Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Minä en jäisi tätä paskahallitusta puolustamaan.
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolustaa maata, joka polkee kansalaisiaan maahan minkä ehtii? Kun puolustat Suomea puolustat vain suurpääoman intressejä maaperällämme ja angoamerikkalaisten kaivosyhtiöiden mineraali-intressejä joista me pohjolan orjakansa emme osaa pitää kiinni.
Miiikäs kommarihoro siellä piipittää...
Jos kritisoi omaan maataan on kansallissosialistin mielestä kommunisti.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tästä keskustelua sukulaiseni kanssa. Hän oli kovin huolissaan eikä ihan aiheetta tietysti, mutta siltikin... Sanoin että jos hän on oikeasti huolissaan ja tosissaan, kannattaa muuttaa Suomesta NYT. Ei sitten kun "kaikki" on tahtomassa maasta ulos. Asunto myyntiin ja silleen, jos on tosissaan. Toiseen EU-maahan olisi mahdollista muuttaa jos on rahaa, ehdotin Portugalia mutta olisi pitänyt ehdottaa Irlantia kun sukulaiseni ei tykkää kuumasta.
Sukulaiseni oli ajatellut Kanadaa, mutta ei varmaan mitenkään konkreettisesti koska eihän Kanadassakaan voi oleskella kuin muutamia kuukausia turistiviisumilla, sitten pitää ainakin väliaikaisesti käydä jossain (USA:n puolella?) että voi tulla uudestaan.
Yhdet toiset sukulaiset miettivät kesämökillä piileksimistä tai Ruotsiin lähtöä, mutta nykyaikaisilla aseilla ei Ruotsi ole mikään turvasatama, kyllä ne ohjukset sinnekin osuu kun kantosäde on iso.
Meinaan vaan että jos haluaa o
niin tämä koskee asevelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään lähtisi. Ei mamun elämä ole missään maassa mukavaa. Tietenkin jäisin puolustamaan kotimaatani ja jälleenrakentamaan sitä.
Koitan päästä yhdysvaltoihin aloittamaan mamuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä sitä pois lähtemistä. Minne menisit ja kuinka pitkäksi aikaa? Keitä muita kuin kotimaahan jäävät puolustajat jättäisit taaksesi lähtiessäsi? Perheenjäseniä?
Entä kun sota olisi ohi, ehkä Suomi tai ainakin osa siitä jäljellä, itsenäisenä, millainen olisi paluu vai tulisitko koskaan takaisin?
Samaan maahan et enää tulisi vaikka se olisi säästynyt kokonaisena. Se ei olisi enää koskaan sama sinulle, etkä sinä sille.
Olisit luopunut siitä lähtiessäsi eikä Suomen lippu, historia, juhannus, joulu, kesä ja suomalaiset jne enää koskaan olisi sinulle sitä mitä ennen.
Alat ymmärtää millaista on ollut juutalaisten diaspora.
Vierailija kirjoitti:
Jos minut pakotetaan rintamalle niin ammun niin monta sähköautovastustajaa kuin pystyn ja sen jälkeen itseni.
Ketään ei pakoteta rintamalle. hoh hoijaa näitä trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähemmäs kuusikymppinen nainen ja asun lähellä itärajaa ja tullia.
Varmaankin lähtisin ja pakottaisin miehenikin mukaan vähän keskemmälle Suomea vanhaan kotitalooni jossa on kaksikin tukevaa kellaria, joihin tulee vesi (ja menee) ja joissa on sähkölämmitys.
Kai kyyröttäisimme siellä, niin kauan kun päätyisimme hermojen pettäessä itsemurhaan.
Ulkomaille emme menisi.
Missä siellä esimerkiksi asuisimme, hotellissako?
Niin, ja millä rahalla ainakin pidemmän päälle?
Sen valtion tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lähtöä miettivä saa poistua heti. Ei teillä ole enää moraalista oikeutta asua Suomessa.
Mistä voin hakea rahat? Haluat siis auttaa niin mistä voidaan lähtijä käydä hakemassa antamasi tuen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIehenä en näe mitään syytä suomalaisuuden puolustamisessa.
Miehet puolusti suomea edellisissä sodissa, siksi tässä puhutaan suomea eikä venäjää
Osa puolusti osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaapa siihen valmiuslakiin. Kun se tulee käyttöön esim sotatilanteessa, niin ei täältä kansalaiset niin vain pääse poistumaan. Valmiuslaissa sanotaan, että jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Siinä aletaan katsomaan ihmisten siviiliammatteja ja sen mukaan määrätään tehtäviä kaikkien sukupuolien edustajille.
Käytännössä maasta poistumiseen tarvitaan erillislupa. X-määrä naisia ja lapsia päästetään maasta pois turvaan muualle, mutta ei todellakaan kaikkia halukkaita. Valtio saa ottaa käyttöönsä siinä tilanteessa myös ihmisten yksityisomaisuutta. Myös kaikki rahaliikenne ulkomaille jäädytetään yksityshenkilöiden osalta.
Kun katsoo valmiuslain pykäliä, niin aika tiukasti valtio ottaa siinä tilanteessa kontrollin kaikesta.
Minulle tuli tämä pari vuotta sitten yllärinä. Meil
Yksittäisiä rajanylityspaikkoja voidaan myös sulkea valtioneuvoston päätöksellä esimerkiksi kansallisen turvallisuuden perusteella, mutta rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.
Puolustustilalaissa tarkoitetun puolustustilan, kuten sodan, aikana aluehallintovirasto voi rajoittaa oikeutta poistua tietyltä paikkakunnalta sekä kieltää ulkona liikkumisen määrättyinä aikoina tai määrätyillä paikoilla ilman poliisin lupaa, jos väestön turvallisuus tai sotilaallisen maanpuolustuksen tärkeä etu sitä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Lähden heti kun pääsen. En jää maahan joka laittaa rajat kiinni jotta omat kansalaiset olisivat pakolla loukussa täällä. Nainen.
Ei laita rajoja kiinni. Päinvastoin autetaan evakkoon. Noin 2 miljoonasta 3 miljoonaan todennäköisesti evakoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hajauttaa rahat maailmalle eri maiden talletussuojien piiriin. Mukaan myös kultaa, koruja ja ehkä jokunen arvokello. Nopeasti rahaksi muutettava omaisuus auttaa integroitumaan toisiin maihin.
Raha ei auta vaan asenne. Ennnemmin opettele kieliä toisen maa kulttuureja ja tapoja kuten lakeja. Paikalliset katsoo kun tulet maahan älypuhelin kädessä ja valtavasti rahaa tilillä että mikäs heppu tää on.
En itsekään kyllä puolustaisi tätä Orpon/Purran ideologista paskamaata persulandiaa, on vetäneet veteraanien muiston lokaan...reskapt olen ja menen sivariin vielä.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä lähtisi ( pääsisi lähtemään ) ulkomaille, mutta en todellakaan menisi rintamalle.
Et pääse lähtemään. Siellä Venäjältä kun EI nyt pääse yhtään mihinkään.
Ryssaboy Iigor pidä suusi kiinni siellä Pietarissa.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi karkuun, mutta en sodi myöskään. Itse olette sotanne aiheuttaneet.
Sodit vielä taatusti Iigor, kun Putte-Pyöveli osoittaa sinut rintamalle.
Nyt saatu USAn hyväksymä tukipaketti Ukrainalle mahdollistaa ryysyköiden ampumisen entisestään paremmin.
Sodan alkaessa kaikki siviililennot peruttaisiin ja laivat jäisivät satamiin, ellei niiden olisi aivan pakko kulkea esim. avustusten takia. Myös rajaliikenteen valvonta tiukentuisi.
Eli minne ja miten AP ajatteli sotaa paeta?
Mammat haukkuu sivareita mutta ovat itse luikkimassa sotaa karkuun. Sivarit hoitavat sodan aikana siviilipalvelusajan koulutukseen kuuluvia tehtäviä, mammat ovat piilosilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtisin ja olen miettinytkin asiaa. Taidan lähteä ennen kuin se sota sytytetään. Työtä saan ulkomailta helposti, koska olen työvoimapula-alalla, bus körare hienommin mainittuna.
Noniin Iigor siellä taas iskee skeidaa tulemaan niin , "minä suomalaisena" kommentin. Et muuten onnistu vedättämään , sun ryysykkä taustasi näkyy läpi. Tuki suusi ja painu Siperiaan.
Venäjä on Naton käsissä kohtata kuin sontakärpänen.
Vierailija kirjoitti:
Sodan alkaessa kaikki siviililennot peruttaisiin ja laivat jäisivät satamiin, ellei niiden olisi aivan pakko kulkea esim. avustusten takia. Myös rajaliikenteen valvonta tiukentuisi.
Eli minne ja miten AP ajatteli sotaa paeta?
Ap on ryssykkä trolli ! Hän "pääsee" sotimaan kohta, kun Putte-Pyöveli hänet sinne määrää.
Iigor ei välty sotimiselta.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään kyllä puolustaisi tätä Orpon/Purran ideologista paskamaata persulandiaa, on vetäneet veteraanien muiston lokaan...reskapt olen ja menen sivariin vielä.
Yrität viimeiseen asti aivopestä suomalaisia Iigor 🤣...
Voi sontiainen, sun "minä suomalainen " kommentti on kuin suoraan Pietarin trollitehtaan propa >ganda ohjekirjasta : yritä aivopestä suomalaiset.
Se jää yritykseksi
Ketään ei voi sinne pakottaa. He jotka ovat siihen velvoitettuja mutta kieltäytyy lankeaa vankeutta.