan. Kaamee.
Riinis on kaunis ja hoikka nainen. Tuollaiselta naisen tulisi oikeasti näyttää.
Sisäinen kauneus on vielä tärkeämpää. Siinä on petraamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa upea Riina Palander. Näyttää joltain kolmevitoselta, vaikka on kohta 50v!!!
" Hän ei siis syö,. Kyllä nyt jokainen fiksu aikuinen ihminen ymmärtää syödä kun nälkä iskee."
Toiset ei syö, siirtävät nälkää, kuittaavat kahvilla, tupakalla, cokiksella, milloin milläkin.
Itse kuulun joukkoon "ei ole nälkä" ja siksi en syö. Arvaappa mitä, EN ole laiha vaan läski! Juon vaan kahvia ja sitte voileipää kylkeen!
Nyt olen "rempassa", opettelen syömään, oikeaan aikaan, oikeaa ruokaa!
ÄLÄ siis arvostele, koska ET VOI tietää!
EI kaikki laihat ole anorektikkoja eikä kaikki lihavat syöttöpporsaita!
Just kerroit syöväsi voileipiä. Ja varmaan sen kahvin kanssa myös keksiä ja pullaa, eikö? Miksi siis väität ettet syö?
Sori ohis, sanoo eri
Riiniksen syömistavat yhdistettynä hänen alipainoiseen olemukseensa, toi kyllä mieleen syömishäiriön. Kyllä jokainen ehtii aina jotain syödä, jos vain haluaa. Hänkin siirsi nälkäänsä kahvilla ja vähäkalorisilla vitamiinijuomilla. Ja ne vähät ateriat oli sitä tomaattia ja mozzarellaa.. Teki lapsilleen kunnon kotiruokia ja itse ei syönyt niitä, koska oli kyllästynyt niihin? Kuulosti lähinnä tekosyyltä. Kyllä hän näytti vähän parantavan syömisiään ohjelman myötä, mutta aika paljon jäi vielä parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa mies sitten todellakin syö ne vanukkaat ja naisenkin ruoat jääkaapista ja se myös näkyy. Haluan itsekin olla noin laiha kuin tämä Riinis. Itselläni laihduttaminen ei on istu millään ja siis en syö esim. pizzaa, hampurilaisia, pullaa, pastaa, leipää, karkkia jne. ollenkaan. Kuitenkin vain lihoan.
Syöt siis väärin, vääränlaista ruokaa, energiatiheää!
Tuo laihuuden ihannointi ei ole tervettä myöskään. Ja tuo rouva ei ollut terve ollenkaan!
EI kannata ihailla, oli osteoporoosin esiaste. Käy lukemassa!
Riina on hyvännäköinen nainen. Kateelliset saa taas alapeukutella 😎
No olipas hauska "poika" nyt. Iloinen ja puhelias.
Hmmm eikä ole pysynyt housuissaan.
Mikä ettei, tommonen silimänvilkuttaja. EI ollenkaan koppava eikä minä minä.
Olipa mukava jakso, tämä, jossa on Toni Nieminen. Kerta kaikkiaan valloittava, aito tyyppi.
Mun mielestä tää ohjelma on muutenkin parantunut edellisistä kausista. Nyt todellakin on keskitytty kokonaisterveyden kohentamiseen eikä tuijoteta - pelkästään - vaakaa tai mittanauhaa tai kieltäytymistä kokonaan herkutteluhetkistä.
Erinomainen ohjelma.
Ja Pippa on nätimpi kuin koskaan!
On tuo Toni Nieminen kyllä tosi hoikassa kunnossa, painoa 73 kg... Ja hänhän on pitkä, joku 180 cm.
Toni oli kyllä tosi miellyttävän oloinen. Jotenkin mulla ollut väärä kuva luonteesta niiden lukuisten suhteiden vuoksi, mutta tosi luonteva ja mukava oli
Toni kovasti vilkutti silmää Pipalle. Helppo uskoa miten moninaiset naissuhteensa on syntyneet. Ihan symppis oli kuitenkin.
Meni ohi että oliko Niemisellä tarpeeksi lihasmassaa? Häntä ei ohjattu kuntosalitreeniin... lenkkeilyä teki, se vaan tahtoo laihaa ihmistyyppiä kuihduttaa entisestään. Juoksijoilla on pitkät hoikat lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Toni oli kyllä tosi miellyttävän oloinen. Jotenkin mulla ollut väärä kuva luonteesta niiden lukuisten suhteiden vuoksi, mutta tosi luonteva ja mukava oli
Osallistui muutama vuosi sitten julkkis-BB:hen ja panin jo silloin merkille että oli miellyttävän oloinen, kuten nytkin. Harmi että tippui silloin aika alussa jo talosta pois.
Toni on kyllä ihanan valloittava persoona, positiivinen, hymyilevä ja miellyttävä.
Riippuu ravintolasta. Joissakin ravintoloissa henkilökunnan pitää maksaa syömänsä ruoat. Eräässä entisessä työpaikassa piti maksaa jopa useita tunteja tarjolla olleesta ruoasta (eli asiakkaiden tähteistä)joka oli menossa roskiin. Ruokaa oli rääpitty ja lämitty. Olin mieluummin syömättä.