Mitkä kaikki ikkunaverhot avaatte päivittäin ja missä kohtaa päivää?
Herättääkö teissä huomiota, jos naapureilla tai muilla on lähes 24/7 melkein kaikki verhot kiinni?
Kommentit (30)
Alimmassa kerroksessa asutaan, niin säleverhot ainakin makkarissa ovat toisinaan koko päivänkin kiinni. Tästä näkyy suoraan parkkipaikalle. Mutta kyllähän säleverhoja tulee avattua, jotta valo pääsee sisään. Naapuritalossa tuo yksi kämppä pitää aina kattovaloja, on päivä tai ilta.
Meidän talon ikkunoiden verhot on aina auki. Ei täällä maalla kukaan kyttäile ikkunoista sisään :) eikä kyllä ylettyisikään, on ikkunat sen verran korkealla, rintamamiestalo.
Rullaverhon lasken alas vain makuuhuoneessa, kun tykkään nukkua pimeässä. Nostan rullaverhon ylös puettuani vaatteet aamulla. Tykkään luonnonvalosta.
Keittiön ikkunasta laitan säleverhot yöksi kiinni, siihen näkyy naapuritalosta, jos jotakuta nyt mukamas kiinnostaisi meidän syömistä tai ohikulkemista seurata..
Vierailija kirjoitti:
En ole avannut verhoja moneen vuoteen.
Mä taas en ole sulkenut. Ainoa verho, mikä joskus on kiinni on olohuoneen maisemaikkunan verho, kun siitä paistaa aurinko suoraan televisioon. Mutta tämä ongelma Suomessa on vain muutamana päivänä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei herätä huomiota. Itse avaan verhot tarpeen mukaan. Esim makuuhuoneessa aamulla ja jos vietän aikaa työhuoneessa vaikkapa klo 11 alkaen niin silloin ne verhot sitten ja ihan tilanteen mukaan. Joitain verhoja en avaa ollenkaan joka päivä. En näe järkeä joka aamu ja ilta käydä läpi jokaista yli 200 neliön talomme huonetta ja ikkunaa vaan ihan tilanteen ja tarpeen mukaan mennään.
Meillä on motorisoidut pimennysverhot makuuhuoneissa joita voi ohjata kännykällä. Ei tarvitse juosta edestakaisin.
Makuuhuoneiden verhot yöllä kiinni, muut aina auki Helsingin keskustassa
Verhot pysyy tangoissa paikallaan siirtelemättä joka päivä. Kaihtimia availen kun herään, kesällä nekin pysyy kiinni ettei aurinko pääse kuumentamaan huoneistoa ja polttamaan esim. Tv'n mittoja seinään ja maton kuvaa lattiaan - joskus sekin koettu ja tuli kallis remontti.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten te voitte elää verhot kiinni. Mua ahdistaisi ja tulisi ahtaanpaikan kammo. Mä suljen verhot vaan yöksi.
Me muut vietetäänkin aikaa ulkona eikä 4-seinän sisällä.
Asun maantasalla, minulla on läpikuultavat valoverhot joita ei tarvi availla.