Rivitalossa asumisen hyvät puolet
Huonot jo tiedossa. Kertokaa mitä hyvää on rivitaloasumisessa. Nyt saa kehua luvan kanssa!
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Miten tämmöisessä voi muka olla rauhaa vaikka olisikin päätyasunto😆
https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/voyri/ostero/rivitalo
Aika rauhalliselle näyttää, ikkunoistakin näkyy vain luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sosiaalinen ihminen niin paras asumismuoto. Rivitalo vaatii asukkaalta yhteisöllisyyttä. Oktalossa ja kerrostalossa ei tarvitse.
No ei kyllä tarvitse rivitalossakaan olla yhteisöllinen. Itsestähän se on kiinni. En kaipaa naapureista kavereita tai seuraa tai mitään muutakaan. Ei ole minulle valjennut, mihin yhteisöllisyyttä tarvitaan rivitalossa yhtään sen enempää kuin muissakaan asumismuodoissa.
Meillä on iso takapiha joka rajoittuu puistoon. Asuntojen välissä kunnon seinät ulkona. Saa olla aika rauhassa kun ei ole joka puolella omakotitaloja eikä pelkoa että eteen rakennettaisi. Ja akateemisina ostettiin tämä toisilta akateemisilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hyvää.Naapuri vaihtuu, uusi valittaa kaikesta. Ei osallistu mihinkään. Kyttää jstkuvasti. Kertostalo on parempi.
Kerrostalossako naapurit pysyy eikä kukaan valita mistään, mitä tanhupiirejä järjestät kun ei osallistujia? Meillä ainakaan ei ole mitään talkoita eikä työ velvoitteita, kiinteistöhuolto hoitaa ulkotyöt. Miksi on joku kerrostalo kyttääjät ryhmä jos siellä ei kytätä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso takapiha joka rajoittuu puistoon. Asuntojen välissä kunnon seinät ulkona. Saa olla aika rauhassa kun ei ole joka puolella omakotitaloja eikä pelkoa että eteen rakennettaisi. Ja akateemisina ostettiin tämä toisilta akateemisilta.
Voisi meidänkin yhtiöstä akateemiset myydä äkkiä asuntonsa jos sattuisi muuttamaan, kun nyt on normaaleja ihmisiä kaikki.
Ei tipu parvekkeelta,mulla on vaan yksi seinänaapuri koska asun talon päätyasunnossa,hiljaiset naapurit tällähetkellä.
Jos oikein mietin niin piha. Sitä jäin vähän kaipaamaan kesäisin, mutta en muuta hyvää puolta löydä. No, sauna, jos tykkää saunoa. Minulle saunominen kuuluu mökkeilyyn, kun pääsee uimaan.
- Ulko-ovesta pääsee suoraan omalle pihalle
- Ei ylä- tai alapuolella kolistelijoita
- Ei rappukäytävästä, hissistä kantautuvia ääniä
- Ei rapun eteen viskottuja tupakan tumppeja, muita roskia tai koiran jätöksiä
- Vain yksi seinänaapuri, koska päätyasunto
Ylipäätään en enää ikinä halua kerrostaloon, niin kusistapskaa siellä asuminen oli. Kyylistä tai sosiaalisuudesta en tiedä: välillä en näe viikkoonkaan ainuttakaan naapuria ja yleensä vain tervehditään. Pihatalkoot on, ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi meidänkin yhtiöstä akateemiset myydä äkkiä asuntonsa jos sattuisi muuttamaan, kun nyt on normaaleja ihmisiä kaikki.
Meidän dystopiarivarissa syödään akateemisia kannibaalien eli duunareiden taholta. Joutuu itsekin olemaan varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sosiaalinen ihminen niin paras asumismuoto. Rivitalo vaatii asukkaalta yhteisöllisyyttä. Oktalossa ja kerrostalossa ei tarvitse.
No ei kyllä tarvitse rivitalossakaan olla yhteisöllinen. Itsestähän se on kiinni. En kaipaa naapureista kavereita tai seuraa tai mitään muutakaan. Ei ole minulle valjennut, mihin yhteisöllisyyttä tarvitaan rivitalossa yhtään sen enempää kuin muissakaan asumismuodoissa.
Meidän rivitalossa yhteisöllisyys on sitä, että korkeintaan tervehditään nähdessä. Osa ei edes tervehdi.
Vuokralla Kampissa tai Töölössä on paras.
Vierailija kirjoitti:
- Ulko-ovesta pääsee suoraan omalle pihalle
- Ei ylä- tai alapuolella kolistelijoita
- Ei rappukäytävästä, hissistä kantautuvia ääniä
- Ei rapun eteen viskottuja tupakan tumppeja, muita roskia tai koiran jätöksiä
- Vain yksi seinänaapuri, koska päätyasunto
Ylipäätään en enää ikinä halua kerrostaloon, niin kusistapskaa siellä asuminen oli. Kyylistä tai sosiaalisuudesta en tiedä: välillä en näe viikkoonkaan ainuttakaan naapuria ja yleensä vain tervehditään. Pihatalkoot on, ei haittaa.
Kaikki täyttyy, paitsi ei pääse suoraan ulos ulko-ovesta. Ok, on teknisesti kaksi naapuria. Asun ylimmän kerroksen kulmahuoneistossa, talo on valmistunut 2020. Mistään ei kuulu mitään, ei oikeasti ulkoakaan(asun 12.kerroksessa). Taloyhtiön piha on erittäin siisti, rappukäytävät siistejä ja itse pidän tässä asumisesta enemmän kuin edellisestä rivarista, jossa asuin 15 vuotta. Kokemusta omakotitaloasumisestakin on. Naapureiden koulutusta en tiedä, eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän rivitalossa yhteisöllisyys on sitä, että korkeintaan tervehditään nähdessä. Osa ei edes tervehdi.
Lisäksi hallituksen kokouksessa tavataan, paikalla kolme+isännöitsijä. Yleisessä kokouksessa jo ruuhkaa kun yleensä 4+isännöitsijä. Yksi vaivautuu lisäksi valtakirjan antamaan. Eipä ole naapureista ainakaan harmia. Ei yhtään valittajaa.
Yhteisöllisyys välillä tapaa naapurinkin pihatiellä. Halpa hoitovastike, 250e/kk/80m2. Tehdään paljon talkoilla ja huoltoliikkeen palveluita ei käytetä. Pihatiein pukkaa aura talvella, silloin kun ei itse jakseta. Jokainen hiekoittaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa pihanurmikon tekoon, sitten kun viemäriremppa on valmis. Naapuri auttaa ja neuvoo, jos et itse osaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuimme rivarissa ensimmäisen ja viimeisen kerran ennen okt-asumista. Naapuripihassa ketjupolttaja tupakalla alvariinsa, kun yrität siinä omalla pihalla nukuttaa vauvaa, koirat haukkuvat koko päivän, autot ajelee pitkin pihoja, bileitä joka vkl, jotka päättyivät pihapainiin, puhumattakaan kevään, kesän ja syksyn pihatalkoista. Omassa talossa on IHANA rauha, terassi ja pihapiiri ovat kuin suojaisa itse rakennettu keidas. Nyt hankimme vielä kesämökkitontin, jos sitä pientä piilopirttiä isäntä alkaisi meillä pikkuhiljaa rakentaa veden äärelle.
Asun omakotitalossa ja muutan heti takaisin kerrostaloon kun olen saanut tämän myytyä
Vierailija kirjoitti:
Ainakin inhimmillisempi kuin kerrostalon betonikuutiot missä ollaan kuin kanat kopeissa tositensa päällä. 10v kerrostalo-asumisen jälkeen on ihanaa rivarin hiljaisuus ja rauha. Autoakaan ei naarmuteta ja kolhita kun oma autokatos.
Okt tietty paras mutta okt joka vastaa tätä 120k rivariani maksaisi 180k joten ei yksinasuvana varaa.
Helsingin keskustan jugendkerrostalossa on oikein mukavaa ja hiljaista asua. On paksut seinät ja sivistyneitä naapureita, kun kaikki asunnot ovat isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On turvallisen oloista, kun naapurit lähellä, Yhtiö huolehtii, että rsot temontit tulee tehtyä ajallaan, on oma piha, jossa voi grillata, ei naapureita ylä- eikä alapuolella.
Se että ei ole yläpuolella eikä alapuolella ketään on aika iso plussa
T. Kantaastujan ja tömistelijän uhri.
Meille kuuluu aina saatanallinen töminä kun naapurilla on lapsenlapsi kylässä. Jostain se töminä vaan kaikuu vaikkeivät asu yläpuolella vaan vieressä.
Ohut lattiavalu resonoi. Paksumpi lattiavalu ei ihmisen painosta reagoi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma piha mutta ei ole työleiri. Harvemmin vuokralaisia naapurina ja ainakin omassa rivitalossa kaikki naapurit, joiden kanssa olen jutellut, ovat akateemisia. Mitähän huonoja puolia aloittajalla oli. Ei tule mieleen ensimmäistäkään paitsi ehkä helpompi murtautua verrattuna johonkin 4. kerroksen kerrostalokämppään.
Vai että oikein akateemiset naapurit. Kuulostaa helvetiltäni muutenkin. En ole koskaan tiennyt naapureiden koulutusta. Miten tämänkin voi sotkea tähän. Olen itsekin akateeminen, mutta tämä on jo naurettavaa.
Itse en edes tiedä naapureiden ammatteja. Saati koulutusta. Eikä kiinnosta hevon v*ttuakaan. En edes tiedä milloin ovat kotona. En ymmärrä tuota yhden höpinää että rivitalo on sosiaalisille. Sen saa itse valita onko sosiaalinen, kuten kerrostalossakin.
No minä satun tietämään, kun kesäjuhlissa juteltiin. Saa sitä ihan yhtä lailla olla tietämätön.
Kuulostat kauhunaapurilta lapsineen ja kerjäämisineen.
T.Vela