Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kerro minulle oma-aloitteisesti mitään!

Vierailija
18.04.2024 |

Perhettämme koskevia asioita. Ja aika hemmetin isoja sellaisia tällä hetkellä (työt, muutto?). Jokainen tiedonmuru pitää osata itse kaivaa hänestä ulos. Jos en osaa kysyä juuri oikeita kysymyksiä, jään pimentoon. Olen vuosikausia hokenut, että opettele rakas puhumaan minulle. Vaan ei. Sitten taas ulkopuolisille puhuminen asioista onnistuukin! Yleensä kuuntelen salaa seinän takana hänen puheluitaan niin saan tärkeimmät tiedot helpoiten. Mikä voi olla kun ei puhu puolisolle? Olen aina osoittanut kiinnostusta hänen asioihinsa. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, kerro yksikin hyvä syy miksi olet tuollaisen tuppisuun jurottajan kanssa? On muuten niin hyvä mies, mutta ei kertonut, että muuttaa toiselle paikkakunnalle töihin ja sitä rataa? Jouduin seinän takana salakuuntelemalla selvittämään asian. Ei ssaaaa...näitä juttuja. 

Vierailija
62/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on sellaisia tapauksia, kun kaikille muille ihmisille on helpompi puhua kuin sille omalle kiukuttelevalle nalkuttavalle vaimolle, joka saa draaman aikaiseksi joka asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä tuollainen. Hän ei kerro mitään, niin ohjat on hänen käsissä. Sinä hölmöt roiikut mukana ja alistut moiseen kontrollointiin.

Vierailija
64/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas parisuhde ja perhe-elämä kohdillaan. Miksi niitä lapsiakin pitää ehdoin tahdoin tehdä, kun parisuhteessa perusasiatkaan eivät toimi?

Siksi siksi siksi.

Usein ongelmia alkaa ilmaantua vasta sitten, kun on ns. myöhäistä perua.

Vierailija
65/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Sitten taas ulkopuolisille puhuminen asioista onnistuukin! Yleensä kuuntelen salaa seinän takana hänen puheluitaan niin saan tärkeimmät tiedot helpoiten. Mikä voi olla kun ei puhu puolisolle?"

Tämä kertoo paljon. Ei ole kyse siitä etteikö mies osaisi tai haluaisi puhua asioistaan. Olisiko niin että sinulle ei voi puhua?

Tuskin mies valitsee itselleen puolisoa, jolle ei voi puhua vai ajatteletko hänen olevan kovinkin pahasti vajaa?

Todennäköisemmin mies jättää vaimon tiedon ulkopuolelle, koska haluaa kontrolloida vaimoa ja suhdetta ylipäätään. Tuo on vallankäytön väline. Minulla on tieto, sinulle ei, ja minä annan tietoa vain sen verran kuin älyät kysyä ja päätän vastata. Ehkä miehellä on silloin tunne, että homma on hanskassa ja hän määrää, kun mitään ei kerrota toiselle.

Vierailija
66/67 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajauduin lukemaan ketjua, kun yritän itsekseni selvittää, miksei aviomieheni kerro minulle mitään. Ainoa asia, mistä hän minulle puhuu, on ulkopolitiikka. Se kiinnostaa minuakin, mutta ei tietysti niin paljon kuin esim. kotiasiat ja yhteiset suunnitelmat (joita tosin ei ole, sillä mies ei halua suunnitella mitään yhteistä).

Esim. ei maininnut sisaruksensa naimisiinmenosta. (Kuulin asiasta muualta, enkä ole ottanut sitä puheeksi. En tiedä, mitä mies vastaisi, jos kysyisin, miksei kerro tällaisia mielestäni mainitsemisen arvoisia asioita. Suuttuisi varmaan.) Tunnen oloni tyhmäksi miehen sukutapaamisissa, kun en tiedä mitään "itsestäänselvyyksiä", jotka kaikki muut tietävät.

Miksi mies vaikenee?

Vierailija
67/67 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajauduin lukemaan ketjua, kun yritän itsekseni selvittää, miksei aviomieheni kerro minulle mitään. Ainoa asia, mistä hän minulle puhuu, on ulkopolitiikka. Se kiinnostaa minuakin, mutta ei tietysti niin paljon kuin esim. kotiasiat ja yhteiset suunnitelmat (joita tosin ei ole, sillä mies ei halua suunnitella mitään yhteistä).

Esim. ei maininnut sisaruksensa naimisiinmenosta. (Kuulin asiasta muualta, enkä ole ottanut sitä puheeksi. En tiedä, mitä mies vastaisi, jos kysyisin, miksei kerro tällaisia mielestäni mainitsemisen arvoisia asioita. Suuttuisi varmaan.) Tunnen oloni tyhmäksi miehen sukutapaamisissa, kun en tiedä mitään "itsestäänselvyyksiä", jotka kaikki muut tietävät.

Miksi mies vaikenee?

Outoa. Ei vaikuta kovin läheiseltä parisuhteelta. Mikä teidät pitää yhdessä?