Syitä mennä tekemään töitä toimistolle?
Millaista työtä teet, jos työskentely toimistolla on sinulle eduksi? Minusta on mukavampaa työskennellä kotona, niin ei mene aikaa työmatkoihin. Työ on sisällöltään joka tapauksessa samaa, vaikka työpiste vaihtuisi.
Kommentit (37)
Edellisessä työpaikassa muuten huomasin sellaisen asian, että ne jotka teki kotona töitä eivät koskaan tienneet mitään asioita. Näinhän sen ei pitäisi olla vaan yrityksen pitäisi tiedottaa kaikki asiat kaikille, mutta niin se vaan oli, että toimistolla aina kuuli yhtä ja toista (sivukorvalla aina jotain). Sitten työkaverit ihmetteli, että missä toi on sanottu ja mistä sä ton tiedät. Tämähän oli siis vain huonon tfirman huonoa tiedottamista, mutta niin se vaan siellä oli. Monessa muussakin paikassa varmaan.
Vierailija kirjoitti:
No minun tapauksessani asuntoomme ei mahdu kunnollista sähköpöytää kahdella näytöllä enkä halua sitä keskelle olohuonetta.
Lounasetu tulee minulla palkan päälle eli maksan siitä verotusarvon. En saa sitä rahana.
jos sinä haluat tehdä kotona töitä ei se tarkoita että kaikkien muidenkin pitää. On se kato ihmeellistä, että,joku voi haluta tehdä eri tavalla kuin sinä.
Meillä ei ole toimistolla omia työpisteitä. Saatat päätyä työskentelemään johonkin kahvihuoneen nurkkaan, jos toimistolla sattuu olemaan ruuhkaa. Kotona on paljon parempi työskennellä.
Käyn kerran vkossa konttorilla tykkään nähdä työkavereitani livenäkin ja syödä yhdessä lounasta. Saan samalla tuulettaa itseäni ja ns yrittää olla ihmisen näköinen: verklarihousut ja villasukatkin saa vähän vapaata 😆
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn toimistolla vähintään neljänä päivänä viikossa, koska:
- kävelen työmatkat, eli toimistopäivinä tulee automaattisesti 45 minuuttia arkiliikuntaa
- tykkään työkavereistani ja heitä on kiva nähdä
- toimistolla on paljon parempi työergonomia kuin kotona
- meidän työpaikkaruokalassa on hyvää ruokaa
- pysyn vain paljon paremmin kärryillä ajankohtaisista ja tärkeistä asioista, kun näen työkavereita kasvokkain
- etätöissä työ- ja vapaa-aika sekoittuvat helpommin keskenään ja työasiat pyörivät enemmän mielessä vapaa-ajallakin
Sama, sen lisäksi vielä en maksa lounaasta mitään.
Minullakin tulee liikuttua samalla, kun kuljen työmatkoja.
On olemassa aika paljonkin töitä, jotka eivät vaan onnistu etänä, vaikka miten yrittäisi:
Parturi
Hammaslääkäri
Kaupan myyjä
Lastenhoitaja
Autonkuljettaja
Hitsaaja
Jne jne
Vierailija kirjoitti:
On olemassa aika paljonkin töitä, jotka eivät vaan onnistu etänä, vaikka miten yrittäisi:
Parturi
Hammaslääkäri
Kaupan myyjä
Lastenhoitaja
Autonkuljettaja
Hitsaaja
Jne jne
Moniko tekee noita töitä toimistolla, Sherlock?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kävelen työmatkat, eli toimistopäivinä tulee automaattisesti 45 minuuttia arkiliikuntaa
- pysyn vain paljon paremmin kärryillä ajankohtaisista ja tärkeistä asioista, kun näen työkavereita kasvokkain
- etätöissä työ- ja vapaa-aika sekoittuvat helpommin keskenään ja työasiat pyörivät enemmän mielessä vapaa-ajallakin
Mitä työtä teet, jos saat ilmaisen lounaan? Valvot koululaisten ruokailua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturi
Hammaslääkäri
Kaupan myyjä
Lastenhoitaja
Autonkuljettaja
Hitsaaja
Jne jne
No ainakin parturilla ja hammaslääkärillä on yleensä toimisto jossa he ottavat asiakkaita vastaan. Myös hitsarilla voi olla halli jossa tehdään valmisteluita asiakkaille meneviin töihin. Täydellisenä etätöinä onnistuvat lähinnä erilaiset asiantuntijatyöt joita av-palstan ihmisillä on nähtävästi suhteellisen monilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet, jos saat ilmaisen lounaan? Valvot koululaisten ruokailua?
En ole se jolta kysyit mutta sanon että on olemassa paljon yrityksiä jotka haluavat tarjota työntekijöilleen jotain ylimääräistä ja he tarjoavat lounasedun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturi
Hammaslääkäri
Kaupan myyjä
Lastenhoitaja
Autonkuljettaja
Hitsaaja
Jne jne
No ainakin parturilla ja hammaslääkärillä on yleensä toimisto jossa he ottavat asiakkaita vastaan. Myös hitsarilla voi olla halli jossa tehdään valmisteluita asiakkaille meneviin töihin. Täydellisenä etätöinä onnistuvat lähinnä erilaiset asiantuntijatyöt joita av-palstan ihmisillä on nähtävästi suhteellisen monilla.
Et taida tietää mitä sana toimisto tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet, jos saat ilm
Lounasetu ei ole sama kuin ilmainen lounas. Yleensä lounasedun arvo on pari euroa päivä. Siitä jää reilusti itselle maksettavaa. Ei ole silloin kyse ilmaisesta lounaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä ole mutta hyvinkin voi olla jos työnantaja on oikeasti reilu. Olen kuullut jopa sellaisesta vanhan kansan johtajasta, jolla on aivan muun alan yrityksessä töissä kokki valmistamassa työntekijöille lounaan. Harvinaistahan tuollainen on mutta kyllä tässä maassa on kaikenlaista nähty.
En käy toimistolla koskaan. Enkä näe mitään syytä käydäkään. Työt sujuvat hyvin etänä.
Vierailija kirjoitti:
En käy toimistolla koskaan. Enkä näe mitään syytä käydäkään. Työt sujuvat hyvin etänä.
Olisipa noin joustava työnantaja. Meillä on pakko käydä toimistolla vähintään pari päivää viikossa.
Välillä käyn toimistolla, kun työnantaja siihen velvoittaa. En kuitenkaan ymmärrä mitä hyötyä on olla toimistolla etäpalavereissa. Ihan turhaan menee aikaa toimistolle kulkemiseen ja laitteiden virittelyyn työskentelyä varten.
Teen melkein täysin etätyötä. Kaipaan kollegoiden kanssa lounastamista ja toimistojuoruja. Tehokkaampi olen kotikonttorilla. Toistaiseksi kuitenkin vältän ihmiskontakteja, avokonttori nuhanenineen ei sovi mulle.
Kotona olosuhteet ovat paremmat kuin toimistolla. Sähköpöytä, riittävän iso näyttö ja oma työhuone, juuri tilasin vielä kunnon työtuolin. Sen tuolin säätöihin ei koske kukaan muu kuin minä itse. Toimistolla ei ole omia paikkoja. Sokkona valitsen sovelluksesta paikan jossa joko on tai ei ole näyttöjä, tuoli on säädetty jollekin kääpiölle ja pöytä täynnä roskaa. Viimeksi oli kyllä 2 näyttöä, mutta kaikki piuhat puuttui. Päädyin tekemään työni läppärillä, koska en jaksanut juosta ympäri taloa etsimässä uusia piuhoja.
No minun tapauksessani asuntoomme ei mahdu kunnollista sähköpöytää kahdella näytöllä enkä halua sitä keskelle olohuonetta.
Lounasetu tulee minulla palkan päälle eli maksan siitä verotusarvon. En saa sitä rahana.
jos sinä haluat tehdä kotona töitä ei se tarkoita että kaikkien muidenkin pitää. On se kato ihmeellistä, että,joku voi haluta tehdä eri tavalla kuin sinä.