Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Maltalla OFFICIAL

Vierailija
17.04.2024 |

No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?

Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi

Au pairit Maltalla | Yle Areena

Kommentit (1176)

Vierailija
761/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Myy purki ärsyttävän muihin? Laivaa odottaessa hän sanoi haluavansa ja tarvitsevansa sokeria. Toista nälkäkiukkukohtausta ei näytetty, vaan Sinna kertoi kameralle Myyn kävelleen edellä ja pysähtyneen välillä odottamaan muita.

Oliko ohjelmassa joku kohtaus joka on minulta mennyt ohi?

Oli. Sinulta meni ohi se kuinka ärsyttävää tuollainen käytös on.

No niin meni, kun ei sitä näytetty. Minulta meni ohi myös miksi Valman aamuäreys ei sitten ollut ärsyttävää vaikka hänkin puhui äreällä äänensävyllä. Yhtä vähän kummankaan äreys kohdistui muihin niissä kohtauksissa mitä sarjassa näytettiin.

Vierailija
762/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siinä kohtauksessa juttelivat kahdestaan.

En koe Myyn käytöstä muihin kohdistuvana hyökkäyksenä, mutta pystyn hyvin hahmottamaan, miksi muut saattoivat kokea kuormittuvansa siitä.

Mukavia tyttöjä varmasti kaikki. Eivät vaan olleet samalla aaltopituudella."

Jos juttelen jonkun kanssa kahdestaan ja toinen voivottelee huonoa oloa, niin en mä siitä rikki mene. En myöskään kokenut Myyn käytöstä kuin" sikaa mestattaisi". Mitä ihmettä oikeasti? 

Sinä et mene rikki, etkä sinä kokenut, mutta Sinna, Valma ja Liisa ilmeisesti kokivat toisin, kun Myy jätettiin ulkopuolelle. Miten sinun tunteesi heidän tekemisiinsä liittyvät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut heittivät läppää Myyn hiljaisuudesta. Sinna valitti, että Myystä tuli heti huono kuva, kun ei hymyillyt lentokentällä kun tapasivat ekaa kertaa. Katsoin kohtauksen uudestaan ja kovasti Myy siinä hymyili ja kuulosti ystävälliseltä. Miksi Sinna valehteli? 

Vierailija
764/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Myyn käytös oli ärsyttävää. Minusta hänen olisi pitänyt hoksata Sinnan posin kautta kommenteista, että nyt valitus käy hermoille. En itse jaksaisi katsella mm. nälkäkiukuttelua. Silti olen samaa mieltä, että olisi pitänyt sanoa Myylle suorempaan, että tuollainen ei ole kivaa.

Vierailija
765/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
766/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Myy purki ärsyttävän muihin? Laivaa odottaessa hän sanoi haluavansa ja tarvitsevansa sokeria. Toista nälkäkiukkukohtausta ei näytetty, vaan Sinna kertoi kameralle Myyn kävelleen edellä ja pysähtyneen välillä odottamaan muita.

Oliko ohjelmassa joku kohtaus joka on minulta mennyt ohi?

Oli. Sinulta meni ohi se kuinka ärsyttävää tuollainen käytös on.

No niin meni, kun ei sitä näytetty. Minulta meni ohi myös miksi Valman aamuäreys ei sitten ollut ärsyttävää vaikka hänkin puhui äreällä äänensävyllä. Yhtä vähän kummankaan äreys kohdistui muihin niissä kohtauksissa mitä sarjassa näytettiin.

Valma vinkui kameralle, Myy vinkui Valmalle.

Vierailija
767/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe Myyn käytöstä muihin kohdistuvana hyökkäyksenä, mutta pystyn hyvin hahmottamaan, miksi muut saattoivat kokea kuormittuvansa siitä.

Jos juttelen jonkun kanssa kahdestaan ja toinen voivottelee huonoa oloa, niin en mä siitä rikki mene. En myöskään kokenut Myyn käytöstä kuin" sikaa mestattaisi". Mitä ihmettä oikeasti? 

Ei se sinunkaan empatiakykysi kovin hyvä ole kun et pysty tajuamaan, että joku muu kokee niin.

-eri

Eli sulle saa sanoa, jos on huono olo? :D mahdat olla hankalaa seuraa, kun pitää varoa sanomisia. Sä se epäempaattinen olet! 

Totta kai mulle saa sanoa, jos on huono olo. Mutta on siinä eroa sanooko sen tiuskimalla vai toteamalla.

Vierailija
768/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et mene rikki, etkä sinä kokenut, mutta Sinna, Valma ja Liisa ilmeisesti kokivat toisin, kun Myy jätettiin ulkopuolelle. Miten sinun tunteesi heidän tekemisiinsä liittyvät?

No omien tuntemusta ja kokemusten kauttahan sitä pystyy samaistumaan eri tilanteisiin ja muihin ihmisiin. 

Vaikutat just samanlaiselta kiusaajalta kuin tuo kolmikko.

Vierailija
769/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mulle saa sanoa, jos on huono olo. Mutta on siinä eroa sanooko sen tiuskimalla vai toteamalla.

Ei sanonut tiuskimalla.

Vierailija
770/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omien tuntemusta ja kokemusten kauttahan sitä pystyy

Meitä on nyt tässä ainakin kaksi eri kommentoijaa, jotka ovat sitä mieltä, että Myyn kiukuttelu ei ollut ok.

Empatiakyky mitataan juuri siinä, että pystyy asettumaan toisen asemaan ilman omaa kokemusta asiasta. Siinä, että nimenomaan ei ymmärrä toisen kokemusta omien tuntemusten ja kokemusten kautta. Toisen kokemuksen peilaaminen omien tuntemusten kautta on projisointia.

Vierailija
771/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omien tuntemusta ja kokemusten kauttahan sitä pystyy

Sinä haukut minua, mutta minä vaikutan kiusaajalta. 😅

Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.

Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.

Vierailija
772/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin voin hyvin samaistua siihen, että tiuskiminen on inhottavaa käytöstä. Siinä kohtauksessa, jossa Myy sanoi, että haluaa karkkia ym. en vaan näe kerta kaikkiaan näe mitään tiuskimista. Jos joku näkee, niin eipä siinä, ihmiset tulkitsee asioita erilailla. Sitä en tiedä miten muut au pairit just tuon tilanteen kokivat vai tapahtuiko kameroiden ulkopuolella jotain pahempaa.

Vierailija
773/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.

Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.

Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus jättää ulkopuolelle.

Vierailija
774/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus jättää ulkopuolelle.

Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuolelle jättämistä. Minun mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa.

Vääristelet myös sanomisiani. Ohjelmassa tytöt perustelevat Myyn ulkopuolelle jättämistä muun muassa Myyn komentelulla ja muilla ikävillä piirteillä. Olen todennut, että esimerkiksi näiden nähtyjen nälkäkiukkupurkausten perusteella voin ymmärtää, miksi tytöt ovat mahdollisesti kokeneet Myyn käytöksen niin.

Vierailija
775/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on täysiä reikäpäita, jotka ymmärrä mitään.

Vierailija
776/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tuossa oli, että Myylle ei ole sanallakaan kerrottu mikä muita on ärsyttänyt ja kuormittanut. Muilla ei ole ollut yritystäkään ottaa häntä porukkaan vaan ensimmäinen ja ainoa reagointitapa on ollut eristää porukasta. Katselin jaksoja uudelleen ja Myy sanoi että tuntee heidän olevan tiivis porukka, vaikka muut ovatkin "kiireisiä". Hänen mielestään yhteiset tapaamiset ovat menneet hyvin ja hän piti muista. Jos olisi ollut näkyviä ongelmia niin kai hänkin olisi ollut tietoinen niistä ja kai muut olisivat herranjestas edes jotain voineet sanoa että hei, toi ei ole kivaa tms.

Hyvin paljastava on se kommentti että ollaankohan me vähän turhaan jätetty se ulkopuolelle. Kaikesta tästä tulee fiilis, että mitään isompaa ei edes ole tapahtunut, on vaan syntynyt tuo jonkun kirjoittajan erittelemä ryhmädynamiikan ilmiö jossa kiusaamiseen taipuvainen käyttää jonkun syrjimistä yhteishengen vahvistamiseen vaikka tässä yhdessä ei edes ole e

Just tää, et kritisoitiin hänet kameran edessä kyllä rohkeasti, mutta ei niin että kän olisi itse kuullut kritiikin ja ottaa kantaa siihen. Mietin jos ne olisikin onnistunut tossa ja katsojallekin olisi jäännyt kuva et "Myy on vaikee". Vois vähän nyt miettiä että mitä lausuu toisesta ihmisestä kuvausryhmän edessä. Myylle selvisi varmaan vasta nyt kun ohjelma tuli Areenalle mitä kaikkea hänestä on sanottu...

Vierailija
777/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuolelle jättämistä. Minun mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa.

Vääristelet myös sanomisiani. Ohjelmassa tytöt perustelevat Myyn ulkopuolelle

Millä tavalla olen vääristellyt sanomisiasi? Totta kai saa päättää kenen kanssa vapaa-aikansa viettää. Mun mielestä olisi voinut kuitenkin sanoa Myylle, että millä tavalla kokivat hänen käytöksensä ikäväksi. Tuntuu, ettei heillä ollut edes halua tai yritystä ottaa Myytä mukaan porukkaan.

Ja mietin myös, että jos heidän toimintansa kerran oli ok, niin miksi potivat siitä syyllisyyttä ja miettivät myöhemmin, että jätettiinkö me se nyt turhaan pois porukasta. 

Mainitsit myös Myyn komentelun ja muut ikävät piirteet. Mitä nämä muut ikävät piirteet oli, tuliko se ohjelmassa selville vai mainittiinko vain noin ohimennen, että ne muut ikävät piirteet? 

Vierailija
778/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tää, et kritisoitiin hänet kameran edessä kyllä rohkeasti, mutta ei niin että kän olisi itse kuullut kritiikin ja ottaa kantaa siihen. Mietin jos ne olisikin onnistunut tossa ja katsojallekin olisi jäännyt kuva et "Myy on vaikee". Vois vähän nyt miettiä että mitä lausuu toisesta ihmisestä kuvausryhmän edessä. Myylle selvisi varmaan vasta nyt kun ohjelma tuli Areenalle mitä kaikkea hänestä on sanottu...

Niin selvisi. Myyhän siitä avautuikin instagramissa. Ja ilmeisesti joillekin on nyt jäänyt semmoinen kuva, että Myy on koko ajan naama nurinpäin ja tuntuu että oikein etsivät hänestä ja käytöksestään semmoisia piirteitä. Etenkin Sinna on kritisoinut Myytä, en tiedä onko muutkin enemmän, mutta ei ole otettu ohjelmaan.

Vierailija
779/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole jännä, että nämä kiusaajiksi kutsuvat provosoituvat eriävistä mielipiteistä herkimmin. Kun ei myötäile, on kiusaaja.

Vierailija
780/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietin myös, että jos heidän toimintansa kerran oli ok, niin miksi potivat siitä syyllisyyttä ja miettivät myöhemmin, että jätettiinkö me se nyt turhaan pois porukasta. 

Minusta tämä on inhimillisyyttä. Olen se, jolla on tuttava jonka seuraa välttelen. Olen potenut vaikka kuinka paljon syyllisyyttä siitä, etten jaksa häntä. Miettinyt paljon miten suhteemme voisi paremmin. Olen koittanut olla välittämättä draamasta, tiuskimisista ja loukkauksista. Olen koittanut vääntää itseni vaikka mille mutkalle, mutta ei, oman jaksamisen takia kontakti on pidettävä minimissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi