Tuo vantaalainen sekamelskakoti...
Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.
Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?
Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.
Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....
Kommentit (361)
Wannabe-kiinalaiset vaatimassa nuhteettomuutta.
Koti on ihan ok näköinen. Vaikka roinaa joka paikka täynnä. Mutta millainen on mies jota ei yhtään kiinnosta miltä näyttää kun kuvaa kotia myyntiin? Ehkä aika tyypillinen suomalainen? Mua rasittaisi jos olisin vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.
Multien vaihto kesken? Sepä onkin vallan ihmeellistä.
Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?
Esim minulla kasveja on paljon, en jaksa vaihtaa niihin kaikkiin multia kerralla.
Tuolla on muutama kasvi.
Olisi siivonnut keittiön arkena ja sitten viikonloppuna kerraöla vaihtanut ne kolmen ruukun mullat. Kerralla.
Miksi tuon perheen pitäisi tehdä mullanvaihdotkin SINUN mielesi mukaan?? Haloo nyt taas
Liikut vaarallisilla vesillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pöyhkeily on oksettavaa kun on joutunu elään tämmöisen paremman väen keskellä lapsuutensa ja tietää mitä se todellisuus on, lapset on vaan koristeita ja status symboleita.
Älä jaksa olla lapsellinen.
Lapsuus tähtää itsenäisyyteen ja akuisuuteen ja osa sitä vanhemmuttaa on myös kasvattaa sitä lasta.
Totta kai on, se ei voi silti tarkoittaa mitä tahansa sekopäistä pahaa joka on oikeutettu itselle maagisella ajattelulla.
Olen eri, mutta olen todella pahoillani, jos olet elänyt siisteysnatzzin kotona. Tässä ei kuitenkaan keskustella nyt lapsuuden traumoista sekopäävanhempien takia, vaan siitä, miten kaksi aikuista ihmistä, joilla on yksi pieni lapsi, saavat monen huoneen omakotitalon KAIKKI huoneet sotkuun ja
Ihmiset vaan on tosi erilaisia. Heitä sotku ei haittaa ja heillä on mukavaa noin. Miksi siitä pitää muiden häiriintyä niin paljon?
Vantaalaiset nyt on vähän tommosii.....
Siellä ei ole kovin korkeaa se koulutustasokaan.
Onhan tuo kyllä aika hirveän näköinen. Voisiko joku joka tekee tuota, selittää minulle minkä hemmetin takia niiden tavaroiden on pakko olla LATTIALLA?
En todellakaan ole mikään siivoushullu, vaan varsin rento, ja mies vielä rennompi, mutta ei meillä ikinä ole mitään tavaroita lattialla. Tavarat ovat kaapeissa, hyllyissä, naulakoissa, tasoilla, pöydillä.. Jo se auttaa tosi paljon siihen että näyttää suht. siistiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisessa kodissa olisi maksetusta viikkosiivouksesta mitään hyötyä. Tuolla on ongelma se että ei osata pitää tavaroita järjestyksessä. Kaikki tippuu käsistä lattialle tai nakellaan lähimmälle tasolle. Aika kalliiksi tulisi jos viikottain joku siivooja tulisi joka ensi joutuisi järjestelemään paikat siihen kuntoon että voi aloittaa itse siivoamisen. Viikossa asunto olisi taas samanlainen.
Jos tuo perhe on tyytyväinen niin ei kai siitä kenellekään haittaa ole. Lapsille olisi hyvä opettaa edes jonkinlaista siisteyttä ihan tulevaisuutta varten. Aika painajaismaisia kämppiksiä, työkavereita, puolisoita tehdään tuolla tyylillä.
Ainakin oma lapseni selvisi siellä kimppakämpässä jopa paremmin kun oli tottunut jo kotona siihen epäjrjestykseen ja siihen että yhdessä asuminen vaatii sopeutumista siihen että kaikki eivät toimi niinkuin minä haluan.
Mulle riitti 5 sec tuota videota. HUH
Ei mun/meidän juttu.
Nautimme kauniista ja siististä kodista. Silloinkin kun 4 lasta oli kotona, oli raksaprojekteja, pitkiä työpäiviä ja työmatkoja. Aina perussiistiä ja tavarat paikoillaan viimeistään illalla. Tuollaista videon tilannetta ei ole ollut kertaakaan 64v elämäni aikana!
Eikä ole 22-42v lastenikaan kodeissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pöyhkeily on oksettavaa kun on joutunu elään tämmöisen paremman väen keskellä lapsuutensa ja tietää mitä se todellisuus on, lapset on vaan koristeita ja status symboleita.
Älä jaksa olla lapsellinen.
Lapsuus tähtää itsenäisyyteen ja akuisuuteen ja osa sitä vanhemmuttaa on myös kasvattaa sitä lasta.
Totta kai on, se ei voi silti tarkoittaa mitä tahansa sekopäistä pahaa joka on oikeutettu itselle maagisella ajattelulla.
Olen eri, mutta olen todella pahoillani, jos olet elänyt siisteysnatzzin kotona. Tässä ei kuitenkaan keskustella nyt lapsuuden traumoista sekopäävanhempien takia, vaan siitä, miten kaksi aikuista ihmistä, joilla on yksi pieni lapsi, saavat m
Tuo ei ole sopiva ympäristö lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.
Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?
Jos tulee joku kiireellisempi homma väliin? Vaikka lapsella joku hätä tai tärkeä puhelu tai ruuan laittaminen. Mitä merkitystä sillä on jos joku on kesken? Hyvänen aika millaisia nipottaja täällä on. Miksi ihmiset nyt tekee jotain sellaista mikä tuntuu muista järjettömältä? Esim miksi jotkut lihoo ja miksi vain ei laihduta?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä kuinka kallis ja osittain design-esineillä sisustettu koti saadaan näyttämään tunkkaiselta wt-kodilta. Iskän on turha laittaa tätä lapsen piikkiin tyyliin "aktiivisen lapsiperheen koti", sillä tuon ikäinen lapsi omaksuu siisteyskäsityksensä iskältä ja äipältä. Niin, onko ketään aikuista kotona?
No mutta jos sillä sotkuisuudella pääsee noin kivaan elämään, niin eikö se silloin kannata omaksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee joku kiireellisempi homma väliin? Vaikka lapsella joku hätä tai tärkeä puhelu tai ruuan laittaminen. Mitä merkitystä sillä on jos joku on kesken? Hyvänen aika millaisia nipottaja täällä on. Miksi ihmiset nyt tekee jotain sellaista mikä tuntuu muista järjettömältä? Esim miksi jotkut lihoo ja miksi vain ei laihduta?
Miksi alkaa tehdä jotain tuollaista niin ettei ensin varmisra että sen saa tehtyä kanssa?
Laita ruoka, siivoa keittiö, mies katsoo lasta jne.
sitten vaihtaa alusta loppuun ne kolmen ruukun mullat. Nyt tuota multaprojektiakin oli kahdessa paikassa. Samaten miljoonaa muutakin projektia. Kaikki kesken.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kyllä aika hirveän näköinen. Voisiko joku joka tekee tuota, selittää minulle minkä hemmetin takia niiden tavaroiden on pakko olla LATTIALLA?
En todellakaan ole mikään siivoushullu, vaan varsin rento, ja mies vielä rennompi, mutta ei meillä ikinä ole mitään tavaroita lattialla. Tavarat ovat kaapeissa, hyllyissä, naulakoissa, tasoilla, pöydillä.. Jo se auttaa tosi paljon siihen että näyttää suht. siistiltä.
Myyntivaltti: vähän säilytystilaa joten.... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viihtyis. Tavarat paikoilleen käytön jälkeen, pyykit pyykkikoriin, astiat heti koneeseen jne. Pysyy siistinä. Tavarat kun on paikoillaan niin imurointiin menee 10 min
No mullapa menee vain 2 min 27 s, ja tavarat on paikallaan aina kun niitä ei saa käyttää lainkaan. Ei saa myöskään istua missään ettei huonekalut kulu, itse asiassa en astu kämppääni sisälle lainkaan vaan asun puistossa ettei tule sotkua. Käyn sisällä vaan imuroimassa niin että saan tyydytykseni.
Oikeasti, ei tämä ole mikään kilpailu eikä täydellisestä siisteydestä saa minkäänlaisia bonuspisteitä.
Heh, tosiaan näinkin voisi tehdä. Eikö jotkut päällystä jopa sohvansa muovilla, ettei ne likaannu. Voiko epämiellyttävämpää tapaa olla? Istua jonkun muovin päällä ja mitä varten? Elämä on nyt, eikä sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Ahhahhhaahhaaa. Siivooja kerran viikossa. Tajuatko sä että siisti koti on kahdessa tunnissa tuon näköinen kun siellä asuu pieniä lapsia. Sekamelska tulee hetkessä. Jos on likaista (eli ei siivota säännöllisesti) silloin on syytä huolestua.
Mulla on 5 lasta eikä meillä ole koskaan näyttänyt tuolta. Siistiä voi olla vaikka on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato piti lähteä välillä filmiä kuvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos ADHD olisi sisustustyyli, tämä vastaisi sitä, sillä tuossa kämpässä näkyy olevan yhtä sun toista olevan kesken. Mitään ei jakseta viedä loppuun asti.
Henkisesti tämä on aika stressaavaa, koska kun palaudut töistä, jossa asiat ovat siististi ja organisoituja, tulet kotiin, jonka ovea et haluaisi avata, kun joka puolelta hyökkää keskeneräisten kotitöiden ja sotkuprojektien ikävä muistutus.
Ja vaikka joku jaksaa glorifioida kaaostaan, että siitä hu
Minulle ei tuota ollenkaan stressiä nähdä mun keskeneräisiä projekteja. Tuokin multa vain innostaisi minua jatkamaan sitä mihin jäin. Töissäkin jätän työt aina kesken, jotta niitä on mielenkiintoista jatkaa. Jos se jää vähänkin liian valmiiksi, niin pitää käynnistyä uudestaan. Keskeneräiseen tarvii vain sujahtaa sisään.
Vanhemmilla taitaa molemmilla olla jonkinlainen nepsy-ongelma. Tuo että ihan kaikki jää aina vaiheeseen viittaa vahvasti siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä voi tehdä kerralla loppuun vaan kaikki jää kesken? Eihän tuolla edes ole juurikaan kasveja.
Järkevästi. Ei noin.
Kaikkien asia on kaikkien lasten hyvinvointi. Yhdenkään lapsen ei kuulu elää läävässä.