Mies ei kerro minulle oma-aloitteisesti mitään!
Perhettämme koskevia asioita. Ja aika hemmetin isoja sellaisia tällä hetkellä (työt, muutto?). Jokainen tiedonmuru pitää osata itse kaivaa hänestä ulos. Jos en osaa kysyä juuri oikeita kysymyksiä, jään pimentoon. Olen vuosikausia hokenut, että opettele rakas puhumaan minulle. Vaan ei. Sitten taas ulkopuolisille puhuminen asioista onnistuukin! Yleensä kuuntelen salaa seinän takana hänen puheluitaan niin saan tärkeimmät tiedot helpoiten. Mikä voi olla kun ei puhu puolisolle? Olen aina osoittanut kiinnostusta hänen asioihinsa.
Kommentit (67)
Noin oli minulla exän kanssa. Monet hänen asioistaan kuulin ihan muualta. Samoin kun lipsautti siiten myöhemmin itse. Ja oli ihan ihmeissään, että olisiko pitänyt kertoa.
Tuli todella ulkopuolinen olo usein. Minä en kuulunut hänen elämään. Sitten oikeasti minut ulkoistikin ja muutti sohvalle nukkumaan ja lopetti puhumisen täysin.
Ei halua puhua ja kontrolloi sinua, mun eksä teki samaa ja sanaillessamme vttuili että kysyhän rakas niitä kysymyksiä. :) No ei sekään auttanut. Ei kannata olla ylimielinen ja muistakaahan pelata älykkäästi.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on taas parisuhde ja perhe-elämä kohdillaan. Miksi niitä lapsiakin pitää ehdoin tahdoin tehdä, kun parisuhteessa perusasiatkaan eivät toimi?
Mene sinä muualle kun et ymmärrä edes mistä puhutaan.
Ala tehdä asioita niin ettet kerro niistä etukäteen yhtään mitään puolisollesi. Esim. äitisi tulee teille viikoksi asumaan, tai sinä lähdet yksin lomamatkalle ja mahdollisten lasten hoito jää miehelle, ilmoitat tietenkin vasta juuri kun olet lähdössä ovesta ulos. Kysy sitten onko kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ala tehdä asioita niin ettet kerro niistä etukäteen yhtään mitään puolisollesi. Esim. äitisi tulee teille viikoksi asumaan, tai sinä lähdet yksin lomamatkalle ja mahdollisten lasten hoito jää miehelle, ilmoitat tietenkin vasta juuri kun olet lähdössä ovesta ulos. Kysy sitten onko kivaa?
Kokeilin ite joskus, sen verta kylmä mies ettei toiminut. Nauroi vain päin näköä. Sitten piti taas ajatella asiaa uudestaan.
Ei voi tietää mikä hänellä on mutta läytös kertoo että hän itse on ykkönen.
Jos et ota eros niin lsura lomake eteen kerran kuussa. Listaat siihen kaiken mahdollisen ha hän ruksailee, loppuun kohta: Muuta, mitä?
Mieslapsi. Oppii luultavasti puhumaan vasta uuden naisen kanssa kunhan sellaisen saa kiinni juostua.
Eipä tuohon täällä kukaan voi heittää kun arvauksia. Että sen puoleen asia pitäisi selvittää miehesi kanssa. Hankalaahan se tietysti on jos toinen ei suostu puhumaan, mutta ainoa keino selvittää se oikea syy.
Oletko tuomitseva? Alat valittamaan, jos mies tekee väärin tai sanoo mielestäsi jotain missä olet eri mieltä? Ihminen sulkeutuu, kun tulee olo että puheet tuomitaan. Miksei mies puhuisi vapaasti, jos on olo että voi kertoa mitä tahansa vapaasti. Monet naiset ovat aika jyriä sosiaalisesti suhteissa ja vaativat saada oman tahtonsa tai mielipiteensä "yhteiseksi" mielipiteeksi pakolla.
" Sitten taas ulkopuolisille puhuminen asioista onnistuukin! Yleensä kuuntelen salaa seinän takana hänen puheluitaan niin saan tärkeimmät tiedot helpoiten. Mikä voi olla kun ei puhu puolisolle?"
Tämä kertoo paljon. Ei ole kyse siitä etteikö mies osaisi tai haluaisi puhua asioistaan. Olisiko niin että sinulle ei voi puhua?
Aina sama asia naisen kanssa ett miehen ei mitään muuta pitäisi tehdäkkään kun jutella ja juoruta. Kukas ne asiat tekee kun miestäkin vaaditaan lopettamaan asioiden tekeminen ja muuttuvan naisen kaltaiseksi juttelijaksi joka ei mitään tee
Vierailija kirjoitti:
Ei halua puhua ja kontrolloi sinua, mun eksä teki samaa ja sanaillessamme vttuili että kysyhän rakas niitä kysymyksiä. :) No ei sekään auttanut. Ei kannata olla ylimielinen ja muistakaahan pelata älykkäästi.
Jos mies puhuu on se naisen mielestä kontrollointia, jos mies ei puhu on se naisen mielestä kontrollointia. Jännästi kun nainen puhuu tai jättää puhumatta ei ole kontrollointia. Jälleen asia jossa yksi ja sama asia tarkoittaa täysin eri asioita miesten ja naisten tekemänä.
En tiedä ap:n liitosta, mutta miehenä olen huomannut että melkein kaikki avioliitossa olevat miehet piilottelevat jotain omiin mielenkiintoihin liittyviä ostoksia (omilla rahoilla tehtyjä), koska vaimo alkaisi valittaa että oli liian kallis. Tai jättävät sanomatta jotain mielipiteitä, koska vaimo on eri mieltä ja aloittaisi draaman jos tietäisi.
Tuohan on mieslapsikuvio. Sinä olet kuin äiti eli tylsä. Kaikki muut on kivempia ja jännempiä.
No nyt on taas parisuhde ja perhe-elämä kohdillaan. Miksi niitä lapsiakin pitää ehdoin tahdoin tehdä, kun parisuhteessa perusasiatkaan eivät toimi?