Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet hormonihoito ja sen sivuvaikutukset

Vierailija
17.04.2024 |

Olen 55 vuotias ja kuukautiset loppuneet 5 vuotta sitten. Mietin nyt hormonihoidon aloittamista lähinnä mielialaongelmien ja univaikeuksien vuoksi, on myös joskus yöhikoilua, palelua ja muutenkaan en tunne oloani normaaliks,i siis en ole oma itseni. Mutta onko nyt jo myöhäistä aloittaa, kun kuitenkin kuukautiset olleet poissa noin kauan vai missä vaiheessa te muut olette aloittaneet? OLisi myös kiva kuulla onko tullut sivuvaikutuksia lähinnä estrogeenilaastarista koska se todennäköisesti olisi valintani.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa jos rintasyöpää ei hormooneita

Vierailija
62/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaushoitoa käyttäneet elävät tutkitusti keskimäärin pidempään ja terveempänä kuin ne, jotka eivät sitä ole käyttäneet.

Toki saa olla käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju, kiitos aloittajalle! Olen 55v enkä ole kärsinyt mistään vaihdevuosioireista, mutta nyt muutama on kommentoinut palelevansa tai jäätyvänsä. Minä palelen välillä niin, että sattuu. Olen yrittänyt tätä selittää, mutta en ole tullut kuulluksi. En ole saanut mitään hormoonikorvaushoitoa. Herään joka yö ja valvon  vaihtelevasti. Välillä valvon vain pienen hetken ja välillä tunnin. Oireet ei riitä korvaushoidon saamiseksi. 

No mitähän ihmettä? Totta kai saat hormoneja heti kun menet gynelle. Jos olet törmännyt johonkin änkyrään, joka ei suostu normaalia hoitoa määräämään, mene toiselle lääkärille. Itse sain ihan pelkällä puhelinsoitolla yksityiseltä.

Minulle julkisen puolen gyne tokaisi, kun ihan vaan tiedustelin vaihdevuosiin liittyvistä asioista, että "ei niitä ilman syytä määrätä."

Tuli olo, ettei saa paljoa kysellä.

Vierailija
64/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako korvaushoitoa ihan vaan pelkän jatkuvan vtutuksen ja vetämättömän olon vuoksi?

Vierailija
65/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, gynelle vaan.

Vierailija
66/66 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat "hormonin kaltaisesti vaikuttavat aineet"? Ottakaapa naiset selvää!

Lahtelainen mies-gynekologi sanoi ystävättärelleni, ettei koskaan antaisi vaimonsa käyttää synteettisiä hormonivalmisteita. Lääkäri kysyi ystävältäni useaan kertaan, oletko aivan varma, että haluat alkaa käyttämään "synteettisiä hormoneja". Lopulta ystäväni muutti mielensä. 

Gynekologi on nyt eläkeläinen. Häneltä ei voi enää kysyä, miksi hän ehdottomasti kielsi vaimoltaan "hormonihoidot".

Steroideja käyttävät bodarit tietänevät tähän kysymykseen vastauksen! Synteettiset hormonivalmisteet ovat terveydelle vaarallisia aineita.

Gynekologit toistavat fraasia; "Vaikuttavan aineen määrä on niin vähäinen", haittavaikutukset ovat mitättömät. Ammattikunnassa kukaan gynekologi ei ole kuullutkaan, että hormonihoidot voisivat aiheuttaa toksisen oireyhtymän, johon voi menehtyä. Kaikille nuo aineet eivät sovi, mutta gynekologeille "aineet" ovat aina "hyvin siedettyjä".

"Aineet" sopivat niille naisille, joilla vaihdevuosioireet ovat jo pahat perimän ja niiden pitkäaikaisen käytön vuoksi.

Naisille, joilla on normaali ja helpot vaihdevuosioireet, aineet aiheuttavat ongelmia. 

Tutkimustietoa ei meiltä juurikaan löydy. Todellista tietoa pitäisi jo ehdottomasti saada!  

Lääketeollisuus on bisnesorientoitunutta, markkinat määräävät suunnan lääketeollisuudessa. Onko lääketeollisuus ottanut vastuuta lääkeaineiden haitoista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi