Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo vantaalainen sekamelskakoti...

Vierailija
18.04.2024 |

Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.

Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?

Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.

Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....

Kommentit (361)

Vierailija
121/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle on opetettu, että siisti koti menee aina viihtyvyyden edelle. Ja tätä nykyajan kaverivanhemmuutta en ymmärrä ollenkaan. Vanhemmat ovan nimenomaan kasvattajia, eivät lasten viihdyttäjiä." 

Siisti koti menee aina viihtyvyyden edelle? Mitä ihmettä nyt oikeesti? Miksi? 

Vierailija
122/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tyylillään.

Huomattu. Tuota leväperäisyyttä näkee ihan työelämässäkin vaikka tässäkin kovasti sotkua yritään puolustaa lapsilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuoko on jonkun mielestä jotenkin erityisen sotkuista? 😮

Läävä tuo on.

Ilmeisesti et ole ikinä nähnyt läävää. 

Vierailija
124/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietin lapsuuteni tämmösen muita siisteyden kautta tuomitsevan narsistin huushollissa, meni se lapsuus niin hienosti että se akka ei tapaa mun lasta ikinä ja seuraavan kerran aion itse käydä hautajaisten jälkeen kusemassa päälle.

Pahat ihmiset kostaa surkeuttaan muille tällä tavalla, neuroottinen ja pelokas koti ei ole lapsen paikka asua.

Vierailija
125/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla sen lapsen leikit olleet levällään vaan kahden aikuisen tavarat ja moskat.

Vierailija
126/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tää nyt niin kauhealta näytä, itse saan työssäkäyvänä(etänä tosin) naisena kämppäni näyttämään n. 3 päivässä samanlaiselta., tietty hiukan pienemmällä tavaramäärällä kuin yksin asun. Toikin on jo tunnissa pikasiistitty kun siirtelee kamoja paikoilleen ja tiskit koneeseen, kerää pyykit/lelut tms. ei siinä kuitenkaan näkynyt mitään hoarderpinoja, joista pitäisi huolestua.

Minäkin elän yksin ok-talossa ja laitan tavarat samantien käytön jälkeen paikoilleen ja tiskit samantien käytön jälkeen tiskikoneeseen. Paljon vähemmällä vaivalla pääsee näin, ei tarvitse ottaa yksiä ja samoja astioita, vaatteita moneen kertaan käteensä kun kerralla korjaa pois. Viikkosiivouskin on helppoa kun tavarat ovat paikoillaan eikä hujan hajan, että menee tunti pari ensin niitä järjestellessä ennenkuin alkaa imuroida. Ainakin itselleni olen tämän tavan helpommaksi ja aikaa säästäväksi huomannut jo aikoja sitten. 

Vierailija
127/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitää heittää ja jättää lattialle? Lapsetkin näköjään opetetaan samoille tavoille. Tehdään jotain ja mitään ei laiteta paikoilleen. Miten paljon ihmisillä onkaan krääsää ja vaatteita. Ihan liikaa näköjään.

Vierailija
128/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vietin lapsuuteni tämmösen muita siisteyden kautta tuomitsevan narsistin huushollissa, meni se lapsuus niin hienosti että se akka ei tapaa mun lasta ikinä ja seuraavan kerran aion itse käydä hautajaisten jälkeen kusemassa päälle.

Pahat ihmiset kostaa surkeuttaan muille tällä tavalla, neuroottinen ja pelokas koti ei ole lapsen paikka asua.

Mun mutsi hikeenty tosta sun tekstistä ihan totaalisesti, nyt se huutaa mun isoveljelle mattojen imuroimisesta ihan raivoissaan.

Älkää pliis ärsyttäkö näitä, ne hakkaa meitä lapsia kostoks.

Vierailija
129/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mutsi hikeenty tosta sun tekstistä ihan totaalisesti, nyt se huutaa mun isoveljelle mattojen imuroimisesta ihan raivoissaan.

Älkää pliis ärsyttäkö näitä, ne hakkaa meitä lapsia kostoks.

Anteeksi, mä lopetan, kun pystyt niin katkaise kaikki välit, mä lupaan että elämä on parempaa niin.

Vierailija
130/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jotakuinkin tuollaista, vaikka on kolme asukasta, minä ja kaksi teiniä. Elämänhallintaongelmia ei ole, mutta keksin äkkiä aika paljon mukavampaa tekemistä, kuin siivoaminen. Siivotaan sitten, kun sattuu huvittamaan.

Vierailija
131/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavaraa hankkii harkiten, kaikelle miettii paikan ja huolehtii, että on tarpeeksi säilytystilaa ja TAVARAT PANEE KÄYTÖN JÄLKEEN SINNE PAIKALLEEN, koti ei ikinä ajaudu tuollaiseksi ja siivoaminen ei ole niin raskasta, ja siihen menee puolet vähemmän aikaa!

Ja esimerkikswi lapsiperheen lähdöt on stressittömiä, kun kaikki ei ole aina hukassa.

Vierailija
132/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhhaahhaaa. Siivooja kerran viikossa. Tajuatko sä että siisti koti on kahdessa tunnissa tuon näköinen kun siellä asuu pieniä lapsia. Sekamelska tulee hetkessä. Jos on likaista (eli ei siivota säännöllisesti) silloin on syytä huolestua. 

Tässä justiinsa siivoilen kahden pienen lapsen äitinä. Viikottain imuroidaan, pyyhitään pölyt, järjestellään, mopataan lattiat... ja 10 minuutin kuluttua kaikki lelut on taas lattialla yms. Eli puhdasta meillä on, mutta tavaroita on ihan mahdottomuus lapsiperheessä saada pysymään paikoillaan järjestyksessä. 

Vierailija
133/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tää nyt niin kauhealta näytä, itse saan työssäkäyvänä(etänä tosin) naisena kämppäni näyttämään n. 3 päivässä samanlaiselta., tietty hiukan pienemmällä tavaramäärällä kuin yksin asun. Toikin on jo tunnissa pikasiistitty kun siirtelee kamoja paikoilleen ja tiskit koneeseen, kerää pyykit/lelut tms. ei siinä kuitenkaan näkynyt mitään hoarderpinoja, joista pitäisi huolestua.

Minäkin elän yksin ok-talossa ja laitan tavarat samantien käytön jälkeen paikoilleen ja tiskit samantien käytön jälkeen tiskikoneeseen. Paljon vähemmällä vaivalla pääsee näin, ei tarvitse ottaa yksiä ja samoja astioita, vaatteita moneen kertaan käteensä kun kerralla korjaa pois. Viikkosiivouskin on helppoa kun tavarat ovat paikoillaan eikä hujan hajan, että menee tunti pari ensin niitä järjestellessä ennenkuin alkaa imuroida. Ainakin itselleni olen tämän tavan helpommaksi ja aikaa s

ei minunkaan kämppä aina kaaoksessa ole. Toiset meistä ymmärtää, että elämässä on muutakin kuin mielipuolinen tavaroiden järjestely, välillä tulee muita kiireitä ja sitten kun hellittää, koti palautetaan normaaliin tilaan. Täällä taivastellaan tyyliin kun siellä makaisi lapsi roskakasojen keskellä.

Vierailija
134/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis näe rojuja pitemmälle. Puhdas kämppä, hyvä sisustus ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. Itse näen kasoja pitemmälle.

EI! Vaan asunto on täysin UUSI, jolloin kaikki paikat näyttää puhtaalta, kiiltäviltä, ja hohtavilta. Nehän on uutta kiiltäväpintaista materiaalia.

JA, sotkun alta on MAHDOTONTA imuroida tai luututa, sekä pyyhkiä pintoja. Kattokaaa nyt tarkemmin. EI ole puhdasta!

Tässä on vanhemmillla arjen hallinta täysin lähtenyt käsistä! Koska keittiössäkin on laittioilla rojuja. Nyt joku roti siellä Vantaalla tai muualla!

Lastenhuone sekavana olisi täysin ymmärrettävää.

Imuroitteko ja luutuatteko te päivittäin? Itsellä on tapana ennen imurointia ja luutuamista laittaa ne rojut kaappiin.

Vierailija
135/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tyylillään.

Huomattu. Tuota leväperäisyyttä näkee ihan työelämässäkin vaikka tässäkin kovasti sotkua yritään puolustaa lapsilla. 

Työelämässä tarvitaan sekä leväperäisyyttä että anaalimaista neuroottisuutta, molemmille löytyy paikkansa.

Vierailija
136/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, meillä menee tuollaiseksi välillä, jos on töissä vähän rankempi jakso ja mä en jaksa jänkätä ja organisoida siivousta. Sitten kun on energisempi olo, niin tommosen tavarakaaoksen siivoaa ehkä tunnissa.

mä en jaksa jänkätä ja organisoida siivousta?! Asutko sinä yksin? 

Olen eri, mutta asun.

Vierailija
137/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis näe rojuja pitemmälle. Puhdas kämppä, hyvä sisustus ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. Itse näen kasoja pitemmälle.

EI! Vaan asunto on täysin UUSI, jolloin kaikki paikat näyttää puhtaalta, kiiltäviltä, ja hohtavilta. Nehän on uutta kiiltäväpintaista materiaalia.

JA, sotkun alta on MAHDOTONTA imuroida tai luututa, sekä pyyhkiä pintoja. Kattokaaa nyt tarkemmin. EI ole puhdasta!

Tässä on vanhemmillla arjen hallinta täysin lähtenyt käsistä! Koska keittiössäkin on laittioilla rojuja. Nyt joku roti siellä Vantaalla tai muualla!

Taidat olla aika yksinkertainen. Tietenkin ne tavarat kerätään pois kun imuroidaan ja luututaan. Mutta se koti on jo sa

Nämä ovat ilmeisesti niitä mystisiä luonnon voimia, joille ei voi mitään eli lapsista tulee sotkua ja lapsista lähtee ääntä. Yhtään ei voi välttää sotkua ja vaatia lapsiltakin jotain järjestystä, eikä yhtään voida vaatia lapsia pitämään voluumitasoja matalampana ja käyttäytymään paikkoihin sopivilla, ikätasolle riittävällä tavalla.

Vierailija
138/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imuroitteko ja luutuatteko te päivittäin? Itsellä on tapana ennen imurointia ja luutuamista laittaa ne rojut kaappiin.

Jos laittaisit ne heti paikalleen, siivoaisit huomattabasti nopeammin ja koti olisi aina siisti eikä tavarat olisi hukassa.

Vierailija
139/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sama homma, minun isä oli siivoushullu. Nyt kun saan olla omassa kodissa, niin minulla näyttää just tuolta kuin aloituksen kodissa. Ja nautin siitä. Ah ihana vapaus elää juuri niin kuin itse tykkää, viis jostain "ei näin saa tehdä"-tyypeistä. 

Vierailija
140/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imuroitteko ja luutuatteko te päivittäin? Itsellä on tapana ennen imurointia ja luutuamista l

Sä kärsit sekaisuudesta, sulle tuo on oikea tapa toimia. Ei kellekään muulle, elleivät itse niin halua.