Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo vantaalainen sekamelskakoti...

Vierailija
18.04.2024 |

Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.

Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?

Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.

Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....

Kommentit (361)

Vierailija
201/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.

Multien vaihto kesken? Sepä onkin vallan ihmeellistä.

Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?

No mä ainakin keksin 20 syytä heti miksi tuollainen projekti voisi jäädä kesken. 

Vierailija
202/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä suhtaudutaan hyvin myötätuntoisesti lapsiperheiden sotkuisiin koteihin, mikä on kyllä ihan mukava asia. Mutta: olen itse 29-vuotias ja muistelisin, ettei minun lapsuudessani kyllä kenenkään kotona koskaan näyttänyt tuolta, vaikka lapsia olisi ollut useampiakin. Eikä sillä, että vieraita varten olisi kummemmin siivottu, ilmestyttiin usein naapuruston kavereiden ovelle ilmoittamatta tai mentiin suoraan koulusta jonkun luokse tekemään läksyjä.

Meidän perheessä oli kolme lasta ja koti ja piha oli kyllä aina tiptop. Äiti oli siivoushullu, sille oli maailmanloppu jos kaikki paikat ei ollu puunattu, ikkunat pesty ja kukat istutettu.

En oikein muista että äiti olisi koskaan esim leikkinyt meidän kanssa mitään, kodin laitto oli sille se ykkös prioriteetti.

Olen huomannut että tuo sama vouhottaminen on periytynyt minulle, ja nyt yritänkin opetetella siitä eroon. Ei maailma siihen kaadu jos ikkunat on pesemättä eikä parvekkellakaan ole kukkaistutuksia ja eteinenkin on sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on varmaan kaikenmaailman Hintikat puolustelemassa sotkua. Syyttämässä ruuhkavuosia kun ei viitsitä likapyykkejä viedä pyykkikoriin asti. Ja että tuollainen kaaos on sitä todellista rakastavaa perhe-elämää ja se on lapsilta pois jos aikuiset välillä siivoaa. Että parempi vaan elää sotkussa eikä nipottaa turhista.

Vierailija
204/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää tuo käsisuihku ja muovivadissa oleva multa(?) suihkun lattialla.

Miten kauan semmonenkin on ns kesken??? Miksei vain vaihfa sitä multaa kerralla?

Samaa mieltä. Jos ADHD olisi sisustustyyli, tämä vastaisi sitä, sillä tuossa kämpässä näkyy olevan yhtä sun toista olevan kesken. Mitään ei jakseta viedä loppuun asti.

Henkisesti tämä on aika stressaavaa, koska kun palaudut töistä, jossa asiat ovat siististi ja organisoituja, tulet kotiin, jonka ovea et haluaisi avata, kun joka puolelta hyökkää keskeneräisten kotitöiden  ja sotkuprojektien ikävä muistutus. 

Ja vaikka joku jaksaa glorifioida kaaostaan, että siitä huolimatta löytää aina heti etsimänsä, epäilen että se ei päde tähän talouteen.

Vierailija
205/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vantaalaiskodissa näkyy ihan vaan hallinnan puute ja tahdottomuus. Hirveää asua tuollaisessa, kun kaikki sisustushankinnat menee hukkaan ja lapset oppii vain sössöisyyttä.

Jos on varaa tuollaiseen kotiin, pitää olla töissä todella skarppi. Kotona sitten rennompaa..

Sori, mutta mulla on varaa jonkin verrankin parempaan eli espoolaiseen omakotitaloon. Eli silloin mun tarvii olla sun näkemyksen mukaan ainakin yhtä skarppi kun tuo vantaalainen. Ei näytä mun kämppä tuolta, ei ole koskaan näyttänyt, vaikka kolme pientä lasta on ollut. 

Vierailija
206/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tää käännettiin nyt niin että puhtaissa kodeissa äidit on siivoustyranneja jotka eivät vietä aikaa lastensa kanssa. Että paskasissa läävissä vain keskitytään lapsiin ja lapset saa olla lapsia. Justjust.

Vierailija
207/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos ADHD olisi sisustustyyli, tämä vastaisi sitä, sillä tuossa kämpässä näkyy olevan yhtä sun toista olevan kesken. Mitään ei jakseta viedä loppuun asti.

Henkisesti tämä on aika stressaavaa, koska kun palaudut töistä, jossa asiat ovat siististi ja organisoituja, tulet kotiin, jonka ovea et haluaisi avata, kun joka puolelta hyökkää keskeneräisten kotitöiden  ja sotkuprojektien ikävä muistutus. 

Ja vaikka joku jaksaa glorifioida kaaostaan, että siitä hu

Niin siis sinulle olisi stressaavaa. Ei mua ainakaan stressaa yhtään vaikka juurikin mullanvaihto on kesken, siivoan yhtä kaappia hiljalleen, keittiön lattialla on varastolaatikko odottamassa järjestelyä ja varastoon viemistä, sohvalla on kolme keskeneräistä käsityötä, ja kuivat pyykit pitäisi kääriä pois. En minä ole koskaan tarvinnut siistiä kämppää "töistä palautumiseen", ihan absurdi ajatuskin, kun ei nuo kesken olevat projekti haittaa yhtään.

Vierailija
208/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin tai joku kasvatusprojekti pihaan liittyen tai peräti lapsen joku projekti. Tää keskustelu alkaa kuulostamaan aika pelottavalta sanytolin tuoksuiselta sad beige kodin touhulta :D 

tossa on hyvä kuvasarja, milloin pitää olla huolissaan tavaramäärästä Kodin vaaranpaikat: sotku ja paloturvallisuus - Asuminen - Ilta-Sanomat

jutun kodissa ei ole huolen aihetta, kun kuvaaja itsekin myönsi että nyt aikamoinen tilapäissotku.

Vierailija
209/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan oli muuten siisti. Ainoa noi rojut lattioilla. Toi jengi ei ole oppinut nakkaamaan kamojaan kerralla oikeaan paikkaan. Tai sit se heidän oikea paikka on lattia.

Pieni fiksaus tapoihin niin perus siivouksessa säästää puoli tuntia.

Yleensä, kun opettaa iltapuhteita ennen keräämään lelut läjään ja vanhempi itse auttaa. Niin koti ei näytä tolta. Eikä toi näytä niin likaiselta. Ettei sitä siivottas lainkaan.

Käyn sentään työkseni ihmisten kodeissa ja montaa sorttia tulee vastaan. 

Vierailija
210/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa kodissa olisi maksetusta viikkosiivouksesta mitään hyötyä. Tuolla on ongelma se että ei osata pitää tavaroita järjestyksessä. Kaikki tippuu käsistä lattialle tai nakellaan lähimmälle tasolle. Aika kalliiksi tulisi jos viikottain joku siivooja tulisi joka ensi joutuisi järjestelemään paikat siihen kuntoon että voi aloittaa itse siivoamisen. Viikossa asunto olisi taas samanlainen.

Jos tuo perhe on tyytyväinen niin ei kai siitä kenellekään haittaa ole. Lapsille olisi hyvä opettaa edes jonkinlaista siisteyttä ihan tulevaisuutta varten. Aika painajaismaisia kämppiksiä, työkavereita, puolisoita tehdään tuolla tyylillä.

Vierailija
211/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, tuollaista se on lapsiperheissä, joissa vanhemmat käy töissä ja pennut päivähoidossa. Normaalit elämän merkit, paitsi että joissain luukuissa kaiken kruunaa saunassa kiukaan sulakkeet irti ja toimii varastona sekin. Olen sinkkumies, asun yksin puolikkaassani ja on minullakin roinaa pitkin kämppää.

Meillä on kolme lasta ja koskaan ei ole näyttänyt tuolta. Lelut ovat levällään lasten huoneissa, ei olohuoneessa, ja sieltäkin ne kerätään leikkien / päivän päätteeksi erilaisiin koreihin sun muihin

Vierailija
212/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!!! Ihan tavallinen lapsiperheen koti, jossa perhe viettää tavallista arkea! Ja suurimmalla osalla lapsiperheistä on paljon enemmän tavaraa, jotka ovat kodissa sekaisin. Ja monella koti on myös likainen. 1) Tavaroita levällään ja puhdas koti ja 2) Tavaroita levällään, sotkuisuus ja pinttynyt lika kodissa ovat aivan eri asioita!

Kannattaa "järkyttyä" todellisista ongelmista! Postinkantaja, nuohooja, kotihoitaja, ensihoitaja ja palotarkastaja kohtaavat himohamstraajia, jotka ovat vaaraksi itselleen ja naapureilleen. Himohamstraajia asuu niin kerrostaloissa, rivitaloissa, paritaloissa kuin omakotitaloissakin.

Himohamstraajien asunnot ovat lattiasta kattoon asti täynnä tavaraa. Asunnossa on vaikea liikkua esteettä. Hätätilanteessa kuten tulipalon syttyessä asunnosta on vaikea ja jopa mahdotonta päästä nopeasti ulos. Himohamstraajat ovat usein eläkeläisiä ja vanhuksia.

Huoneissa on sanomalehtipinkkoja ja kapeat käytävät liikkumiseen. Kaikki lipastojen ja pöytien päälliset ja keittiön työtasot notkuvat täynnä tavaraa. On purkkia, purnukkaa, koriste-esinettä, kassia, pussia ja nyssykkää. Pölyisiä koriste-esineitä voi olla satoja.

Ruoat homehtuvat ja pilaantuvat kaappeihin ja jääkaappiin. Pakastimissa voi olla yli 10 vuotta vanhoja ruokia. Kaikki kaapit, komerot ja vintit on sullottu täyteen vaatteita, kenkiä ja tavaraa, joita ei ole käytetty ainakaan 10-30 vuoteen. Kirjoja voi olla tuhansia. Viili- ja jogurttipurkit ja muut kaupan pakkaukset huuhdotaan ja säilytetään. Parvekkeet, terassit, kuistit, katokset, ulkovarastot, puuliiterit ja autotallit pullistelevat turhaa tavaraa.

Vierailija
213/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tää käännettiin nyt niin että puhtaissa kodeissa äidit on siivoustyranneja jotka eivät vietä aikaa lastensa kanssa. Että paskasissa läävissä vain keskitytään lapsiin ja lapset saa olla lapsia. Justjust.

Ei, vaan jonkinlainen kultainen keskitie on se mihin kannattaa tähdätä. Pakkomielteinen siivoaminen ei ole normaalia, ei myöskään ole normaali asua paskassa.

Siivoojana tuli oikeasti nähtyä paskaisia kämppiä, tuo artikkelin asunto ei ole paskaläävää nähnytkään. Tavarat on hujan hajan mutta kyllä tuo on läävästä kaukana.

Vierailija
214/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim minulla kasveja on paljon, en jaksa vaihtaa niihin kaikkiin multia kerralla.

Vierailija
215/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim minulla kasveja on paljon, en jaksa vaihtaa niihin kaikkiin multia kerralla.

Tuolla on muutama kasvi.

Olisi siivonnut keittiön arkena ja sitten viikonloppuna kerraöla vaihtanut ne kolmen ruukun mullat. Kerralla.

Vierailija
216/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on muutama kasvi.

Olisi siivonnut keittiön arkena ja sitten viikonloppuna kerraöla vaihtanut ne kolmen ruukun mullat. Kerralla.

Ei kuulu meille miten kukakin hoitaa asiansa.

Vierailija
217/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on muutama kasvi.

Eihän hän hoitanut niitä asioita. Mitään niistä.

Vierailija
218/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vantaalaiskodissa näkyy ihan vaan hallinnan puute ja tahdottomuus. Hirveää asua tuollaisessa, kun kaikki sisustushankinnat menee hukkaan ja lapset oppii vain sössöisyyttä.

Jos on varaa tuollaiseen kotiin, pitää olla töissä todella skarppi. Kotona sitten rennompaa..

Juuri tätä mietin itsekin. Mieluummin olen tuollainen ihminen, joka asuu samalla tavalla noin hienossa kodissa itse ansaitusti, kuin olisin yksinäinen köyhä siivooja siistissä ja tyhjässä vuokrakodissa jossain lähiössä. Elämä on valintoja. Jos valitsee panostaa töihin, niin ei välttämättä jaksa panostaa kotona enää siivoamiseen. 

Vierailija
219/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on muutama kasvi.

Kuuluuhan se kun laitetaan julkiseksi koko kansalle näytiksi kämppä. Silloin saa jokainen kertoa näkemyksensä.

Vierailija
220/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on muutama kasvi.

Miksi tuon perheen pitäisi tehdä mullanvaihdotkin SINUN mielesi mukaan?? Haloo nyt taas :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan