Mies ei haluakaan lasta
Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.
Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.
Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...
Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...
Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?
En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Ketju taas valaisee keskivertomaisen mielenmaisemaa. Tärkeintä ei ole rakkaus, vaan minämimäminä ja minun lisääntymiseni.
Niille, joilla on sisäsyntyinen tarve saada omia lapsia, tuo tarve menee lopulta kaiken muun edelle. Se ei ole itsekkyyttä, vaan biologiaa. Valinta lasten hankinnasta ei ole sama kuin "ostaisinko karkkipussin vai en" vaan "elänkö vai menenkö suoraan hautaan makaamaan". Ymmärrän, että henkilölle, jolla tuota tarvetta ei ole, se on täysin käsittämätön. Sitä ei kuitenkaan saa pois päältä millään järkeilyllä. Se ei myöskään häviä, vaikka henkilöä kuinka pilkattaisiin ja haukuttaisiin tyhmäksi.
Jätä ehkäisy pois ja ilmoita pian (kolmen vuoden seurustelun jälkeen) kuten miehesi että olet raskaana. Ei lapsia tarvitse aina suunnitella. Luonto ei ole tarkoittanut suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua, taidat nyt jäädä lapsettomaksi... Ei ole normaalia tuollainen odotus, jos oikeasti haluat biologisia lapsia. Onkohan sinulla jotain ongelmia todellisuuden hahmottamisen kanssa? Jos et itse näytä ymmärtävän sitä, että naisen lapsen saanti laskee yli 30v jälkeen. 37v on jo sen verran korkea ikä naiselle hankkia lapsia, jos ei ole aikaisemmin synnyttänyt tai tullut raskaaksi edes.
Nykyään kaikki on nuoria sinne kuuteenkymppiin asti 🤗
Niinhän sitä ollaan! Ongelmana on että naiset kärsii tästäkin uudesta normaalista, sillä vain mies voi saada lapsia 60v! Nainen taas ei voi. Mies vaan hakee vaimon jostain kehitys maasta tänne ja perustaa perheen, mutta mitä nainen voi muka tehdä enää, jos ikää on paljon? Niinpä niin, ei mitään!
Moni nainen ei halua lasta kovin nuorena eli alle 30v. Vaan haluaa nauttia elämästään, luoda uraa ja matkustaa, mikä on minusta ihan oikein.
Ongelmana on vaan se, että vasta sitten kun nainen alkaa asettua vasta aloilleen eli yli 30 jo reippaasti. Silloin kaikki perhe elämään liittyvät tai koskevat asiat ovat uusia naiselle. Kuten puolison löytäminen, häneen tutustuminen, vakava seurustelu, mahdollisesti saman katon alle muuttaminen, jne.
Nämä kaikki edellä mainitut vievät todella paljon aikaa, ja sitä aikaa ei naisella on päivä päivältä vähemmän jäljellä.
Ap, missä laatikossa sinut on kasvatettu? Miten voi olla noin hölmö? Ota ne vaaleanpunaiset lasit jo pois! Tule ulos sieltä kuplastasi tai tynnyristä, missä nytten oleskeletkaan!
Niinpä. Miesten markkinat vääristää ihan todella tätä kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Mies vie ap 6-0!
Mies on se voittaja tässä ja ap häviäjä. Sitten kun mies haluaa perustaa perheen, niin ap saa etsiä uuden kodin itselleen ja elää itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hän haluaa lapsia "joskus tulevaisuudessa" mutta ei juuri sinun kanssasi. Toki voi mieli aina muuttua, mutta onhan se aika mulukkumaista toimintaa. Niin tai näin, on vaarana katkeroituminen, jos oikeasti haluat lapsen. Voithan yrittää hankkiutua raskaaksi vilunkipelillä vaikka olisihan sekin tavallaan väärin. Toisaalta miehesi on johdatellut sua harhaan.
En nyt sanoisi että on johtanut harhaan. Jos ilmaisee 37-vuotiaalle naiselle, ettei ole vielä valmis hankkimaan lapsia, niin kyllä siitä pitäisi voida jo päätellä miten asiat on.
Ei voi päätellä jostain epämääräisestä vastauksesta. Ei on aina ei. Ei vielä tarkoittaa myöhemmin. Rakastuneena on valmis odottamaan. Mies tässä on valehdellut päin näköä, kun ei halua sitoutua vakavammin, mutta ei päästä irti rakkauspuheilla.
Suhteeseen sitoudutaan ihan eri tavalla, jos nainen on rakentamassa yhteistä tulevaisuutta, mutta mies on hakemassa ajanvietettä, tilapäistä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.
Hän saattaa kelpuuttaa lapsen sitten, kun hän osaa puhua, potkia palloa jne.
Tämä on jotakin, mitä ei ikinä tai missään tilanteessa saa tehdä. Siinä varastetaan toisen ihmisen perintötekijät, toisen ihmisen lapsi.
Ennemmin yhdistäisin tämän toisen vastaajan ideaan, että Ap ilmoittaa miehen olevan tästedes vastuussa ehkäisystä. Joka tapauksessa Ap:ta odottaa yksinhuoltajuus tai katkeruus lapsettomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.
Tämä on jotakin, mitä ei ikinä tai missään tilanteessa saa tehdä. Siinä varastetaan toisen ihmisen perintötekijät, toisen ihmisen lapsi.
Ennemmin yhdistäisin tämän toisen vastaajan ideaan, että Ap ilmoittaa miehen olevan tästedes vastuussa ehkäisystä. Joka tapauksessa Ap:ta odottaa yksinhuoltajuus tai katkeruus lapsettomuudesta.
Ja ihan hemmetin epäreilua sitä lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan hemmetin epäreilua sitä lasta kohtaan.
Nimenomaan sitä lasta kohtaan. T. Tuo jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Jopa sait monta rumaa sanaa laitettua tekstiisi liittyen naisiin. Mistä vihasi kumpuaa?
Vahinkolapsi ei automaattisesti tarkoita sitä, etteikö mies haluaisi sitten ottaa sitä isän roolia. Meillä se ainakin meni ihan kivasti ja onnellinen perhe ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vahinkolapsi ei automaattisesti tarkoita sitä, etteikö mies haluaisi sitten ottaa sitä isän roolia. Meillä se ainakin meni ihan kivasti ja onnellinen perhe ollaan.
Jos on vastuuntuntoinen ihminen, niin pakkohan se isän rooli silloin on ottaa. Tuntea vastuu omasta lapsesta, vaikka se onkin vasten omaa tahtoa ja sopimuksia saanut alkunsa. En minä ainakaan antaisi omaa lastani toisen kasvatettavaksi.
Vahingolle ei voi mitään (paitsi abortoida tietysti, mikä mielestäni kuuluisi asiaan jos on sovittu ettei lasta hankita), mutta tahallisen "vahingon" pitäisi olla määritelty rikokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vahinko jos hankkiutuu raskaaksi toisen tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vastuuntuntoinen ihminen, niin pakkohan se isän rooli silloin on ottaa. Tuntea vastuu omasta lapsesta, vaikka se onkin vasten omaa tahtoa ja sopimuksia saanut alkunsa. En minä ainakaan antaisi omaa lastani toisen kasvatettavaksi.
Vahingolle ei voi mitään (paitsi abortoida tietysti, mikä mielestäni kuuluisi asiaan jos on sovittu ettei lasta hankita), mutta tahallisen "vahingon" pitäisi olla määritelty rikokseksi.
Mies rakastaa lasta ja heillä on ihana elämä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vahinko jos hankkiutuu raskaaksi toisen tietämättä.
Vahinko voi olla monella tavalla. Eihän se tarkoita sitä, että äiti olisi välttämättä tahallaan jättänyt ehkäisyn pois. Joskus ehkäisy vain pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies rakastaa lasta ja heillä on ihana elämä. :)
Varmasti, se on biologiaa. Olisi varmaan silti onnellisempi ilman lasta.
Mitäköhän ap on tehnyt kaikki nämä vuodet ennen 37v eli kun täytti 18v? Ei kai vaan ap ajatellut että lapset vaan tupsahtaa niinku itsekseen? Jotenkin vaikea uskoa että joku nainen voi olla näinkin tyhmä täytettyään 37v alkaa vielä odottamaan lisää 3v että josko mies muuttaisi mieltään. Mutta hei aplle voi antaa vuoden tyhmin palkinnon!
Mä nautin elämästä juuri siksi, että mulla on lapset, joiden kanssa viettää aikaa ja joiden kasvua seurata.