Miksi ammattilainen siivoaa nopeasti kodin kun itseltä menee koko lauantai? Onko se sittenkin jotenkin ylimalkainen siivous?
Kommentit (25)
Eikö sun elämääsi mahdu muuta kuin tehokkuusajattelu?
30 neliön yksiön siivoaminen saattaa maksaa 1000 euroa jos ei ole tarkka. Ikääntyneiden sukulaisten luo tilattiin kertasiivous Tampereella ja se keskeytettiin, kun SERAN Puhtautta siivousfirma oli käyttänyt yli 10 tuntia siivoukseen.
Itse ollessani siivousalalla meillä oli pankkikonttorien ja omakotitalojen siivoukseen parityönä aikaa 2-3 tuntia ja laskut pysyivät kurissa, joten kannattaa olla tarkka näiden siivousfirmojen kanssa. Nykyisin siivouksen ostaminen yleistyy ja samalla firmojen palveluiden (pakko)myynti ja katteet ovat paljon tärkeämpiä kuin etiikka tai mikään muu.
Minä olen se ammattilainen enkä nyt keksi lainkaan mitään syytä miksi joku olisi niin tehoton että menisi koko päivä.
Vierailija kirjoitti:
30 neliön yksiön siivoaminen saattaa maksaa 1000 euroa jos ei ole tarkka. Ikääntyneiden sukulaisten luo tilattiin kertasiivous Tampereella ja se keskeytettiin, kun SERAN Puhtautta siivousfirma oli käyttänyt yli 10 tuntia siivoukseen.
.
Koska yksiössä oli viimeksi siivottu? Oliko joka paikka täynnä pinttynyttä liikaa, jonka irrottamiseen meni älyttömästi aikaa? Ja kaikki paikat täynnä tavaraa, jota piti siirrellä edestakaisin, jotta pystyisi siivoamaan.
Kieltämättä 10 tuntia yksiön siivoamiseen kuulostaa älyttömältä, mutta jos siinä piti saada putsattua pois viimeisen 10 vuoden aikana kertyneet tahrat, voi aikaa oikeastikin mennä paljon.
En siivoa kaappeja enkä vaatehuonetta, mutta siistiä on aivan varmasti tunnin päästä. Ja samalla sen päivän kuntoilu on tehty. Kyllä meinaa hiki lentää siinä hommassa ja vauhdissa. ;)