Miksi vedenkeitin on niin vihattu laite? Sehän on todella hyödyllinen!
Itsellä ei ole, mutta olin ulkomailla vieraana paikassa jossa oli. Sehän oli tosi kätevä! Sai nopeasti ja taloudellisesti kiehautettua vedet kun sitä tarvitsi. Paljon parempi kuin lämmittää kattilassa hellalla.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä vedenkeittimiä vihaa. En vaan tarvitse pelkkää keitettyä vettä oikein mihinkään.
Vedenkeittimellä kiehauttaa helposti vaikkapa kahvi- tai teevedet, ja jos paikassa ei ole tule kuumaa vettä hanasta (esim. mökki tai ulkomaa), saa sillä myös tiskivedet lämmitettyä. ap
Kotona keitän kahvin kahvinkeittimellä. Teetä en juo. En mökkeile enkä oleile metsäläisolosuhteissa. Ulkomailla kahvit keittää minulle joku muu.
Hotellin vedenkeittimiin en koskisi. Lukekaapa mitä ihmiset niillä tekee. Että joo, myönnän niiden olevan käteviä kun moni alushousujaankin niissä pesee.
Huutoa ja palaneita sormia varmaan moisesta! Käsienpesulavuaari kai olisi liian helppo?
Vierailija kirjoitti:
Ai vihaa vai?! Enpä ole moista koskaan kuullut.
Aloittaja ilmeisesti on vihannut, kunnes totesi, että sehän onkin ihan näppärä. Luulee muiden olevan samanlaisia vihaajia kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeittimet kuluttavat tehoa ENIMMILLÄÄN noin 2000 wattia. Jos on niin narut sähköt, etteivät ne kestä parin minuutin 8 ampeerin lisäkuormaa, kaupasta saa halvalla myös pienempitehoisia keittimiä, esim. 1 tai 1.5 kW. Itse asiassa minulla on matkakäyttöön 600 watin ja vielä autosähköön kytkettävä 120 watin vedenkeitin, joskin niin pienitehoisia sai jo vähän etsiä. Ja se 120 watin keitin tarvitsee toki puoli tuntia minkään järkevän vesimäärän keittämiseen. Mutta onhan noita.
Olisi mahtava olla keittiössä kolmivaihevirralla toimiva vedenkeitin. 11 kW teholla kiehuisi teekupillinen vettä muutamassa sekunnissa. Sähköliedelle yleensä tulee tuontehoinen sähkönsyöttö, muttei sitä saa täydellä teholla vesitilkan kuumentamiseen käytettyä.
Mulla on kaupalliseen käyttöön tarkoitettu liesi kotona. 14kW (4x3,5kW) 400V3P 32A ja 12kW (2x6kW) kaasulla. Vesi kiehuu induktiolla nopeammin kuin vedenkeittimellä.
Osta sitten myös ammattikäyttöön tarkoitettu kolmivaihevedenkeitin.
Menee minunkin autoni nopeammin kuin naapurin taaperon kolmipyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeittimellä saa nopeasti kuuman veden myös perunoille, pastalle, riisille, kasviksille... nopeampi kuin induktio.
Mun induktio on nopeampi kuin vedenkeitin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä vihaa? :D Must have! Vedenkeitin <3<3<3
Kerää pölyä kaapissa. Induktio on nopeampi. Landella tosin käytän vedenkeitintä
Jos induktioliesi on nopeampi, sinulla on joko alle 2 kW:n vedenkeitin tai taikainduktioliesi. Tai sitten et ole koskaan edes kokeillut, vaan keksit satuja, mitä pidän tällä palstalla todennäköisimpänä vaihtoehtona.
4x3,5 kW 400V3P 32A - on nopeampi kuin vedenkeitin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä vedenkeittimiä vihaa. En vaan tarvitse pelkkää keitettyä vettä oikein mihinkään.
Vedenkeittimellä kiehauttaa helposti vaikkapa kahvi- tai teevedet, ja jos paikassa ei ole tule kuumaa vettä hanasta (esim. mökki tai ulkomaa), saa sillä myös tiskivedet lämmitettyä. ap
Kotona keitän kahvin kahvinkeittimellä. Teetä en juo. En mökkeile enkä oleile metsäläisolosuhteissa. Ulkomailla kahvit keittää minulle joku muu.
Hotellin vedenkeittimiin en koskisi. Lukekaapa mitä ihmiset niillä tekee. Että joo, myönnän niiden olevan käteviä kun moni alushousujaankin niissä pesee.
Huutoa ja palaneita sormia varmaan moisesta! Käsienpesulavuaari kai olisi liian helppo?
Miksi ne sormensa sinne kiehuvaan veteen laittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä vihaa? :D Must have! Vedenkeitin <3<3<3
Kerää pölyä kaapissa. Induktio on nopeampi. Landella tosin käytän vedenkeitintä
Jos induktioliesi on nopeampi, sinulla on joko alle 2 kW:n vedenkeitin tai taikainduktioliesi. Tai sitten et ole koskaan edes kokeillut, vaan keksit satuja, mitä pidän tällä palstalla todennäköisimpänä vaihtoehtona.
4x3,5 kW 400V3P 32A - on nopeampi kuin vedenkeitin
Tarpeellinen veden lämmitykseen kun talossa ei ole lämminvesiputkia. Hyvä keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytetään paljon vedenkeitintä, koska on vanha liesi eikä mikroa. Jos keitän vaikka perunoita, niin keitän sen veden ensin vedenkeittimellä ja laitan vasta sitten kattilaan, koska keitin on huomattavasti nopeampi kuin liesi. Teen juojina myös kiva että keittimestä saa säädettyä veden lämmön sopivaksi, ei tartte arvailla tai mittaria käyttää jos haluaa vaikka 85 asteista.
Toimin samoin kaikessa kokkauksessa. Jos keitän pastaa, niin kiehautan veden ensin vedenkeittimessä. On paljon nopeampi, kun odotella, että vesi kiehuu hellalla. Induktio varmaan olisikin nopea, mutta itsellä vanhempi liesi.
Ja mulla on kyllä mikro, mutta ei tulis mieleenkään siellä vettä lämmittää. Varsinkaan teevettä. Tuntuis jotenkin aivan väärältä. Eihän sinne voi kattilaa laittaa, pitäis olla joku erillinen kippo lämmitystä varten. Hirveää säätämistä. Minusta vedenkeitin on myös nopea, kunhan lämmittää vain sen määrän vettä, mitä tarvitsee, eikä täytä sitä turhaan.
Lämmitän myös välillä vedenkeittimellä tiskivedet. En raaski tuhlata vettä ja juoksuttaa sitä niin kauan, että tulee sopivan kuumaa. Kestää välillä kauan meidän taloyhtiössä, että tulee edes lämmintä vettä hanasta. Säästyy vettäkin siis tuolla vehkeellä.
Vierailija kirjoitti:
No, ei se ole ainakaan taloudellinen, indkutio tai mikro on.
Kyllähän se aika tavallisen suoraan lämmittää sitä vettä vain. Mikroaaltouunin hyötysuhde ei ole kuin vähän 50% paikkeilla. Induktio on tasaväkisempi mutta riippuu miten paljon metallia siinä samalla lämmitetään, sitähän pitää olla jotta induktio ylipäätään toimii.
2x päivässä tulee vettä lämmitettyä, pakollinen kodinkone.
Käytin vedenkeitintä ennen kuin hankin induktiolieden, koska se oli nopeampi kuin hella. Induktiolieden kanssa ei ole tarvetta erilliselle välineelle
Vierailija kirjoitti:
Käytin vedenkeitintä ennen kuin hankin induktiolieden, koska se oli nopeampi kuin hella. Induktiolieden kanssa ei ole tarvetta erilliselle välineelle
Vedenkeitin on turvallisempi kuin kattila. Lasten annan kuumentaa vettä kaakaota varten varten vain vedenkeittimessä, nokallinen kannu on hyvä. Kattilasta kaadettaessa olisi suuri riski roiskumiselle ja palovammoille.
Mä käytän vedenkeitintä ainakin 3 krt päivässä
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vedenkeitintä ainakin 3 krt päivässä
Tuollaista https://testaajat.com/paras-vedenkeitin/ testivoittajaa siis. Keittää hyvät puuro ja tee vedet.
Käytän itse vedenkeitinsä säännöllisesti kahvin laittamiseen, paljon enemmän kuin teetä varten. Eli ihan manuaalisesti tulee laitettua kahvia kun edellinen kahvinkeitin hajosi ja uusi taasen ei tuottanut hyvän makuista kahvia ja piti sellaista meteliä. Vähän hitaampaa on kahvin laitto, mutta tulee paljon parempaa. Lisäksi sillä tulee kiehauteltua vedet nuudeleille ja joskus sille teellekin... Ei turhake.
Ostin miehelleni vedenkeittimen teetä varten, ei käytä laitetta. Huomasin että on kätevä laite flunssassa kun lämmittää vettä mustaherukkamehua varten.
Vierailija kirjoitti:
No, ei se ole ainakaan taloudellinen, indkutio tai mikro on.
Ja perustelut oli mitkä?
Meillä käytetään paljon vedenkeitintä, koska on vanha liesi eikä mikroa. Jos keitän vaikka perunoita, niin keitän sen veden ensin vedenkeittimellä ja laitan vasta sitten kattilaan, koska keitin on huomattavasti nopeampi kuin liesi. Teen juojina myös kiva että keittimestä saa säädettyä veden lämmön sopivaksi, ei tartte arvailla tai mittaria käyttää jos haluaa vaikka 85 asteista.