Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mitä minulle tapahtunut!!! Olen 48v nainen enkä todellakaan käytä huumeita, mutta pupillit ovat valtavat.

Vierailija
17.04.2024 |

Yhtäkkiä katsoin peiliin. Silmäni ovat lähes mustat. Vain pieni vihreä reunus. Reagoivat valoon vain vähän supistumalla. Tiedän, että pitäisi lähteä päivystykseen, mutta muita oireita ei ole.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

She död...

Vierailija
22/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut toi 2 vuotta en ole käynyt kertaakaan lääkärissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista mikä elimistössä vaikuttaa pupilleihin. Hermostoko. Tulehdus lapsena joillakin. Verenpaineesta ei tietoa. Ehkä se selviää. 

Vierailija
24/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jatkuvasti suuret pupillit ja lähes jatkuva päänsärky. Ollut koko ikäni tai ainakin lähes. Kyllä silti vähän reagoi valoon. Moni mies ja nainenkin luulee että olen juuri häneen rakastunut, pupillini sen kuulemma kertovat. Ei uskota kun kiistän.

Vierailija
25/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saattoi lapsena pupillit laajeta äkkiä vaikka vain portaiden kiipeämisestä, eli rasituksesta. Ei ole ollut terveysongelmia silloin, eikä sen jälkeenkään.

Vierailija
26/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ajatella, että ihan stressitason ja verenpaineen nousukin voi aiheuttaa tuollaista. Jos ei pupillit palaudu normaaliksi, niin sitten kannattaa mennä lääkäriin.

Pupillit laajenevat tutkimusten mukaan esimerkiksi silloin, kun kuuntelemme tunteisiin vetoavaa musiikkia. Toisaalta myös esimerkiksi riitelevän pariskunnan äänet voivat saada aikaan pupillien laajenemista. Pupillit kertovat paitsi tunteistamme ja ajatuksistamme myös henkisistä ponnisteluista. https://www.iltalehti.fi/terveys/a/201704112200101100

Vierailija
27/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus toisen silmän pupilli oli toista suurempi valosta tms riippumatta, syynä kallon sisäinen verenvuoto kun putosin hevosen selästä ratsastaessa. Ei ollut muita oireita kunnes pää meni "kuin puulla päähän lyöty tilaan" ja toinen pupilli laajeni, toinen ei 

Vierailija
28/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mutta entäs sitten voimakas näönheikkeneminen. Pupilleista viis.Eihän sellaista pitäisi tapahtua kovin lyhyellä aikavälillä ja jos ja kun on muitakin oireita kuten punaisuutta, valonarkuutta niin mistä ihmeestä voi tuollainen silmän muuttuminen lähes sokeaksi johtua?

Pitääkö huolestua kun lääkäri ei oikein sanonut juuta tai jaata. Ei vakavaa mutta silti pitää  käydä lisätarkastuksessa. Ihmeparantamistako se tarvitsee. "Jutustelua" poliklinikalla? 

Well you know, Suomi, Helsinki-lääkärit....

Vierailija
29/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jatkuvasti suuret pupillit ja lähes jatkuva päänsärky. Ollut koko ikäni tai ainakin lähes. Kyllä silti vähän reagoi valoon. Moni mies ja nainenkin luulee että olen juuri häneen rakastunut, pupillini sen kuulemma kertovat. Ei uskota kun kiistän.

Sama homma. Pupillit laajenee jo pelkästään siitä, jos tykkää kuulemastaan tai näkemästään, tai vain viihtyy hyvin jossain tilanteessa, vaikka ei olisi mitään romanttisia ajatuksia. Mutta jotkut tosiaan tulkitsee laajat pupillit romanttiseksi kiinnostukseksi, vaikka sitä se ei läheskään aina tarkoita. Ihmisillä, jotka ovat hyvin sympaattisia, lämminhenkisiä kanssaihmisiä kohtaan, on usein laajemmat pupillitkin.

Vierailija
30/30 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Pupillit laajenee jo pelkästään siitä, jos tykkää kuulemastaan tai näkemästään, tai vain viihtyy hyvin jossain tilanteessa, vaikka ei olisi mitään romanttisia ajatuksia. Mutta jotkut tosiaan tulkitsee laajat pupillit romanttiseksi kiinnostukseksi, vaikka sitä se ei läheskään aina tarkoita. Ihmisillä, jotka ovat hyvin sympaattisia, lämminhenkisiä kanssaihmisiä kohtaan, on usein laajemmat pupillitkin.

Se oli tuossa aiemmin laitetussa linkissäkin: empaattisilla ihmisillä usein laajenee pupillit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi