Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon ihan kypsä näihin kotitöihin.

Vierailija
22.01.2007 |

Miten tämä kämppä ei voi pysyä puolta päivää kauemmin siistinä?? Aina pitää pestä pyykkiä, tiskata, imuroida, viedä roskia, viedä kenkiä vaatteita pyyhkeitä astioita leluja ja muuta rojua paikoilleen, pyyhkiä läikkyneitä mehuja ja kengänjälkiä lattioilta... Mä en jaksa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vähennä tavaramäärää: käyttöön vain sen verran kuin oikeasti tarvitaan. Ei niitä leluja ja vaatteita tarvita röykkiöittäin.

-pidä selkeät ruokailuajat, vain pöydässä syödään, kaikki kynnelle kykenevät vievät astiansa itse tiskipöydälle.

-mieti tarviiko vaatteet vaihtaa joka päivä eli pyykkiin vain ne, jotka oikeasti kaipaavat pesua. Pienet tahrat lähtevät tuoreena helposti vaikka peppupyyhkeellä. Käytä lapsilla ruokalappua, jos vain suostuvat pitämään

-tee ruokaa isompi määrä kerralla ja vaikka pakasta osa. Porkkanaraastettakin voi pakastaa

Vierailija
2/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina vaan fiilis huononee, kun aurinko paistaa, niinkun esim just nyt. Ikkunat näyttää paskasilta, pölyä joka paikassa vaikka eilen imuroin, vessanpöntöt haisee kuselle vaikka pestään usein... mitä vielä - 1v harjoittelee lusikan ja nokkamukin käyttöä ja ruokaa on jokapaikassa... Aargh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee vaan, eikä pohdi työn määrää. Nauttii sitten taas siististä kodista ja käy tyytyväisenä yöpuulle oman kullan kainaloon. Minulle riittää aviomiehen kiitos ja kehu ahkeruudestani.

Vierailija
4/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin ja tiskin määrään voi valitettavasti aika vähän vaikuttaa. Toki voisin kieltää lapsilta kaikenlaisen leikin ja syöttää heitä ettei paita likaannu ja käskeä miestäni pitämään samoja vaatteita kolme päivää mutta ei tunnu fiksulta.

Roskia tulee vaikka me lajitellaan ja kierrätetään mutta kun ne kierrätettävätkin pitää viedä omiin säiliöihinsä. Jotain pitää koko ajan järjestellä, muuten on hetkessä kaaos. Lapset siivoaa huoneensa mutta silti kaikkialla on kamaa. Tästä olen selvinnyt niin että pidän suht vähän irtainta tavaraa esillä. Imuroida pitää ja pestä lattioita, meillä talon pohjaratkasu on siinä mielessä huono että ulko-ovelta on mentävä 5 metriä kenkätelineelle. Ja jostain sitä murua ja pölyä siunaantuu joka hetki.

Tulee usein turhautunut olo kun joka ikinen päivä samat hommat.

Vierailija
5/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käy onneksi siivooja pari kertaa kuussa, mutta muuten on kyllä tuota roinaa joka helvetin paikassa. Olenkin siitä nyt pyrkinyt eroon. Tänään perustin " sälälaatikon" , johon keräsin kaiken keittiön tasoille kerääntyvän sekalaisen sälän. Ja avot! On siistimpää! :)

Vierailija
6/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on se joka sotkee ja jättää tavarat ja vaatteet levälleen, syö olkkarissa ja tietsikan ääressä (vaikka meillä on vaalea matto ja olen monesti pyytänyt häntä olemaan syömättä olkkarissa, sen takia kun aina jotain tippuu matolle). Lapsi tietty sitten ottaa mallia isästään...Olen vaan niin turhautunut tällä hetkellä.

Vierailija
7/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

off-nappi vaan päälle ja kiertää vaatekasat vasemmalta...

Vierailija
8/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jotenkin luovia siivouksen ja " harrastusten" välillä niin että saa tehtyä kumpaakin. Mä en kestä, jos mä vaan joudun huhkimaan kotitöitä, en tosiaan lue niitä harrastuksiksi! Olenkin yrittänyt pitää kodin helppohoitoisena ja väljänä, mutta silti noita siivousjuttuja on aivan liikaa. Aionkin ostaa sälekaihtimet, ne takuulla parantavat elämänlaatua, kun tuo helvetillinen kirkasvalo tuosta vähän laantuu.

Rakastan pilvisiä kevättalvipäiviä.

Vierailija
9/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä en VOI nauttia jotain aamupalaa kauhean sekasotkun ja paskasuuden keskellä. En voi tehdä omiani, kattoa telkkaria jne jos on hirveä kaaos. Tiptop ei tarvi olla mutta edes vähän siedettävää. Sitten kun muuta perhettä taas asia ei haittaa, he voivat ihan hyvin elää vaikka minkä keskellä, niin tuntuu että mun ongelmahan se on.

Toki mies perussiivoo, vie astiat ja vähän keräilee eikä yleensä jätä omia vaatteitaan keskelle lattiaa lojumaan.

Vierailija
10/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikkuhiljaa myös sotkisi vähemmän.

Hyviä siisteysniksejä olet kyllä saanut.

Vierailija
11/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Se on ihan kaoottinen nykyään ja varma tapa piilottaa kaikki tärkeä, kuten vuoden voimassa olevat lahjakortit sms... ;-)

Eli enpä tiedä auttaako pidemmän päälle. Parasta olisi kun kaikelle olisi oma paikka, johon tavarat veisi saman tien, kun ne on käytetty.

Ja hyvä sääntö on: Tuo tullessas, vie mennessäs.

Vierailija
12/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos et ehdi imuroida koko taloa, niin imuroi seinän vierustat ja matot

-tyhjennä astianpesukone heti kun voit, että saat uusia astioita tilalle, kaikki astiat laitetaaan aina suoraan koneeseen, eikä jätetä lojumaan

-pese pyykkiä joka päivä, niin ei pääse kasaantumaan

-vähennä lasten leluja ja vaatteita, myös omi ja miehen tavaroita

-tee iso satsi ruokaa kerralla niin ei tarvi ruoanlaittoa miettiä

Onhan noita vinkkejä ja silti meilläkin on aina sekaista...

Vierailija
13/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni ei häiritse sotku. Ei häiritse myöskään hänen vanhempiaan.

Vierailija
14/14 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laiska, mutta haluan tosiaan elämänsisällöksi muutakin kuin luuttuamista. Siivoustyö kun ei kehitä paljoa tätä henkistä puolta itsessäni ja itseilmaisun tarvetta. t.12