Syitä mennä tekemään töitä toimistolle?
Millaista työtä teet, jos työskentely toimistolla on sinulle eduksi? Minusta on mukavampaa työskennellä kotona, niin ei mene aikaa työmatkoihin. Työ on sisällöltään joka tapauksessa samaa, vaikka työpiste vaihtuisi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Pakko.
Ei ole kun pari etäpäivää viikossa.
Niin... En keksi itsekään mitään muuta syytä.
Muu perhe lomailee kotona. Hyvä syy lähteä kotoa pois, koska muuten ei ole työrauhaa.
Käyn toimistolla puhumassa pehmeitä, itse työt teen sitten kotona.
Joku hemaiseva hunaja-ansa on varmaan ainut syy mennä toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, ruoka ja kuntosali.
Eikö sinulla ole kotona ruokaa? Meillä ei työnantaja tarjoa kuin kahvia.
En keksi mitään syytä. Kotona on parempi työrauha ja muutkin olosuhteet. Enkä käykään, edellisestä kerrasta on n. 5 kk ja silloin kävin pomoni kanssa lounaalla kun hän oli tullut poikkeuksellisesti käymään täällä toisen paikkakunnan toimipisteeltä.
Meidän alalla on pakko käydä asiakastapaamiset toimistolla jo ihan turvallisuussyistä. Päämiehet, kun on laidasta laitaan, niin kotiosoitteessa tehdyt tapaamiset ei ole oikein mahdollisia. Tuolla pihallahan niitä pörräisi...
Jo liitto vaatii toimistoa. Kyllä mulla kotitoimisto on ja pidän etäpäiviä, mutta pakko vuokrata myös toimistotilat.
asianajaja, yrittäjä
Pääsee hetkeksi pakoon puolisoa ja perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn toimistolla puhumassa pehmeitä, itse työt teen sitten kotona.
Miksi?
Mä käyn toimistolla vähintään neljänä päivänä viikossa, koska:
- kävelen työmatkat, eli toimistopäivinä tulee automaattisesti 45 minuuttia arkiliikuntaa
- tykkään työkavereistani ja heitä on kiva nähdä
- toimistolla on paljon parempi työergonomia kuin kotona
- meidän työpaikkaruokalassa on hyvää ruokaa
- pysyn vain paljon paremmin kärryillä ajankohtaisista ja tärkeistä asioista, kun näen työkavereita kasvokkain
- etätöissä työ- ja vapaa-aika sekoittuvat helpommin keskenään ja työasiat pyörivät enemmän mielessä vapaa-ajallakin
Itse en käy ollenkaan. Jotkut käyvät siellä lärpättämässä muiden kanssa niin ei tarvitse tehdä töitä kun se on sitä "verkostoitumista" ja "kommunikaatiota" ja "tiedon jakamista".
Kerran viikkoon päivä. Tehdään kaikki toimistollasamaa, vaativaa asiantuntijatyötä. On ihan mukava vaihtaa ajatuksia ja pyytää työkavereilta kannanottoja vaikeisiin keisseihin.
Pomoa näen ehkä kerran kuukaudessa muutaman tunnin.
Rauhallinen työpiste ja parempi ergonomia, työnantaja ei kustanna kotiin työpöytää (sähkö) eikä kahta näyttöä, joita tarvitsen töissäni.
Lounas
Ei mitään syytä. Mene oikeisiin töihin jos pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Rauhallinen työpiste ja parempi ergonomia, työnantaja ei kustanna kotiin työpöytää (sähkö) eikä kahta näyttöä, joita tarvitsen töissäni.
Lounas
Näitä kuluja saa vähentää verotuksessa, jos ne hankkii itse.
Onko ihmisillä kaappi täysin tyhjänä eikä lounasta saa kuin ruokalassa?
En näe mitään syytä. Minulle maksetaan siitä että teen töitä, eikä seurustelusta työkavereiden kanssa.
Muutenkin pidän työelämän ja vapaa-ajan tiukasti erillään, niin ei kiinnostaisi seurustella työkavereiden kanssa vielä enemmänkin kuin mitä teamsin kautta pitää etäpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Toimistokoira <3
Voi luoja onko sellasiakin?! Minua ei varmaan palkata jos ilmenee että olen koira allerginen.
Pakko.
Ei ole kun pari etäpäivää viikossa.