Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukkola: Fyysisesti terve 28-vuotias nainen aikoo kuolla toukokuussa - Ja valtio hoitaa hänen surmaamisensa

Vierailija
18.04.2024 |

28 vuotias joka kärsii masennuksesta on saamassa eutanasian. Vaikka tuossa iässä vielä hyvät mahdollisuudet toipua. Esim itselläkin ollut masennusta 28v iässä mutta nyt ei enää mitään 37 vuotiaana.

Vastaava tapaus oli englannissa missä alaraaja-halvaantuntu mutta muuten täysin terve nuori nainen sai eutanasian, taisi olla jopa 2-3v sisällä onnettomuudestaan eli ei varmasti vain ollut ehtinyt tottua uuteen elämäänsä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fe95e7eb-d701-4199-9376-a5f026cea…

Kommentit (791)

Vierailija
741/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyemmät perusteet niille, joilla on muhkeat perinnöt tiedossa sukulaisille.

Vierailija
742/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajan hahmottaminen sallittuihin eutanasioihin tulee olemaan vaikeaa. Esimerkiksi voiko vihanneksen tasolla muissa maailmoissa oleva dementikko edes vaatia itselleen autanasiaa. Ja jos eutanasia olisi vihanneksen tasoisille dementikoille, niin eikös se kuuluisi myös vihanneksen tasoisille kehitysvammaisille, joiden äö on lähellä nollaa.

Älä sotke poliitikkoja tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenpä se mun persettä kutittaa, jos joku haluaa kuolla niin kuolkoon sitten.

Eiköhän hän kuitenkin itse tiedä omasta elämästään ja omista motiiveistaan kuolla minua paremmin. Mikä olen tuomitsemaan toisen valintaa?

Säästyypähän sitten enemmän hupenevia luonnonvaroja niille, jotka haluavat elää.

Säästyy enemmän jos kuolemaa haluavat ostavat ja piikittävät itse mömmönsä. Ps tämä on laillista kaikkialla

Vierailija
744/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset järjettömyydet ovat yksi syy, miksi en voi enää äänestää vihervasemmistoa. 

Missä vaiheessa vihreyden ydin vaihtui luonnonsuojelusta tällaiseen paskaan?

Olen nelikymppinen mies, ja sydämeltäni niin vihreä kuin voi, tarkoittaen että elän ja teen asioita luonnon ja ilmaston puolesta. En kuitenkaan voi äänestää sen paremmin eutanasian kuin minkään transoikeuksienkaan puolesta. Milloin tämä pelleily loppuu?

Vierailija
745/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä erityiskoulussa jossa on kehitysvammaisia jotka eivät edes tajua omaa nimeään tai edes omaa läsnäoloaan tässä maailmassa. Eihän noille voi edes opettaa, että mikä on kynä. Heille eutanasia olisi tarpeellinen.

Vierailija
746/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hän kuitenkin itse tiedä omasta elämästään ja omista motiiveistaan kuolla minua paremmin. Mikä olen tuomitsemaan toisen valintaa?

Säästyypähän sitten enemmän hupenevia luonnonvaroja niille, jotka haluavat elää.

Säästyy enemmän jos kuolemaa haluavat ostavat ja piikittävät itse mömmönsä. Ps tämä on laillista kaikkialla

Aika usein epäonnistuvat tässä ja yhteiskunta maksaa sitten entistä enemmän sairaalakulut huomioiden.

Vierailija
747/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäreille pitäisi olla pakollinen kristinuskon ja uskoontulo-abc kurssi niin ei syntyisi näitä sieluttomia

lääkäreitä rahanahneudessaan niin paljoa, edes joku voisi tulla synnintuntoon ja pelastua 

Vierailija
748/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset järjettömyydet ovat yksi syy, miksi en voi enää äänestää vihervasemmistoa. 

Olen nelikymppinen mies, ja sydämeltäni niin vihreä kuin voi, tarkoittaen että elän ja teen asioita luonnon ja ilmaston puolesta. En kuitenkaan voi äänestää sen paremmin eutanasian kuin minkään transoikeuksienkaan puolesta. Milloin tämä pelleily loppuu?

Minäkin joskus äänestin vihreitä, mutten enää koronan jälkeen enkä enää koskaan.

Vierailija
749/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein epäonnistuvat tässä ja yhteiskunta maksaa sitten entistä enemmän sairaalakulut huomioiden.

Koska päätös on tehty hetken mielijohteesta ilman mömmöihin perehtymistä

Vierailija
750/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää eutanasiahoidot ole useimmissa maissa (ja Usassa osavaltioittain) vain kuolinapupalveluita, että lääkäri tms. ei tapa ketään vaan kuolemaa haluava hoitaa asian itse lääkkeellisesti lääkärin (yleensä kai tarvitaan ainakin kahden puoltava lausunto) kirjoittamilla lääkkeillä. Tuli vaan mieleen kun ärsyttää että väitetään lääkäreitä tappajiksi tms.

Vierailija
751/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos oikeasti parantumaton sairaus joka aiheuttaa kipua ja rajoittaa elämistä valtavasti. Mutta tähänkö se eutanasia nyt menee että on vähän paha mieli niin saadaan kuolinapua?

Kliininen masennus ei tarkoita sitä, että nyt mulla on pikkasen paha mieli.

Tämä olotila on helvettiä ihan joka päivä ja tähän taisteluun uupuu.

Vierailija
752/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eutanasia on ihmisoikeus, niin miten sä voit rajoittaa sen saamista? 

Vierailija
753/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos oikeasti parantumaton sairaus joka aiheuttaa kipua ja rajoittaa elämistä valtavasti. Mutta tähänkö se eutanasia nyt menee että on vähän paha mieli niin saadaan kuolinapua?

Mutta siitä voi parantua. Joskus voi mennä 10 vuotta masentuneena ja sitten vasta paranee.

Vierailija
754/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä taistele niin paljon. Rimpuileminen ja kiukkuaminen eivät aina helpota masentuneen oloa. Nöyrtyminen voi sen tehdäkin. Nyt sattuu ja siihen on syynsä, huomenna voi sattua vähemmän. Itseinho on opittu käytösmalli, ja kun siitä luopuu, kas kummaa olo ei olekaan niin tuskainen. Et ole nyt terveen voimissa, eikä sinun tarvitsekaan olla. Uupuminen on faktaa kun on yritettävä pitää tähänastisen elämän vastuista kiinni, mutta niitäkin voi järjestellä toisin. Ei ole pohjaa, josta voi pudota vielä alemmas. Paha olo on sitten kuitenkin lopulta vain sitä. Pahaa oloa. Kun sen tuntee, olo alkaa helpottaa. Pelko on siinä isossa roolissa, ja kun ei enää pelkää, masennuksesta jää muistuttamaan lähinnä vähävoimaisuus. Ja sekin on välillä kevyempää. Olen minäkin miettinyt, että tempaisen takasta kekäleet naamalleni, jos sitten sisäinen ja ulkoinen tunne olisivat paremmin synkassa. Ettei tarvitse väittää, etten vain tiedä mistä puhun. 

Ja se kipu meni ohi. Elämä ei mennyt ohi, sitä on tullut elettyä lopultakin aika paljon, vaikka tehoja ei nytkään aina saa irti itsestään. Ei haittaa. 

Vierailija
755/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit : "Tiedämme että psilosybiinisienet ja dmt-ayahuasca parantavat masennuksen, mutta se on laitonta"

Samat lääkärit "Sen sijaan voimme taphaa sinut lääkkeillä, koska se on laillista"

Sanos muuta. Pahimpia on ihmiset, joiden mielestä eutanasia on sallittava koska kivunlievityksessä ja muissa hoidoissa pihtaillaan. Eikö kannattaisi ennemmin kampanjoida sen puolesta, että ihmisiä hoidetaan asianmukaisesti?

Nimenomaan! Voi kunpa kampanjoitaisiin yhtä palavasti kunnollisen kivunlievityksen puolesta kuin ihmisten tap pamisen oikeutuksen puolesta...

Huoh, jos sitä aikaa on viikko tai pari tai vaikka kuukausia niin et suostu tajuamaan ettei se potilas välttämättä halua pitki

Miksi eutanasiaa sitten ehdotellaan täällä ratkaisuksi sille, ettei kunnollista palliatiivista hoitoa saa? Kaikki eivät kuitenkaan halua kuolla ennen kuin kuolevat.

Miksi sinä luet palstan trollien ja tampioiden ja uskonnollisten hihhuleiden laukomia hölmöyksiä kuin ne olisi faktaa?

Vierailija
756/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit : "Tiedämme että psilosybiinisienet ja dmt-ayahuasca parantavat masennuksen, mutta se on laitonta"

Samat lääkärit "Sen sijaan voimme taphaa sinut lääkkeillä, koska se on laillista"

Tuli idea! Eikö näille voisi laittaa eutanasian ehdoksi sen, että osallistuvat ensin lääketieteelliseen kokeeseen, jossa testataan em. aineiden annostelua, tehoa ja mahdollisia haittavaikutuksia, kuten psykooseja ja riippuvuuksia. Osa ei ehkä enää haluaisikaan eutanasiaa ja tulevaisuudessa saataisiin tehokkaampia lääkkeitä. 

Vierailija
757/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan äänestänyt heitä, huomaa kun käytät termiä vihervasemmisto, selvä oikeistolaisen merkki

Vierailija
758/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän vain todistaa etteivät oikeasti halua kuolla. Itsensä tappaminen kun on oikeasti äärimmäisen helppoa, mutta toiset halauavat sillä vain huomiota ja siksi suorittavat sen vajavaisesti 

Vierailija
759/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkola haluaa kauhistella vakavalla asialla. Saa pitää viran kakkakolumnistina

Vierailija
760/791 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siitä voi parantua. Joskus voi mennä 10 vuotta masentuneena ja sitten vasta paranee.

Joskus ainoa parannuskeino on kuolema.

Olen vähän päältä 50 ja touhua on kestänyt hiukka vajaa 40 vuotta.

Ei silti että aikanaan olisin saanut kunnon hoitoakaan, vaikka yritys oli kova.

Tällä hetkellä terapiaa, tosin muutakin on kuin tuo pikku paha mieli.

En usko että koskaan täysin parannun. Mutta eettiseltä näkökannalta voisi kyllä pohdiskella että olisiko eutanasia kuitenkin sallittu vaihtoehto, mikäli tapahtuu käänne huonompaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän