Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ammattilainen siivoaa nopeasti kodin kun itseltä menee koko lauantai? Onko se sittenkin jotenkin ylimalkainen siivous?

Vierailija
22.01.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin sentään ne lelutkin siivonnut jo etukäteen. Nyt kun muutettiin kolme kertaa isompaan, jätin siivoojan pois. Olis tullut jo konkurssi, vaikka halpa siivooja olikin.

Vierailija
2/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei siis mitään siivoojan koulutusta ole, mutta kyllä mä paljon nopeammin siivosin muiden kotona kuin omassa. kun menee johonkin paikkaan siivoamaan, sieltä haluaa joskus poiskin;) ja tarkemmin kyllä siivosin töissä kuin kotona. siellä vaan oli se helpotus, että asiakas oli jo järjestellyt tavarat paikoilleen, joten mulle jäi oikeesti vaan se paikkojen puhdistaminen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

passata lapsia välillä, pestä pyykkiä samanaikaisesti. Kiva kun lauantaikin on useimmiten oikeastaan täysi työpäivä! Kirskirsk, hampaat kirskuu tekohymyä väännettäessä...

Vierailija
4/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ehdottomasti eniten menee aikaa siihen roinan paikoilleen kuskaamiseen. Mikäpä siinä olisi siivotessa, jos saisi keskittyä pelkkään puunaukseen... plus ei tosiaan olisi lapsia pyytämässä sitä-sun-tätä.

Vierailija
5/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se olisi, jos nuo muut muistaisivat, että jokaiselle tavaralle on oma paikkansa.

Vierailija
6/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen harventaa metsää viikon, mulla menis samaan alaan kahdeksan viikkoa. Ammattilainen ajaa rekan tästä Rovaniemelle kahdeksassa tunnissa.... ja sen kyllä huomaa tuolla maanteillä!

Vierailija
7/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lasten leikkiä sen jälkeen imuroida ja mopata. Musta siisoojan pitäs tehdä kaikki.

Vierailija
8/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 neliötä ja tunti. Ja varmasti on myös puhdasta ja siistiä. Jos vaihtaa petivaatteet niin sitten menee hiukan kauemmin, mutta yleensä vaihdan ne vasta illalla ja annan sänkyjen " tuulettua" päivän.. Suurin työhän tuossa siivouksessa on just toi tavaroiden paikoilleen roidaaminen, mutta sitäkin kun tekee vähän niinkuin " koko ajan" niin ei tule epäsiistiä. ;)

Vierailija
9/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni meistä on kuitenkin ihan tavallisia keskituloisia, jotka ei siihen siivoojaan kuitenkaan ihan määrättömästi halua rahaa laittaa.

Vierailija
10/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä tosiaan iso osa ajasta menee tavaroiden paikoilleen järjestelemiseen. Kuitenkin siivoojakin on vain ihminen ja heissä on enemmän ja vähemmän tarkkoja työntekijöitä. Kyllä meillä siivooja siivoaa enemmän ylimalkaisesti ja itse korjailen perässä. Mutta onhan se iso perushomma tehty ja lasten kanssa on tosi hankalaa imuroida ja luututa lattiaa perusteellisesti (toki imuroimme pitkin viikkoa sellaisia pikaimurointeja).

Silti kyllä minä hieman harkitsen siivoojan vaihtamista sillä siisteyskäsityksemme eroaa niin paljon toisistaan. Ja oletan jos ostan jotain ammattilaiselta niin jälkikin tulisi olla ammattilaisen eikä kuten tällaisen koti-amatöörin.

Vierailija
11/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte elää aikamoisessa paskassa koko viikon.

Vierailija
12/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koko päivä on 2 tuntia päiväunien aikaan, sillä se on ainoa aika, jonka saan päivässä irrotettua muille kuin päivittäisille töille.

Vierailija
13/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muiden kämppiä!:)

Oletteko koskaan auttaneet esim. kaverianne siivouksessa, tai jotain sukulaistanne? Siivoaminen on paljon helpompaa kun kotona... En tiedä miksi, se vaan jotenki on... Työkseni en ole siivonnut, mutta kamalassa roihalassa asun itse, mutta tuttujen koteja olen joskus siivonnut, ja se on helpompaa...

Vierailija
14/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ajasta mulla menee pölyjen pesuun, työpöydät jne

Vierailija
15/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se siivoaa sen verran, mihin töihin minä sen tilaan.

Jos jollain jää roiskeet pyyhkimättä, niin et oo tainnu luvata maksaa siitä.

Vierailija
16/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi 4,5 tunnin siivoukseen kuuluu sekä alakerran että -yläkerran imurointi, lattioiden nihkeällä luutuaminen, vessat (lattian imurointi eikä luutuaminen/kuuraaminen kuten itse teen, peilit, vessanpytty), pölyjen pyyhkininen, keittiö (kuuluisi myös mikroaaltouunin pesu), roskien vienti, roska-kaapin siivous.

Saattaa jäädä tahroja lavuaariin tai vastaavaa, jota itseltäni ei jäisi. Lisäksi ei osaa ottaa ylimääräisiä likoja pois jos näkee.

Vierailija
17/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te tilaatte siivoojan tekemään kodin koko siivouksen, niin sitten se tekee sen ja laskuttaa siihen kuluneesta ajasta. Jos taas tilaat siivoojan kahdeksi tunniksi, niin se siivoaa kaksi tuntia ja tekee sen, minkä siinä ajassa ehtii, eli ei välttämättä ehdi pyyhkiä kaikkia pölyjä. Jos tilaat siivoojan siivoamaan lattiat, niin se siivoaa ne, mutta ei pese peilejä, koska se ei kuulunut sopimukseen. Ne siivoojat tekee ihan just niin kuin te sanotte. Ja laskuttavat sitten kuluneen ajan mukaan.

Vierailija
18/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhuoneita ja vaatehuoneita myöten, kaikki tavarat paikalleen, viherkasvit jne . en halua maksaa pelkästä lattian ja vessan pesusta, pestäänkö esim kenkäteline kenkien alta, taidan olla ylisiisti, miten helpolla sitä pääsee kun itsekin putsais vaan lattiat, vessan ja tyhjät tasot, joo eipä mene montaa tuntia enää multakaan

Vierailija
19/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siivooja ei muista siivota tiettyä kohtaa mitä on sovittu tai yhtä laadukkaasti kuin on sovittu. Tämän huomaa siitä, että osa lähtee aikaisemmin töistä kuin mitä laskutetaan ja silti saattaa olla jotain jäänyt siivoamatta.

Suosittelen siivoojaa suunnitteleville ottaa koesiivouksen (jos mahdollista) koska niin näkee työnteon jäljen. Se mitä on paperilla ei ole välttämättä sama kuin mitä on tehty oikeasti. On tosi rasittavaa jälkeenpäin huomautella jäljestä ja unohtelemisista ja pahimmillaan alkaa ruljanssi alusta ja ottaa toinen siivooja.

Vierailija
20/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e ton muutamassa tunnissa nyt vasta tajusin että se onkin vaan jonkinlainen yleissiivous että näyttää siistiltä, mutta oikeasti ei koko koti ole puhdas, jos teettäisin kaikki mitä itse teen, menis heiltäkin enemmän aikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi