Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitalossa asumisen hyvät puolet

Vierailija
18.04.2024 |

Huonot jo tiedossa. Kertokaa mitä hyvää on rivitaloasumisessa. Nyt saa kehua luvan kanssa!

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On turvallisen oloista, kun naapurit lähellä, Yhtiö huolehtii, että rsot temontit tulee tehtyä ajallaan, on oma piha, jossa voi grillata, ei naapureita ylä- eikä alapuolella.

Se että ei ole yläpuolella eikä alapuolella ketään on aika iso plussa

T. Kantaastujan ja tömistelijän uhri.

Meille kuuluu aina saatanallinen töminä kun naapurilla on lapsenlapsi kylässä. Jostain se töminä vaan kaikuu vaikkeivät asu yläpuolella vaan vieressä.

Ohut lattiavalu resonoi. Paksumpi lattiavalu ei ihmisen painosta reagoi mitenkään.

Näinpä, paikalla valettu välipohja on hyvin massiivinen, eikä mitään kuulu. Mutta ontelolaattataloon ei kannata muuttaa, sillä nämä ovat just niitä, missä kaikki kuuluu lattian läpi.

Vierailija
102/105 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa, jossa jokaisella on pikkurunen piha ja naapuri aidan takana.

Kaikki kälätys kuuluu sisälle asti.  Mitä ihmeen asioita noilla ihmisillä voi olla keskenään päivästä toiseen.

Ovatko niin yksinäisiä ja epätoivoisia, että pitää kälättää kovaan  ääneen , että varmasti kuuluu tämä introverttius.

Olisipa kylmä kesä niin  välttyisi tuolta ' sosiaalisuudelta' ( juoruilulta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kuuden asunnon rivarissa, omistajat asuvat, kaupungin parhaalla paikalla, minulla 90 m2 päätykolmio, kaukolämpö edullista asumista, minulla ihan kaikki asumiseen liittyvät kulut alle 300 €, siinä on lämpö, sähkö, vesi, ja kaikki muu. Laatua, meillä on parkettia ja keittiö on hyvin varusteltu ja laadukas samoin wc-tilat ja saunatilat. Minulla iso piha, pihat porrastettu ettei naapurin pihalle nöe, äänieristys loistava, ainostaan jos seinään lyö oikein lujaa sen kuulee, on joskus testattu huviksemme naapurin kanssa. Kaikille autokatospaikka, ja autopiha niin, ettei haittaa asumista. Lumitöitä sen verran, että oman oven edus pitää putsata. Nuren leikkaa koko tontilla huoltomies. Tämä on niin uusi, ettei isoa korjattavaa tule elinaikanani, olen siis ostanut tämän eläkepäivieni kodiksi. Kerrostaloon en lähde, omakotitalo on paras mutta tässä iässä tämä on hyvä ratkaisu yksinelävälle naiselle. Mökillä voi olla huoletta kun naapurit pitää silmällä. Naapureita nöen ehkäkerran pari viikossa, niin eri aikoihin kuljemme, pihalla vaihdamme muutaman sanan, muuten en ole tekemisissä. En tiedä kyylääkö minua joku, eikä asia voisi vähempää kiinnostaa. Minö en jaksa kyylätä ketään. 

Vierailija
104/105 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitalossa, jossa jokaisella on pikkurunen piha ja naapuri aidan takana.

Kaikki kälätys kuuluu sisälle asti.  Mitä ihmeen asioita noilla ihmisillä voi olla keskenään päivästä toiseen.

Ovatko niin yksinäisiä ja epätoivoisia, että pitää kälättää kovaan  ääneen , että varmasti kuuluu tämä introverttius.

Olisipa kylmä kesä niin  välttyisi tuolta ' sosiaalisuudelta' ( juoruilulta).

Kerrostalossa pikkuruiset parvekkeet joko saatnan kuumat tai koko päivän varjossa, pieraista ei uskalla kun kaikki kuuluu naapuriparvekkeelle. Joku istuu aina tupakalla jossakin lähellä ja illat kiskoo viskiä ja kälättää. Mutta kerrostalon suurin vi ttumaisuus on siinä,  että kun sisälle menet kälätys kuuluu edelleen, sitä ei pääse pakoo, kuulee kun naapuri käy paskalla, se on hohdokasta. EI KOSKAAN ENÄÄ KERROSTALOLÄÄVÄÄN sanon minä. 

omakotitalo on paras, nyt rivari kun eläkkeellä 60 % ajasta vietän mökillä. 

Vierailija
105/105 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asumiskokemusta omakotitalosta, kerrostalosta (maantasalla, päätyasunto, sivunaapureina käyttämättömät autotallit) ja rivitalosta (keskimmäinen asunto). Kyllä tää rivitalo on asumismuodoista surkein. 

Rivarissa ahdistaa kyylä-naapurit, jotka myös tupakoivat jatkuvasti. Siitä syystä kuumilla keleillä ei voi pitää edes öisin ikkunoita auki, sillä tupakointi alkaa jo aamuyöllä. Omalla takaterassilla jos viettää aikaa, toinen naapureista työntää päänsä väliaidan päädystä minun puolelle ja alkaa puhua jotain, yleensä valittaa jostain eikä ymmärrä poistua. Jos omalla pihalla puuhaa jotain, tuntuu siltä että muista asunnoista tuijotellaan. 

Taloyhtiö päätti, että pihan kaikki kasvit paria puuta lukuunottamatta kaadetaan, nyt ollaan kuin näyteikkunassa kaikille ohikulkijoille. 

Rivareissakin toki eroja, ei kaikki ole niin surkeita kuin tämä. Esim porrastaen rakennetut ja kunnollisilla väliaidoilla varustetut äänieristetyt rivitalot varmasti miellyttävämpiä. 

Seuraavaksi muutan omakotitaloon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän