Muistatteko sen ajan, kun pyöräillessä ei käytetty kypärää?
Kommentit (202)
Muistan hyvin..en ikinä ole kypärä päähän laittanut
En minäkään mitään kypärää ole koskaan alkanut pitämään. Pyöräilen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypärä ratkaisee sen, taantuuko ihminen onnettomuudessa persuvajakiksi, vai säilyykö aivot ehjänä. Itse käytän aina pyöräillessäni kypärää, sillä persuvajakiksi en halua.
Olis kyllä järkyttävää herätä sairaalassa jonain Hakkaraista äänestävänä uskovaisena juoppona ilmastodenialistina. Huh-huh. Vaikka eipä sitä varmaan itse huomaisi, kun puolet aivoista olisi muhjuna, ja loput aivoista täynnä junttipersujen "maalaisjärkeä". Mutta karu kohtalo kaikesta huolimatta. Sairaalasta kotiuduttuani tulisin tänne vauvapalstalle julistamaan miten mm. ilmastonmuutos on huijausta, koska sehän on taivaan isä joka säätää säät.
Ketjussa huomaa hienosti kuinka pyöräilykypärän käytön kannattajat ovat aggressiivisia ja toisia halveksuvia. "Parempia" ihmisiä siis.
Muistan kuin eilisen. Pyöräilin eilen ilman kypärää.
Aika moni ilman kypärää päänsä lyönyt kuolaa ja mölisee nyt pyörätuolissa tai letkuissa, älykkyys suunnilleen vihanneksen luokkaa, siis jos selvisivät tällistään hengissä. Itse en sitä kohtaloa halua, siksi käytän nykyään aina kypärää pyöräillessäni.
Ei kypärää
Ei lasketallessa
Ei pyöräilessä
Ei moottori pyörän kanssa...... kun vasta Suomessa. Sitä ennen olin ajellut moottripyöräll 10 vuotta ilman kypärää
Muistan jopa ajan jolloin mopoillessa ei käytetty kypärää, ei siitä ole kuin nelisenkymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt Hollannissa, huomaat, ettei kukaan käytä kypärää. Tästä huolimatta Hollannissa tapahtuu vähemmän kuolemaan johtavia onnettomuuksia kuin Suomessa.
Kunnollinen infra ja valot pyörässä ovat paljon oleellisempia turvallisuustekijöitä.
Onkohan siellä koskaan liukasta? Lisäksi monessa maassa pyöräillään todella vähän.
Älä käytä, halvaantuminen on hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi suojaava kypärämalli. Eikös moni ole avonainen tai kanootin muotoinen? Moottoripyöräkypärä, niskasuojus ja muut suojukset?
MIPS kypärä. Ja tietysti hintaa kannattaa katsoa. Halvalla ei saa hyvää "henkivakuutusta".
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ilman kypärää päänsä lyönyt kuolaa ja mölisee nyt pyörätuolissa tai letkuissa, älykkyys suunnilleen vihanneksen luokkaa, siis jos selvisivät tällistään hengissä. Itse en sitä kohtaloa halua, siksi käytän nykyään aina kypärää pyöräillessäni.
Tämä! Hiukka vituttaa kun tajuaa että oma valinta oli.
Vierailija kirjoitti:
Koko keskustelu pyöräilykypäristä tuntuu ihan pöljältä. Aikuisia hävettää suojata oma pää. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi teinit mutta yleensä ihan aikuisia ihmisiä joilla vielä jälkikasvua.
Pyh.
Laiskuutta se on. Kun olin lapsi, niin kenelläkään ei ollut kypärää, enkä todellakaan ala raahata kypärää mukanani pikku kauppareissuille tai mihinkään muuallekaan. Sen mukana raahaaminen on työlästä, enkä vain viitsi. Lapseni olen opettanyt käyttämään kypärää alusta asti. He eivät koskaan tule oppimaan pyöräilyn vaivattomuutta, jossa voi vain lähteä, miettimättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt Hollannissa, huomaat, ettei kukaan käytä kypärää. Tästä huolimatta Hollannissa tapahtuu vähemmän kuolemaan johtavia onnettomuuksia kuin Suomessa.
Kunnollinen infra ja valot pyörässä ovat paljon oleellisempia turvallisuustekijöitä.
Onkohan siellä koskaan liukasta? Lisäksi monessa maassa pyöräillään todella vähän.
Totta, Hollannissa pyöräily on aivan marginaaliväestön puuhailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Hiukka vituttaa kun tajuaa että oma valinta oli.
Jos haluan matkustaa turvallisesti, istun auton kyytiin.
Jos taas haluan pyöräillä, se tehdään nollabyrokratialla, eli ei mitään ylimääräistä mukaan.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi suojaava kypärämalli. Eikös moni ole avonainen tai kanootin muotoinen? Moottoripyöräkypärä, niskasuojus ja muut suojukset?
Vanha JOFA jääkiekkokypärä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan jopa ajan jolloin mopoillessa ei käytetty kypärää, ei siitä ole kuin nelisenkymmentä vuotta.
1982 tuli laki voimaan.
Liikun niin vähän että en käytä