Miski köyhiä ja työttömiä syytetään kaikesta?
Samalla kun omistava luokka repii tuottonsa näiden ihmispoloisten selkänahasta. Vai juuri siksi?
Kommentit (136)
Ite teen tässä töitä nyt mutta ajattelin lopettaa kesällä. Ihan tietoisesti loikkaan keskiluokasta pois ja olen ajatellut ainakin vuoden olla työttömänä ja miettiä asioita rauhassa.
Ei kiinnosta yhtään mitä siitä ajatellaan. Teen sen itseni takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se joka raataa eniten saa vähiten? Sitten joku toimari istua möllöttää päivät pitkät ja saa kovat liksat...
Et taida tietää mitään toimitusjohtajan työstä.
Kun saadaan keskituloiset halveksimaan ja vihaamaan kaikkein köyhimpiä, eivät ne keskituloiset huomaa, että kaikkein rikkain eliitti kerää aina vain enemmän voittoja taskuunsa ja nauraa koko matkan pankkiin.
Valtaa pitävälle luokalle on kautta historian ollut edullista saada yhteiskunnan alemmat luokat tappelemaan keskenään, jotta huomio siirtyisi pois siitä, miten he ovat niitä loisia jotka elävät toisten työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se joka raataa eniten saa vähiten? Sitten joku toimari istua möllöttää päivät pitkät ja saa kovat liksat...
Et taida tietää mitään toimitusjohtajan työstä.
Suurin osa toimareista on ihan hupiukkoja. Tietty poikkeuksiakin on mutta ne ovat harvassa. Ai mistä sen tiedän. No katsoo millaisia yrityksiä ja tuotteita Suomessa valmistetaan. Sieltä sen johtajien tason näkee.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vain ärsyttää kun nää ns vähäosaiset huutaa että rikkaiden pitäisi maksaa enemmän veroa. Ja usein heidän mielestään joku ihan tavis palkansaaja joka tienaa sen 4-5000e/kk on "rikas". Ja hekö eivät osallistu veronmaksuun??????? Ei varmaan montaa maata ole maailmassa jossa tavallinen työläinen niin paljon joutuu maksamaan. Samaan aikaan itse loisitaan vuosi toisensa jälkeen sosiaaliturvan varassa. Jos sosiaaliturvaa pienennetään on se heidän mielestä leikkaamista vaikka oikeasti heille vain annetaan vähän vähemmän.
Ja joo, tiedän että lähes kuka tahansa voi joskus joutua väliaikaisesti työttömäksi mutta jos on 5v+ makoillut sohvalla niin luulisi että rupeaa miettimään onko omassa toiminnassa korjaamisen varaa. Onko huolehtinut fyysisestä kunnosta ja olemuksesta? Onko kouluttanut itseään? Asuuko ylipäätään paikkakunnalla missä on mahdollista löytää työtä?
Samaa mieltä. Viiden tonnin palkalla ei Suomessa pääse todellakaan rikastumaan, vaan kaikesta maksaa kalleimman mukaan. Turvaverkko ja väliaikainen tuki täytyy tietysti olla tarjolla, mutta vastavuoroisesti työnhakijoiden pitää joustaa. Itsekin vaihdoin alaa ja opiskelin uuden tutkinnon työn ohessa, kun ensimmäinen ala ei työllistänyt kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan oikeasti saisin monta pitkään roikkunutta asiaa elämässä kuntoon, jos saisin 400-500 kertalahjoituksena. Sen sijaan kela jatkuvasti yrittää olla antamatta niitäkin rahoja mitä laillisesti kuuluisi. Joka kuukausi saa siirrellä laskujen eräpäivä ja olla pelko perseessä eikä mitään voi suunnitella. Ja laitella kelaan korjauspyyntöjä ja valituksia.
Vastasin tähän, mutta ilmeisesti viestini meni tarkastukseen tai poistoon. Sisälsi kysymyksen saako kukaan enää tt-tukea? Itse en saa ja mielestäni hakemukseni on hylätty väärin perustein. Epäilen, että voisi olla meneillään taas "pl:n luovaa tulkintaa". En tiedä mitä tänne enää saa kirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Kun saadaan keskituloiset halveksimaan ja vihaamaan kaikkein köyhimpiä, eivät ne keskituloiset huomaa, että kaikkein rikkain eliitti kerää aina vain enemmän voittoja taskuunsa ja nauraa koko matkan pankkiin.
Valtaa pitävälle luokalle on kautta historian ollut edullista saada yhteiskunnan alemmat luokat tappelemaan keskenään, jotta huomio siirtyisi pois siitä, miten he ovat niitä loisia jotka elävät toisten työstä.
Tai kyseessä voi olla vain yhteiskuntapelin sääntöjen hyväksyntä - hei jos on mahdollisuus jotenkin kiivetä 'voittajien' joukkoon, niin kaikenlainen kaksinaamaisuus menee läpi.
Kaarolla oli taas hyvä artikkeli aiheesta:
https://www.rapport.fi/jani-kaaro/kun-kukaan-ei-luota-keneenkaan-vain-y…
On rikollista ostaa kodinkoneita yrityksen nimiin ja asentaa ne omaan kotiinsa tai mökilleen.
On rikollista ostaa iPhone yrityksen nimiin ja antaa se lapselle käyttöön. Otat lapsesi rikokseen mukaan.
On rikollista ostaa koppimönkijä yrityksen nimiin ja laittaa se verotuksessa poistoihin ja antaa lapsen ajaa sillä.
Uskomatonta, että on myös tuollaisia rikollisia äitejä.
Ihmiskunta työttömiä, köyhiä ja eläkeläisiä myöten repii tuottonsa työssäkäyvien selkänahasta. Jos oltaisiin työttömien ja köyhien tuoton varassa valtiolla olisi tili miinuksella ja satojen miljardien velka
Vierailija kirjoitti:
On rikollista ostaa kodinkoneita yrityksen nimiin ja asentaa ne omaan kotiinsa tai mökilleen.
On rikollista ostaa iPhone yrityksen nimiin ja antaa se lapselle käyttöön. Otat lapsesi rikokseen mukaan.
Rikollinen perhe. Rikollinen äiti, maailman huonoin äiti, tehnyt rikoksen.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vain ärsyttää kun nää ns vähäosaiset huutaa että rikkaiden pitäisi maksaa enemmän veroa. Ja usein heidän mielestään joku ihan tavis palkansaaja joka tienaa sen 4-5000e/kk on "rikas". Ja hekö eivät osallistu veronmaksuun??????? Ei varmaan montaa maata ole maailmassa jossa tavallinen työläinen niin paljon joutuu maksamaan. Samaan aikaan itse loisitaan vuosi toisensa jälkeen sosiaaliturvan varassa. Jos sosiaaliturvaa pienennetään on se heidän mielestä leikkaamista vaikka oikeasti heille vain annetaan vähän vähemmän.
Ja joo, tiedän että lähes kuka tahansa voi joskus joutua väliaikaisesti työttömäksi mutta jos on 5v+ makoillut sohvalla niin luulisi että rupeaa miettimään onko omassa toiminnassa korjaamisen varaa. Onko huolehtinut fyysisestä kunnosta ja olemuksesta? Onko kouluttanut itseään? Asuuko ylipäätään paikkakunnalla missä on mahdollista löytää työtä?
Mä olen ollut nyt 5v työtön. Asun pikkukunnassa missä ei töitä juuri ole. Mitä mun pitäis miettiä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta työttömiä, köyhiä ja eläkeläisiä myöten repii tuottonsa työssäkäyvien selkänahasta. Jos oltaisiin työttömien ja köyhien tuoton varassa valtiolla olisi tili miinuksella ja satojen miljardien velka
Sinä rikollinen paha yrittäjä joka ostat kodinkoneita yrityksen nimiin ja asennat ne omaan kotiin.
Trust me, ihmiset tietää, sinä saastainen lurjus
Rikkaat ei tunnu tietävän että käärinliinoissa ei ole taskuja. Vaikka he kuinka tienaavat ja halveksivat köyhiä ja työttömiä niin sama lopputulos heillä on. Päätyvät samaan hautuumaahan sen halveksitun köyhän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan indoktrinoit jälkikasvusi samanlaiseen ajattelutapaan? Ja jos kyseenalaistetaan jälkikasvun taholta, niin näppärästi ulos perhekuvioista moiset 'loiset'?
On se kyllä jännä, miten lähellä tuo cv- ja lompakkouskovaisuus on autoritaarista ajattelutapaa...
Harvemmin 50+ henkilöllä on alaikäisiä lapsia. Mulla ei ole.