Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo vantaalainen sekamelskakoti...

Vierailija
18.04.2024 |

Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.

Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?

Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.

Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....

Kommentit (361)

Vierailija
181/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sinusta tuli joku tylsän työn suorittaja, etkä ole ihan ollenkaan luova.

heh, kyllä, niin tuli ja olen ihan onnellinen :D

Onnellinen ihminen istuu netissä arvostelemassa muita.

Sä olet surkea valehtelija. : )

miten olen arvostellut muita? Jos sotku haittaa niin kerroin vaan oman esimerkin miten saattaa onnistua pitämään koti siistinä. Ota ihan rauhassa vaan. 

Vierailija
182/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivan näköinen koti ja sotku ei haittaa yhtään mitään. Siivouksen jälkeen ei mene kuin pieni hetki kun kodissa näyttää samalta. Meillä käy siivooja kerran viikossa ja tällä hetkellä silti näyttää tuollaiselta. Ja siivooja ei tosiaan kerää niitä tavaroita vaan pelkästään imuroi ja luutuaa, pyyhkii pölyt jos ehtii.

Siinä tapauksessa ei ole lapsi kasvatettu oikein! Eikä kai vanhempiakaan. Lapsesi eivät kykene omaan elämään kun muuttaavat omilleen. On sietämätön asuinkumppani jos ei jälkiään korjaa. Täälläkin palstalla moni on kertonut ottaneensa eron kun ei jaksa enää kerätä sukkia lattioilta tai laitta wc kantta alas AIKUISEN miehen jäljiltä!

Minun lapsilla on vielä 13-15 vuotta aikaa opetella siivoamista ennen omaa kotiaan. Siivotaan vaimon kanssa kyllä ihan tasapuolis

Asuin jonkin aikaa yksin kahdenkymmenen neliön yksiössä. Joka tavara ojennuksessa, ei tiskiä, ei mitään. Ankeaa elämää. Nyt on isompi asunto ja perhe. Olkoon välillä hyrskynmyrskyn. Onpa kuitenkin lämpöä ja rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, tuollaista se on lapsiperheissä, joissa vanhemmat käy töissä ja pennut päivähoidossa. Normaalit elämän merkit, paitsi että joissain luukuissa kaiken kruunaa saunassa kiukaan sulakkeet irti ja toimii varastona sekin. Olen sinkkumies, asun yksin puolikkaassani ja on minullakin roinaa pitkin kämppää.

Sillon kun olin sinkku oli kämppäni sekamelska. Silloin, kun olin nuori oli kämppäni sekamelska.

Nyt, kun olen äiti, on kämppä sekamelska.

Ihan sama onko lapset pieniä vai isoja, niin kämppä, jossa asun on sekamelska. Olishan se kiva, jos osaisi.

Likaista meillä ei ole. Meillä on sekaista.

Vierailija
184/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää pöyhkeily on oksettavaa kun on joutunu elään tämmöisen paremman väen keskellä lapsuutensa ja tietää mitä se todellisuus on, lapset on vaan koristeita ja status symboleita.

Lapsista nyt vaan tulee sotkua ja aikuinen voi sille mitään? 

Voi, tämmöseen sosiopaatin häpäisy ääripäähän mitä tääkin ketju on se ei silti oikeuta.

Tempoile ääripäästä toiseen vähän lisää, alleviivaat mun pointtia siitä että tää on vaan show millä pidät piilossa teidän perheen ongelmat.

Yritätkö nyt jotekin loukata?

En, vaan selittää sulle kuinka sun käytös on häiriintynyttä ja vaarallista varsinkin jos opetat lapsia samaan arvomaailmaan.

Vierailija
185/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.

Vierailija
186/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihtyis. Tavarat paikoilleen käytön jälkeen, pyykit pyykkikoriin, astiat heti koneeseen jne. Pysyy siistinä. Tavarat kun on paikoillaan niin imurointiin menee 10 min

Vierailija
187/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkituttaisin pääni jos mun perheen koti alkaa näyttää tuolta!!!

Tutkittuttaisin pääni, jos minusta tuntuisi, että tuollaisen takia minun pitäisi tutkituttaa pääni.

Vierailija
188/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä koti. Kompastuisin noihin muovipusseihin ja mukeihin ja sälään lattioilla laakista. Kaappien ja lipastojen ja vetolaatikoiden ovet auki joka ikisessä huoneessa. Järkyttävää eikö ihmiset korjaa tavaroitaan perässään? 😳 

Vierailija
189/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vantaalaiskodissa näkyy ihan vaan hallinnan puute ja tahdottomuus. Hirveää asua tuollaisessa, kun kaikki sisustushankinnat menee hukkaan ja lapset oppii vain sössöisyyttä.

Jos on varaa tuollaiseen kotiin, pitää olla töissä todella skarppi. Kotona sitten rennompaa..

Vierailija
190/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siivosin ja jynssäsin hulluna, kun lapset oli pieniä. Pelkäsin muiden arvostelua. Kireänä huusin kaikille, että siivotkaa jälkenne, siivotkaa.

Nyt kun olen eläkkeellä, mietin, että senkin ajan olisin voinut käyttää siihen, että olisin istunut rakentamaan legoilla lasten kanssa. Nyt on aikaa siivota 

Olen kanssasi kyllä samaa mieltä siitä, että pakkomielteinen jynssääminen ei ole tervettä, omakin äitini harrasti tuota.

Mielestäni lapset pitäisi kuitenkin opettaa siihen, että tavarat laitetaan takaisin omille paikoille ja esim ruoka syödään keittiönpöydän ääressä eikä pupelleta leipää sohvalla.

Vierailija
191/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis näe rojuja pitemmälle. Puhdas kämppä, hyvä sisustus ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. Itse näen kasoja pitemmälle.

EI! Vaan asunto on täysin UUSI, jolloin kaikki paikat näyttää puhtaalta, kiiltäviltä, ja hohtavilta. Nehän on uutta kiiltäväpintaista materiaalia.

JA, sotkun alta on MAHDOTONTA imuroida tai luututa, sekä pyyhkiä pintoja. Kattokaaa nyt tarkemmin. EI ole puhdasta!

Tässä on vanhemmillla arjen hallinta täysin lähtenyt käsistä! Koska keittiössäkin on laittioilla rojuja. Nyt joku roti siellä Vantaalla tai muualla!

Lastenhuone sekavana olisi täysin ymmärrettävää.

Imuroitteko ja luutuatteko te päivittäin? Itsellä on tapana ennen imurointia ja luutuamista l

Jos laittaisit ne heti paikalleen, siivoaisit huomattabasti nopeammin ja koti olisi aina siisti eikä tavarat olisi hukassa.

Ehkä, mutta ei mun jaksaminen riitä tuollaiseen. Että samaa asiaa toistan monta kertaa päivässä. Mulla on tietyt jutut, mitkä laitan paikoilleen (lompakko, avaimet yms.). Tavarat on harvoin niin hukassa, etteikö ne vähällä vaivalla löydy ja toisaalta ne on hukassa, vaikka olisivat paikallaan.

Mua ei haittaa pieni epäjärjestys. Kun kaaos alkaa rasittaa, siivoan.

Vierailija
192/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vantaalaiskodissa näkyy ihan vaan hallinnan puute ja tahdottomuus. Hirveää asua tuollaisessa, kun kaikki sisustushankinnat menee hukkaan ja lapset oppii vain sössöisyyttä.

Jos on varaa tuollaiseen kotiin, pitää olla töissä todella skarppi. Kotona sitten rennompaa..

Täh? Jossain Vantaan korvessa ahdas rivari.

Vierailija
193/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämpässä on joskus ton näköistä vaikka asun yksin eikä luojan kiitos ole lapsia. Osuvin kuvaus onkin: my housekeeping style can be described as "there appears to have been a struggle" 😅. Sitten taas siivoan lattiasta kattoon ja koti on parisen viikkoa ihan tiptop. En vaan jaksa stressata asiasta joka ei tule luonnostaan mutta ei myöskään vaikuta negatiivisesti mihinkään.

Vierailija
194/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää pöyhkeily on oksettavaa kun on joutunu elään tämmöisen paremman väen keskellä lapsuutensa ja tietää mitä se todellisuus on, lapset on vaan koristeita ja status symboleita.

Älä jaksa olla lapsellinen.

Lapsuus tähtää itsenäisyyteen ja akuisuuteen ja osa sitä vanhemmuttaa on myös kasvattaa sitä lasta. 

Totta kai on, se ei voi silti tarkoittaa mitä tahansa sekopäistä pahaa joka on oikeutettu itselle maagisella ajattelulla.

Olen eri, mutta olen todella pahoillani, jos olet elänyt siisteysnatzzin kotona. Tässä ei kuitenkaan keskustella nyt lapsuuden traumoista sekopäävanhempien takia, vaan siitä, miten kaksi aikuista ihmistä, joilla on yksi pieni lapsi, saavat monen huoneen omakotitalon KAIKKI huoneet sotkuun ja pitävät sitä jotenkin normaalina asiana, jolle ei vaan voi mitään. Vähän sellainen oman elämänsä objekti, jolle vaan tapahtuu asioita ilman omaa osallisuutta siihen, kuten "koti nyt vaan sotkeutuu, en tiedä miksi".

Vierailija
195/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä suhtaudutaan hyvin myötätuntoisesti lapsiperheiden sotkuisiin koteihin, mikä on kyllä ihan mukava asia. Mutta: olen itse 29-vuotias ja muistelisin, ettei minun lapsuudessani kyllä kenenkään kotona koskaan näyttänyt tuolta, vaikka lapsia olisi ollut useampiakin. Eikä sillä, että vieraita varten olisi kummemmin siivottu, ilmestyttiin usein naapuruston kavereiden ovelle ilmoittamatta tai mentiin suoraan koulusta jonkun luokse tekemään läksyjä.

No mä pystyn heti nimeämään useammankin kodin joka oli tuollainen tai pahempi, 90-luvulla.

Vierailija
196/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksi ne rojut pitää jättää levälleen?

Koska en jaksa viedä niitä heti pois, kun niitä kohta tarvii kuitenkin.

Vierailija
197/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.

Multien vaihto kesken? Sepä onkin vallan ihmeellistä.

Vierailija
198/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multien vaihto kesken? Sepä onkin vallan ihmeellistä.

Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?

Vierailija
199/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä kuinka kallis ja osittain design-esineillä sisustettu koti saadaan näyttämään tunkkaiselta wt-kodilta.  Iskän on turha laittaa tätä lapsen piikkiin tyyliin "aktiivisen lapsiperheen koti", sillä tuon ikäinen lapsi omaksuu siisteyskäsityksensä iskältä ja äipältä. Niin, onko ketään aikuista kotona? 

Vierailija
200/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viihtyis. Tavarat paikoilleen käytön jälkeen, pyykit pyykkikoriin, astiat heti koneeseen jne. Pysyy siistinä. Tavarat kun on paikoillaan niin imurointiin menee 10 min

No mullapa menee vain 2 min 27 s, ja tavarat on paikallaan aina kun niitä ei saa käyttää lainkaan. Ei saa myöskään istua missään ettei huonekalut kulu, itse asiassa en astu kämppääni sisälle lainkaan vaan asun puistossa ettei tule sotkua. Käyn sisällä vaan imuroimassa niin että saan tyydytykseni.

Oikeasti, ei tämä ole mikään kilpailu eikä täydellisestä siisteydestä saa minkäänlaisia bonuspisteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme